• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    themia skrev 2014-03-23 21:30:03 följande:
    Som sagt, du tolkar som Hornpär.
    Köttproduktionen måste minska eftersom den är ett allvarligt miljöproblem.
    Det är något helt annat än ett förbud att äta kött.

Du har svårt med nyanser, eller hur?
    Precis. Och att vilja minska invandringen är inte samma sak som att stänga gränserna eller kasta ut folk som redan är här. Båda sidor är rätt bra på det här med överdrifter.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-24 09:17:50 följande:
    Inte utan att det ibland känn som att man diskuterar med the Borg, nej, the Åkesson-kollektive. Resistance is futile, they will try to assimilate us.
    Tja, är man lite jagsvag och har svårt för självständigt tänkande tycks vi fungera som en ryggradsförstärkare - ett fenomen som märks tydligt i diskussionen med SD-aktivister, kanske särskilt som sektkänslan verkar förstärka fenomenet.

Den här tråden är ju rena guldgruvan för den som är intresserad av de jagsvagas uttrycksformer - med allt från "ingen tycker om dig"-exemplen till att "vi" kommer att ersätta pronomet "jag".

Du och dina löss, som min gamla mormor brukade säga till den som hade för vana att gömma sitt jag bakom ett viFlört
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-24 10:34:05 följande:
    Precis. Och att vilja minska invandringen är inte samma sak som att stänga gränserna eller kasta ut folk som redan är här. Båda sidor är rätt bra på det här med överdrifter.
    Ja, för det är ju verkligen långsökt att tro att politiker som ropat "babbe" och "det här är inte ditt land" åt en svensk med invandrarbakgrund vill kasta ut invandrare, verkligen. Drömmer

Vet ni? Snart går en helt ny bok av Pontus Lundkvist till tryck!!!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-24 10:34:05 följande:
    Notera sista rutan. Det här är faktiska citat.

• Dorian Ertymexx
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-24 16:33:45 följande:
    Notera sista rutan. Det här är faktiska citat.
    WTF, man kan inte lägga in bilder som man kunde förr. Suck.
  • Thomas66
    Enter Sandman skrev 2014-03-23 18:11:04 följande:
    Är du så självgod att du tror att du inget har att lära av andra, även från dom grupperna du nämnde. Tror du verkligen att du är överlägsen dom i allt? Du vet att högmod går före fall va?

Jag överlägsen? Hen skrev ju att vi blev ett U-Land utan dessa medborgare, så givetvis vore ju någon förklaring på plats vad vi världelösa Svenskar har att lära av dom.
  • nihka
    Dole Bananas skrev 2014-03-23 20:12:40 följande:
    Ja hela 4 st av 66 uteslutna, jättemånga verkligen.

Undrar hur många i SvP som har varit sossar eller moderater tidigare?
    4 stycken nazister är 4 stycken för många och då talar vi om de som aktivt blir medlemmar i SvP. Betydligt fler av de uteslutna SDarna lär rösta på SvP.

Jag vet inte. Du får väl ta reda på det.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-24 17:39:16 följande:
    4 stycken nazister är 4 stycken för många och då talar vi om de som aktivt blir medlemmar i SvP. Betydligt fler av de uteslutna SDarna lär rösta på SvP.

Jag vet inte. Du får väl ta reda på det.
     Varför tar inte journalisterna reda på det? 
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-24 17:47:59 följande:
     Varför tar inte journalisterna reda på det? 

Hur vet du att de inte har gjort det? Är du en till lat SDare som inte orkar ta reda på fakta utan du ber hellre andra göra det åt dig? Du får väl googla precis som jag gjorde.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?