• tattines

Någon från Uppsala?

Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)

• Svar på tråden Någon från Uppsala?
  • johannatys

Jag blev flyttad framåt med en vecka, så det var skönt, det kan bli så också. 
    Jag har också haft RUL idag, men måste säga att det är verkligen skillnad på ultraljudsundersökerska. Kubtestet var jättebra hon visade oss lungt och skrev ut en tio bilder. RUL idag kändes mest stressigt och var snabbt gjort. Men är jätteglad att allt såg bra ut och hm tror jag anade kön, hon bad oss blunda när hon skulle kolla ben och bäcken för vi vill inte veta så vi blundade, men frågan är varför vi skulle blunda? Minns inte att jag gjorde det med dottern i magen. Men nu känns det ändå som att vi vet men vi frågade aldrig för att bekräfta så vi kan ju aldrig vara säkra :) 

Vilken tid var du där Spionen?

• Spionen

Då var det klart! Ultraljudet såg toppenfint ut, allt var som det skulle! Sååå skönt :) Blev flyttad bakåt en vecka, så nytt bf är 23/7. En vecka känns okej, jag var orolig att det skulle vara mer, men en vecka är tydligen ganska vanligt.

Johannaty: Jag var där kl 08 i morse! Du då? Tråkigt att din sköterska var stressad, den vi hade var lugn och jättetrevlig. Bebisen rullade runt, viftade med fötterna och gäspade :) Så gulligt att jag knappt kunde sluta skratta. Sköterskan fick reta den lite för att den skulle lägga sig rätt, den ville bara lägga sig med magen mot oss!

• Danni 83

Grattis till er båda, skönt att det gick bra ändå. Hon kanske ber alla blunda för i de fallen som det är en kille så ser man ju ibland. Kan ju vara svårt för henne att veta innan hon tittat också spännande!

• johannatys

Hehe ja nu vet jag att jag kommer tro att det är pojke iaf, men vi vet ju inte säkert. Men något var det där. 

Spionen kollade du kön?

Vi var där 8.30 :)

• Spionen

Nej vi kollade inte kön :) Visst är jag nyfiken men jag gillar överraskningen :P Har dock ingen känsla för vad det är, men släkten tror att det är en pojke!

Vi måste ha gått om varann i väntrummet typ, coolt!

• johannatys

Ja det måste vi verkligen ha gjort. Hoppas ni haft en bra helg tjejer! :) 

Jag är ensam hela veckan med lilltjejen medan min man är på Cypern och har det bra. Jag tycker det är så tråkigt att vara själv, nästan jobbigt men försöker intala mig att det är nyttigt  :) 

• Danni 83

Joahannatys: åh vad härligt med Cypern. Är han där i jobb eller semester?

Vi har bokat resa till svärföräldrarna i Österrike över påsk, ska bli skönt med lite vårkänslor och sol där i april, även om det inte är värsta playan Men dagen idag i Uppsala var ju strålande med solen och klarblå himmel hela dagen! Bara värmen som fattas

Idag var jag på Svartbäckens Vc och träffade sjukgymnast. Fick med mig övningar hem och så pratade vi om tyngdpunkten och hur man ska gå/bära osv. Sen fick jag med mig ett par kryckor hem eftersom helgen var hemsk med foglossning. Kunde knappt gå :-/. Hade läkartid efter och blev förlängd sjukskrivning i tre veckor på 25%. Känns jätteskönt. Hoppas på mer sjukskrivning sen, tror inte att kroppen kommer bli bättre tyvärr.

• nellang

Visst var det en härlig dag. Passade på att cykla extra långsamt till jobbet o verkligen njuta.

Jag var på gruppträff på MVC idag och träffade en sjukgymnast. Fick tips på övningar så nu ligger jag här på golvet och kniper. Är dock 3 veckor kvar tills jag ska träffa sjukgymnast privat. Hoppas övningarna vi fick hjälper.

Även vi har bokat resa. I november... Det är en hel evighet tills dess. Fick skriva "ej född" som namn på bebisen. Ska ringa och ändra detta i sommar. Kan tipsa om att passa på att resa under föräldraledigheten och då gärna när ni fortfarande ammar. Lätt o smidigt att alltid ha med mat. Men drick mycket själv om ni åker till ett varmt land.

• johannatys

Va skönt med lite att se fram emot, efter den här mörka perioden som varit behöver man verkligen sol och jag sitter och smådrömmer om en resa hela tiden. Jag, svärmor och dottern åker till Grekland 1 april och det går jag och längtar efter nu. Det är skönt att ha med sig lite barnvaktshjälp också :)

Ja vädret idag var helt underbar jag var ute och promenerade länge och njöt av solen, sen skulle dottern bada och jag laga mat och då blev det för mycket för kroppen för jag fick så ont i magen så fick lägga mig ner en stund och vila och nu känns det bra igen. Undra om det kommer vara såhär nu att kroppen säger ifrån när man varit för aktiv. Men jag slipper iaf foglossning än så länge, det måste vara väldigt jobbigt. 

Men skönt att du blev sjukskriven nu litegrann Danni!
    Min man är i Cypern på jobb men han såg lite rödbränd ut idag när vi skypea, och jag blev mycket avundsjuk :) 

Svar på tråden Någon från Uppsala?