• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dole Bananas
    nihka skrev 2014-03-24 17:39:16 följande:
    4 stycken nazister är 4 stycken för många och då talar vi om de som aktivt blir medlemmar i SvP. Betydligt fler av de uteslutna SDarna lär rösta på SvP.

Jag vet inte. Du får väl ta reda på det.
    4st? Halva vänsterpartiets ungdomsförbund består av radikala vänsterextremister som sympatiserar med AFA och Revolutionära Fronten, bara i Örebro fick två ordföranden på rad avsättas för deras djupa sympatier med våldsbejakande extremister.

Partiet är så infekterat med extremism att ledningen belagt fotfolket med munkavel, att det ens förekommer ett parti i Sveriges riksdag där det på fulla allvar diskuteras våldets vara eller icke vara är mycket anmärkningsvärt.

www.vansterpartiet.se/vansterpress/hall-interna-diskussioner-interna/

Än mer anmärkningsvärt är det att sådana som du med gelikar ständigt jagar flugor med kanoner och bortser från Säpos rapporter där det klart och tydligt framgår hur stort kommunisternas hot är jämfört med "nazisternas"

"nazisterna" är mycket få och oorganiserade, är ofta vanliga nationalister(oavsett medias epitet) och jag kan inte erinra mig något annat tillfälle än i Kärrtorp där nazister oprovocerat gått till attack emot meningsmotståndare (där förövrigt en kommunist stack en kniv i ryggen på en annan människa), för vänsterextremister är det vardagsmat och händer varje vecka, är det inte misshandel och skadegörelse så är det bilbomber och mordbränder, och är det inte det så är det stenkastning och brandbomber vid lagliga demonstrationer.

Själv har jag inga som helst sympatier för nazister och andra våldsbejakande antidemokrater och är glada att dom håller sig långt borta från SD. Detta synsätt finns dessvärre inte på den extrema vänsterkanten som du tillhör.

Jag föredrar en ärlig argumentation där man sätter saker i sin rätta kontext. Även den senaste "nazistattacken" visade sig vara en oprovocerad attack från extremvänstern där nationalister tvingades försvara sig från angrepp. Den våldsbejakande kommunisten Showan som i vänsterkretsar beskrivs som ett offer har visat sig vara raka motsatsen och förtjänar det läge han ligger.

Vänsterkräket Showan in action

Du kan fortsätta försvara extrema mörkermakter och jaga fredliga landsvänliga demokrater med blåslampa, verkligheten är dock vad den är.

• nihka

Det är inte alls konstigt att uteslutna SDare och särskilt de som uteslutits pga rasism - vilket händer även om ribban ligger tämligen högt -  blir medlemmar i SvP.

SD och SvP har ju gemensamma rötter och man kanske bara går tillbaka till sitt ursprungsparti för att verka där , eller så nöjer man sig med att rösta på det.

• Dorian Ertymexx
    Dole Bananas skrev 2014-03-24 18:10:45 följande:
    4st? Halva vänsterpartiets ungdomsförbund består av radikala vänsterextremister som sympatiserar med AFA och Revolutionära Fronten, bara i Örebro fick två ordföranden på rad avsättas för deras djupa sympatier med våldsbejakande extremister.

Partiet är så infekterat med extremism att ledningen belagt fotfolket med munkavel, att det ens förekommer ett parti i Sveriges riksdag där det på fulla allvar diskuteras våldets vara eller icke vara är mycket anmärkningsvärt.

www.vansterpartiet.se/vansterpress/hall-inter.../

Än mer anmärkningsvärt är det att sådana som du med gelikar ständigt jagar flugor med kanoner och bortser från Säpos rapporter där det klart och tydligt framgår hur stort kommunisternas hot är jämfört med "nazisternas"

"nazisterna" är mycket få och oorganiserade, är ofta vanliga nationalister(oavsett medias epitet) och jag kan inte erinra mig något annat tillfälle än i Kärrtorp där nazister oprovocerat gått till attack emot meningsmotståndare (där förövrigt en kommunist stack en kniv i ryggen på en annan människa), för vänsterextremister är det vardagsmat och händer varje vecka, är det inte misshandel och skadegörelse så är det bilbomber och mordbränder, och är det inte det så är det stenkastning och brandbomber vid lagliga demonstrationer.

Själv har jag inga som helst sympatier för nazister och andra våldsbejakande antidemokrater och är glada att dom håller sig långt borta från SD. Detta synsätt finns dessvärre inte på den extrema vänsterkanten som du tillhör.

Jag föredrar en ärlig argumentation där man sätter saker i sin rätta kontext. Även den senaste "nazistattacken" visade sig vara en oprovocerad attack från extremvänstern där nationalister tvingades försvara sig från angrepp. Den våldsbejakande kommunisten Showan som i vänsterkretsar beskrivs som ett offer har visat sig vara raka motsatsen och förtjänar det läge han ligger.

Vänsterkräket Showan in action

Du kan fortsätta försvara extrema mörkermakter och jaga fredliga landsvänliga demokrater med blåslampa, verkligheten är dock vad den är.

"visade sig"? Nej, det var ett löst rykte, förmodligen spritt av de högerextrema.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-24 18:05:31 följande:

Hur vet du att de inte har gjort det? Är du en till lat SDare som inte orkar ta reda på fakta utan du ber hellre andra göra det åt dig? Du får väl googla precis som jag gjorde.
    Journalister har säkert tagit reda på det också. Men det är inte lika intressant att förmedla till allmänheten. Det märks att media enbart går på SD.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-24 18:15:51 följande:
    Det är inte alls konstigt att uteslutna SDare och särskilt de som uteslutits pga rasism - vilket händer även om ribban ligger tämligen högt -  blir medlemmar i SvP.

SD och SvP har ju gemensamma rötter och man kanske bara går tillbaka till sitt ursprungsparti för att verka där , eller så nöjer man sig med att rösta på det.
    Undrar hur många uteslutna vänsterpartister som har gått över till Socialdemokraterna och vice versa. Det finns många kommunister i båda partierna..
  • nihka
    Dole Bananas skrev 2014-03-24 18:10:45 följande:
    4st?
    Det verkar vara oerhört intimiderande att få påpekat att uteslutna SDare vänder sig till SvP. Orkade inte läsa allt sufferingförsvarstal och hoppade över majoriteten av texten efter det citerade.

Är det du på bilden eller?

Lägg gärna märke till att den här tråden heter "Varför hatar folk SD? SDare som går över till rena nazistpartier tror jag gör att folk ogillar och ser ner på SD. Dessa uteslutna nazister har ju trots allt verkat inom och för SD fram till sin uteslutning. Huvva.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-24 18:20:23 följande:
    Journalister har säkert tagit reda på det också. Men det är inte lika intressant att förmedla till allmänheten. Det märks att media enbart går på SD.
    Ja, men då får du väl vända dig till Avpixlat, Fria tider eller Nordfront för mer "seriös" rapportering.

Där hittar du säkert precis som du efterlyser mängder med exempel på sossar och moderater som uteslutits från sitt parti pga rasism och sedan blivit medlemmar i nazistiska SvP. Skrattande
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-24 18:22:26 följande:
    Undrar hur många uteslutna vänsterpartister som har gått över till Socialdemokraterna och vice versa. Det finns många kommunister i båda partierna..
    Intressant tanke, men vad har det med trådstarten att göra?

SD leder iaf uteslutningsstatistiken stort med drygt 60 uteslutna och vi är inte framme i nästa mandatperiod förrän september.

Har du några tankar om vem som står näst på tur för uteslutning? Toralf Alfsson tror jag - den sittande riksdagsledamoten som blev bortplockad från valsedeln av sitt eget parti. Enligt valberedningens ordförande är orsaken till Thoralfs petning att han har kommunicerat partiets politik på ett "felaktigt" sätt. Jag håller förstås inte riktigt med.

Thoralf gillar ju franska Front National. Efter en uteslutning från SD kan jag se honom i SvP, inga problem.
  • Dole Bananas
    Hummelnr12 skrev 2014-03-24 19:00:25 följande:
    Så de högerextremas är försvartbart anser du? anser du att det försvarbart att sticka folk i ryggen med kniv? att sätta sig grensle över en annan människa och slå tills personen inte rör sig längre och få livshotande skador och sen tycka att det är okej och personen får skylla sig själv för att den personen inte delar din politiska åsikt? Förklara det demokratiska i det för mig. 

Det är inte svårt att då göra jämförelsen med vissa bruna skjortor på 30 talet i Tyskland. Om du försvarar den misshandeln. Förklara för mig hur man skyddar sig själv genom att sticka någon i ryggen?

Nä vänsterextremism är inte okej det i heller inte någonstans försvarar inte det. De är precis lika förvirrade som högerextrema är. Men snälla visa mig vad de har gjort som är i nivå med det överfallet i Malmö.

Nej, det är hemskt när folk sticker knivar i ryggen på andra, som tex vänsterextremisten som högg en kniv i ryggen på en nationalist i Kärrtorp. Varför har sk "antirasister" alltid knivar på sig?

www.nationell.nu/2013/12/15/nationalisten-knivhoggs-flera-ganger-i-ryggen/

Nej, jag försvarar inte nazister som gör detsamma och jag försvarar heller inte ideologin sidan jag länkar till står för, dock återges korrekt information där och det är det enda väsentliga för mig.

När har jag försvarat högerextremism? Jag tycker bara att man ska nyansera debatten och hålla sig till sanningen. Det ÄR dom vänsterextrema som står för det stora demokrati-hotet, de som är mest organiserade och dom som står för flest attentat.

Därför blir det löjeväckande då ni näthatande vänsterextremister ska få det till något annat. Varför ägnar ni inte er arbetslöshet och stora energi till att bekämpa vänsterpartiet istället? Det är ju i den miljön flest våldsbejakande extremister föds. Enligt Säpo så tillhör islamism det andra största hotet (dvs det vi massimporterar)

Men ni opålästa och förvirrade jagar dom som vill stoppa islamism och kommunism samt strävar efter en sammanhållen demokrati, varför gör man så? Hur många poäng fick ni på högskoleprovet egentligen?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?