• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • themia
    Flash Gordon skrev 2014-03-23 21:49:36 följande:

Vare sig med nyanser eller med läsförmågan.

I ert partiprogram står det att det är konsumtionen av animalier som måste minska. *inget fritt val där inte* 

Det står vidare att "politiska insatser" måste till för att skapa en annan livsstil och den livsstilen inkluderar mer vegetarisk mat. *politikerna skall alltså genomföra beslut som leder oss till att äta mer vegetariskt*.

Istället för att uppröras över att detta kommer fram i ljuset har du ju mer att vinna på att säga nåt i stil med: "Ja, det står där och det är en dum formulering men de mest fanatiska extrem-falangerna fick genom den passusses på en tidigare kongress. förhoppningsvis kommer det aldrig, i skarpt läge, att genomföras."
    Det där med nyanser tycks du inte förstå.
    "Minska" och "upphöra helt" är inte synonymer vilket du verkar utgå ifrån.

Det handlar naturligtvis om att du (ännu) inte insett vilket enormt miljöproblem den ständigt ökande köttproduktionen utgör, eller så vägrar du ta till dig (= strutsbetendet)

Eftersom jag högst sannolikt inte kan övertyga dig, så avslutar jag denna diskussion.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Flash Gordon
    themia skrev 2014-03-23 22:41:07 följande:
    Det där med nyanser tycks du inte förstå.
    "Minska" och "upphöra helt" är inte synonymer vilket du verkar utgå ifrån.

Det handlar naturligtvis om att du (ännu) inte insett vilket enormt miljöproblem den ständigt ökande köttproduktionen utgör, eller så vägrar du ta till dig (= strutsbetendet)

Eftersom jag högst sannolikt inte kan övertyga dig, så avslutar jag denna diskussion.

Nu var det inte frågan om huruvida MP kommer att lagstifta mot ALL köttförtäring eller bara delvis.

Poängen är att de faktiskt anser att denna MÅSTE minska och att de är beredda att ta till "politiska initiativ" för att uppnå detta mål.

Vilket deras lokalpolitiker redan börjat ta tag i.

Debatten om kött och miljö har tagits i flera andra trådar så den behöver vi inte ta här. Slutpoängen i de trådarna är dock att MP:s påståenden inte håller för en seriös granskning.

Man är dessutom ute och snedseglar, ur ett vetenskapligt perspektiv alltså, när det gäller påståendet om det närproducerades fördelar gentemot importerad föda.

MP i ett nötskal.

Men det här är SD:s tråd så vi kan lämna MP nu.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-23 22:26:51 följande:
    Jag ser inte problemet med att ha ett mål som leder till renare miljö och hälsosammare människor!? Och vart ser du det tvingande, och hur ska tvånget se ut? Tror du MP kommer införa köttkomissarer som skjuter folk som äter ett gram kött för mycket!?

Vi förstår utan problem att du inte ser problemet.
  • Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-23 22:24:11 följande:
    Japan är ett mångkulturellt land. Och det är först efter att de påtvingats (såsom var fallet för Japan) mångkultur och öppen handel som de växte från en feodal, efterbliven stat till en modern makt som till och med gav USA en utmaning i andra världskriget. Det är just mångkulturen som gjorde japan mäktigt, inte att de låste in sig med sina "japanska värderingar".

Ska du komma med exempel, tänk igenom dem ordentligt först. Vänskapligt tips.
    Jag tror inte du får med dig "medel"- Suzuki-san på den tolkningen av Japan som åtminstone själva ser sig som ett homogent folk med tidigare premiärministern Taro Aso i spetsen ("one race nation"). Fast lyssnar man enbart på PK-folk, kan man säkert få för sig att Japan är det mest mångkulturella landet i Asien. Jag vet inte hur mycket du har rest i Japan eller haft kontakt med Japaner (jag har varit där vid ett par tillfällen) och haft ett flertal japanska arbetskamrater. Ett mer nationalistiskt folk är svårt att finna. Norge på 17 maj är en fis i rymden i jämförelse.

Sverige erkänner sig självt som ett mångkulturellt land, Japan gör det inte. Fler och fler länder hävdar att mångkulturen är död. (Merkel & Cameron som exempel).
  • Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-03-23 23:54:10 följande:
    Jag tror inte du får med dig "medel"- Suzuki-san på den tolkningen av Japan som åtminstone själva ser sig som ett homogent folk med tidigare premiärministern Taro Aso i spetsen ("one race nation"). Fast lyssnar man enbart på PK-folk, kan man säkert få för sig att Japan är det mest mångkulturella landet i Asien. Jag vet inte hur mycket du har rest i Japan eller haft kontakt med Japaner (jag har varit där vid ett par tillfällen) och haft ett flertal japanska arbetskamrater. Ett mer nationalistiskt folk är svårt att finna. Norge på 17 maj är en fis i rymden i jämförelse.

Sverige erkänner sig självt som ett mångkulturellt land, Japan gör det inte. Fler och fler länder hävdar att mångkulturen är död. (Merkel & Cameron som exempel).
    Hur de själva ser sig är faktiskt rätt irrelevant. Deras subjektiva åsikt är inte intressant, deras kultur är de facto mångkulturell sedan länge. Men det är klart, ser man mångkultur som "allt som hänt sedan jag slutade sitta i soffan och se Saltkråkan" så är väl Japan säkert monokulturellt. Men så är alla länder det i så fall, inklusive Sverige.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-24 01:32:41 följande:
    Hur de själva ser sig är faktiskt rätt irrelevant. Deras subjektiva åsikt är inte intressant, deras kultur är de facto mångkulturell sedan länge. Men det är klart, ser man mångkultur som "allt som hänt sedan jag slutade sitta i soffan och se Saltkråkan" så är väl Japan säkert monokulturellt. Men så är alla länder det i så fall, inklusive Sverige.
    Ja, precis så brukar vänsterfundamentalister resonera. Vad folket tycker har ingen betydelse och är irrelevant. Tack i alla fall för att du tydligt visar hur kommunism fungerar.
  • effemgea
    Flash Gordon skrev 2014-03-23 23:28:35 följande:

Vi förstår utan problem att du inte ser problemet.
    ViSkrattande

Själv tackar jag för ditt deltagande i det kanske tydligaste exempel på hur SD-sekten och vissa SD-kramare liksom tar ett fragment av verkligheten och bygger en uppenbarelse kring detta.

Själv har jag trott att uppenbarelserna var helt tagna ur luften - men i fallet med de elaka miljöpartisterna som vill förbjuda oss att äta kött så fick jag möjlighet att studera fragmenten.

Skulle gissa att det är fler än jag som uppskattar uppvisningen - men jag vet ju inte säkert, så jag använder pronomen "jag" i stället för "vi" - man vill ju inte bli beskylld för att syssla med tankeläsning  som en uppvarvad sektmedlem.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-03-24 02:05:28 följande:
    Ja, precis så brukar vänsterfundamentalister resonera. Vad folket tycker har ingen betydelse och är irrelevant. Tack i alla fall för att du tydligt visar hur kommunism fungerar.
    Så... vetenskap är kommunism? Wow, den var ny...
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-03-24 07:30:28 följande:
    ViSkrattande

Själv tackar jag för ditt deltagande i det kanske tydligaste exempel på hur SD-sekten och vissa SD-kramare liksom tar ett fragment av verkligheten och bygger en uppenbarelse kring detta.

Själv har jag trott att uppenbarelserna var helt tagna ur luften - men i fallet med de elaka miljöpartisterna som vill förbjuda oss att äta kött så fick jag möjlighet att studera fragmenten.

Skulle gissa att det är fler än jag som uppskattar uppvisningen - men jag vet ju inte säkert, så jag använder pronomen "jag" i stället för "vi" - man vill ju inte bli beskylld för att syssla med tankeläsning  som en uppvarvad sektmedlem.
    Inte utan att det ibland känn som att man diskuterar med the Borg, nej, the Åkesson-kollektive. Resistance is futile, they will try to assimilate us.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?