• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dole Bananas
    effemgea skrev 2014-03-24 21:27:52 följande:
    Jag tycker att du bättre än någon annan sverigedemokrat på FL förmår att ge uttryck för SD-sektens speciella tänkesätt.

Du är verkligen hängiven  - och dina åsikter sammanfattar så väl andra sverigedemokraters omvärldsuppfattning - men från dig är det inga halvkvädna visor utan betydligt mer rakt på sak.
    Du har rätt, mina åsikter är väl grundande utifrån rådande verklighet och aktuell statistik och kan säkerligen sammanfatta den genomsnittliga Sverigedemokratens utgångspunkt - än om såklart stora skillnader oss sinsemellan föreligger på ett mer personligt plan

Varför du blandar ihop oss med den rök-inpyrda och ointellektuella sekt du själv företräder förstår jag dock inte, man kan läsa valfri krönika av Åsa Linderborg eller Anders Lindberg så har man enkelt sammanfattat ert sekt-liknande lynne i ett svep, det är som att få en smällkaramell av okunnighet, oikofobi och verklighetsflykt uppkastat i ansiktet bara av er blotta närvaro.

Lika obehagligt som fascinerande.

• Thomas66
    Dole Bananas skrev 2014-03-24 21:27:12 följande:
    Vad beror annars oförmågan till att tolka statistik och texter på? Extremt låg intelligens är såklart grundpelaren vi söker men graden av inavel i Sverige är väldigt låg numer jämfört med tex Kurdistan. En tänkbar orsak kan vara att det handlar om avkommor ifrån 68-vänsterns avskrap, du vet dom som satt i folka-bussar med pannband, håriga buskar och förtärde alkohol trots graviditet. Ja, jag vet inte. märkligt är det i alla fall med västerlänningar som trots hundra år av fullvärdig utveckling intellektuellt befinner sig på en Somaliers nivå och omhuldar väggar av kvistar och djurspillning.

Jaja du gör dina generella tolkningar Det gör inte jag ,känner/ kände flera bra 'sk' invandrare och ex gräsrökare. Folk i denna tråd är mest naiva och lever i en helt egenvärld. Vissa är helt enkelt söndercurlade och efterblivna, så att skylla på hasch känns helt fel.
  • sjuttiofemman

Bylund hatar Ekeroth.

63 platser som partiet har mandat för i Sverige är inte tillsatta.

Fd sverigedemokrater flyr till SvP.

Snart imploderar Sd :P

• Thomas66
    sjuttiofemman skrev 2014-03-24 21:45:04 följande:
    Bylund hatar Ekeroth. 63 platser som partiet har mandat för i Sverige är inte tillsatta. Fd sverigedemokrater flyr till SvP. Snart imploderar Sd :P

Du kan vara lugn jag har 200 nassepolare på universitetet som väntar på att komma in.
  • effemgea
    Dole Bananas skrev 2014-03-24 21:40:30 följande:
    Du har rätt, mina åsikter är väl grundande utifrån rådande verklighet och aktuell statistik och kan säkerligen sammanfatta den genomsnittliga Sverigedemokratens utgångspunkt - än om såklart stora skillnader oss sinsemellan föreligger på ett mer personligt plan

Varför du blandar ihop oss med den rök-inpyrda och ointellektuella sekt du själv företräder förstår jag dock inte, man kan läsa valfri krönika av Åsa Linderborg eller Anders Lindberg så har man enkelt sammanfattat ert sekt-liknande lynne i ett svep, det är som att få en smällkaramell av okunnighet, oikofobi och verklighetsflykt uppkastat i ansiktet bara av er blotta närvaro.

Jo, jag vet det är inte bara du som börjat kalla alla utanför SD-sekten för sekt.

Det är rätt gulligt, faktisktFlört
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • sjuttiofemman
    Thomas66 skrev 2014-03-24 21:48:45 följande:
    Du kan vara lugn jag har 200 nassepolare på universitetet som väntar på att komma in.

Ja det är väl Sd´s sätt att lösa arbetslösheten? Det är en bra inkomst för att inte ha krav på att producera något, mer än att komma med några ogenomtänkta uttalanden ibland som är vanligt från sverigedemokrater.
  • Hummelnr12
    Dole Bananas skrev 2014-03-24 21:40:30 följande:

Du sprider rätt friskt med att alla är kommunister vilken av de olika grenarna i kommunismen anser du att vi tillhör? om man skall ta gamla Sovjet som var Stalinister så delade de ju synen på invandring som SD gör även synen på invandrare och intellektuella och olik tänkare. Marxismen är en rätt bra ideologi på pappret allas lika värde osv, sen att den inte funkar i praktiken är j som jag skrivit innan ingen annan ideologi som gör i heller.

Sen generaliserar du rätt friskt bland missbruk med, du vet att de flesta länder legaliserar cannabis, inte för att jag håller med om att det är rätt. 

Jag undrar om du vet vad missbruk egentligen står för?

Vissa i Sd skulle ju hållt sig borta från flaskan i alla fall det hade blivit lite mindre pinsamt då.
    Sällan studsar en termos
  • Dole Bananas
    sjuttiofemman skrev 2014-03-24 22:00:11 följande:

Nämen, har du skapat ännu ett nytt konto?
    Nej det är SVT som publicerar nyheten: www.svt.se/nyheter/sverige/sd-topp-hatar-kent...
    JAHA? Du menar SVT som isolerat inte faller under demokraturens lagar som annars gäller i Sverige?

Läste lite på den vänsterextrema hatsajten Aftonbladet tidigare ang något Linus bylund sagt men slutade kolla då kommunisterna lagt in en intervju med uteslutne Daniel Assai i videon, du vet han som kommunisterna använde sig av tidigare då dom försökte smutskasta SD.s kvinnoförbund? Du vet, då det visade sig att dom inte fuskat till sig bidrag men som kommunisterna senare vägrade att erkänna och dementerade inte heller sina felaktiga uppgifter?

Endast en lågutbildad och svagbegåvad röding grundar sin verklighetsuppfattning utifrån propaganda-ministeriet som gång på gång visar sig ljuga, åsiktsregistrerar meningsmotståndare och dagligen hetsar, hatar och förföljer skötsamma medborgare för dess åsikter.

Är du säker på att du passar att leva i en demokrati, du verkar gilla dom tillrättalagda uppgifterna
  • Hummelnr12
    Dole Bananas skrev 2014-03-24 21:49:49 följande:
    Nu läste jag inte ditt inlägg då jag haft oturen att stöta på din inläggs-historik tidigare och vet därmed att dina extrema åsikter inte är representativ för den frisinnade, demokratiske och påläste svensken.

Min dyrbara tid är för viktig för att kasta bort på vänsterextremt pladder - vars kontenta utgår ifrån att göra mitt fosterland Sverige fattigare, mer kriminellt och mindre demokratiskt.

Kim Jong Un hälsade dock att han behöver fler icke-tänkande kloner till sin trupp.

Då har vi samma förutsättningar för du kan ju då inte täna själv i heller eftersom du sväljer Sds dravel med hull och hår :)
    Sällan studsar en termos
  • Dole Bananas
    sjuttiofemman skrev 2014-03-24 22:00:11 följande:

Nämen, har du skapat ännu ett nytt konto?
    Nej det är SVT som publicerar nyheten: www.svt.se/nyheter/sverige/sd-topp-hatar-kent...
    Apropå Aftonbladets pinsamma snedsteg där dom skämmer ut sig för tusonde gången med sin usla journalistik där allt handlar om att sprida hat emot vanliga demokrater som genomskådat kommunismens bluff.

Landsvänlige demokraten Björn Söder kommenterar på facebook:

Herrejesus! Hatsajten Aftonbladet presenterar ännu ett lågvattenmärke. Trodde ärligt inte de kunde sjunka längre. Linus raljerar som vanligt, men Aftonbladet tar det som seriöst. Herrejesus! Vad ska de presentera härnäst? När Linus raljerar över mig (som han gör i tid och otid) eller när jag raljerar över Linus (som jag också gör i tid och otid)? Våra interna skämt och jargong må emellanåt vara för tramsigt, men det är just internt... Aftonbladet och Daniel Assai tycks ha funnit varandra väl. De passar bra ihop. Lika stora hycklare!

Svar på tråden Varför hatar folk SD?