• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-03-19 09:00:15 följande:
    Jag förstår inte vad du menar. Förklara.
    "Som sverigedemokrat kan det till och med hända att man blir av med jobbet på grund av sina partisympatier" kommer det säkert att heta nu, med hänvisning till bl.a. detta fall. Varpå folk på din sida kommer att replikera något i stil med "sluta med den där offermentaliteten, era patetiska nollor". Kanske med en skratt-smiley efter för att riktigt visa hur fel "de andra" har.

Det blir lite som att lämna målet vidöppet och sedan bli ledsen när någon sparkar in en boll i det.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-19 09:03:19 följande:
    "Som sverigedemokrat kan det till och med hända att man blir av med jobbet på grund av sina partisympatier" kommer det säkert att heta nu, med hänvisning till bl.a. detta fall. Varpå folk på din sida kommer att replikera något i stil med "sluta med den där offermentaliteten, era patetiska nollor". Kanske med en skratt-smiley efter för att riktigt visa hur fel "de andra" har.

Det blir lite som att lämna målet vidöppet och sedan bli ledsen när någon sparkar in en boll i det.
    Detta gäller ju alla och inte bara som sverigedemokrater så som sverigedemokrater menar. Exempelvis är det svårt med troende religionslärare som är aktiva inom något trossamfund, eller aktiva nazister och andra förintelseförnekare som vill undervisa i historia.

Jag blir inte ledsen. Jag blir inte ens förvånad utan påtalar bara sambandet mellan så många sverigedemokrater och oförmågan att inte kunna se sig själv i ett perpektiv.
  • Flash Gordon
    Flash Gordon skrev 2014-03-19 09:00:40 följande:

Skattetrycket i Sverige på 30-40-talet låg kring 15-20% av vad jag kan googla mig till. Idag ligger det på 50% ungefär. Att säga att bara för att S på 30-talet höjde skatterna (från de nivåerna) så måste SD göra samma sak nu annars finns ingen likhet fungerar alltså inte.

Den viktiga likheten med S är att de idag, liksom S, röstar emot vidare skattesänkningar.

Och vilka privatiseringar är det de är för? Synen på privat vård mm skiljer sig generellt idag från 40-talet men SD röstar som sagt FÖR ett återförstatligande av vad de ser som viktiga samhällsfunktioner och när det gäller vård och omsorg hittar jag mest att de röstar emot när frågan kommer upp:

st.nu/medelpad/sundsvall/1.5014856-sd-vill-st...

hd.se/bjuv/2011/02/25/ingen-utredning-om-priv.../

hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.1368077-...
    ... röster emot privatisering, alltså ...
  • sjuttiofemman

Nu är Almkvist igång igen, den här gången vill han förbjuda abort och utländsk adoption. Samt införa babyluckor.

Har de börjat jobba mot det gamla rasistmålet igen; ett etniskt homogent Sverige?

• sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-03-19 09:51:17 följande:
    Nu är Almkvist igång igen, den här gången vill han förbjuda abort och utländsk adoption. Samt införa babyluckor.

Har de börjat jobba mot det gamla rasistmålet igen; ett etniskt homogent Sverige?

Och en länk med screenshots:

wp.me/p2oCcR-3BA
  • chrissandra

Helt galet att förbjuda abort.
    Vad gäller utländsk adoption så har väl länder börjat försöka ha inhemska adoptioner för barnens skull?

Bebisluckor kan man fundera över, är det enbart negativt?
  • nihka

Järnrörs-Erik med sina uttalanden om "Och du har ingenting här att göra... Men det är mitt land" .

Han kan ju använda de ca 4 miljoner han fick från SD och som han inväntade på att få utbetada innan han frivilligt valde att avgå till att bygga babyluckor runtom i Sverige. Undrar om han godkänner alla modeller på barn i dem eller om han vill införa diverse förbud där också.

Nu fortsätter han precis som han har lovat att verka för "sverige demokratiska intressen".
  • Politisk härdsmälta
    Enter Sandman skrev 2014-03-19 08:21:57 följande:

Att låta eleverna vara beroende av en som tycker illa om dom, som ser dom som andrahandsmänniskor och som vill kasta ut dom ur det här landet, och som har samma känslor för deras familjer.
    Att låta eleverna vara tvungna att konfronteras med ett sånt hat varje dag och dessutom i beroendeställning för kunskap och för betyg, Och du ska veta att nu pratar vi om mycket ambitiösa elever.
    Det vore rakt av olämpligt och elakt mot eleverna.
    Är det den här bilden som sprids så låter det mer som att en temadag om våra riksdagspartier hade varit en lämplig åtgärd, snarare än att i mångfaldens, toleransens och likavärdets namn stänga ute någon baserat på politiska sympatier. Vem vet, kanske har dom plats för en extra deltagare om du vill komplettera din bild.
  • sjuttiofemman
    chrissandra skrev 2014-03-19 10:38:12 följande:
    Bebisluckor kan man fundera över, är det enbart negativt?

Med barnets bästa i första rummet, ja.

Med föräldrarnas bästa i första rummet, nej.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?