• tattines

Någon från Uppsala?

Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)

• Svar på tråden Någon från Uppsala?
  • Spionen

Hej på er!

Nu har jag jobbat i två veckor, dock bara 25%. Själva jobbet är ok, men pendlingen är jobbig (jobbar i Sthlm). Det kommer bli värre längre fram tror jag. Ska gå upp till 50% from nästa vecka, vi får se hur det går. Känner av höfter och ljumskar efter promenaden från bussen så kroppen är inte på topp :P

Är dessutom helt slutkörd när jag kommer hem och somnar som en utslagen på soffan. Märks att det går åt energi åt annat!

• johannatys
    Spionen skrev 2014-02-18 13:10:44 följande:
    Hej på er!
    Nu har jag jobbat i två veckor, dock bara 25%. Själva jobbet är ok, men pendlingen är jobbig (jobbar i Sthlm). Det kommer bli värre längre fram tror jag. Ska gå upp till 50% from nästa vecka, vi får se hur det går. Känner av höfter och ljumskar efter promenaden från bussen så kroppen är inte på topp :P
    Är dessutom helt slutkörd när jag kommer hem och somnar som en utslagen på soffan. Märks att det går åt energi åt annat!
    Va drygt, tänk vad vi kvinnor måste kämpa på i alla lägen, inte nog med att man ska baka bebis utan vi ska hinna med våra redan så stressiga vardagsliv också.
    Jag hade så ont i magen igår efter promenad så idag får det blir cykel vill inte missa vårsolen :) 
  • Emethlarsson

Hej!
    Jag har sent om sider hittat till denna sida. Här finns mycket svar på saker man går och funderar på =)
    Jag bor i Uppsala, är 26 år och väntar vårat första barn 6 juli =) Har de senaste veckorna börjat känna lite svaga sparka, helt underbar känsla måste jag säga!!
    Det har varit mycket spännande att läsa era tidigare inlägg! Vi var på ultraljud förra veckan och det verkar vara en välskapt liten krabat där inne, han gjorde tummen upp i alla fall så det borde ju betyda att det är bra där inne =)

• Aava
    Emethlarsson skrev 2014-02-18 20:20:59 följande:
    Hej!
    Jag har sent om sider hittat till denna sida. Här finns mycket svar på saker man går och funderar på =)
    Jag bor i Uppsala, är 26 år och väntar vårat första barn 6 juli =) Har de senaste veckorna börjat känna lite svaga sparka, helt underbar känsla måste jag säga!!
    Det har varit mycket spännande att läsa era tidigare inlägg! Vi var på ultraljud förra veckan och det verkar vara en välskapt liten krabat där inne, han gjorde tummen upp i alla fall så det borde ju betyda att det är bra där inne =)
    Välkommen! Härligt att få se krabaten på ultraljudet!

Spionen: usch, låter inte alls kul. Min foglossning har blivit bättre nu då jag undviker att gå så mycket med barnvagn och kört mer buss. Tråkigt, men har hjälpt.

Johannatys: Att själv få vara med på cypern skulle ju inte vara helt fel... Förresten - läste i gamla inlägg här och hittade din blogg. Om jag inte minns alldeles fel så bor ert gamla matbord hemma hos oss nu :).

Här fick jag åka till akuten på söndag. Andades väldigt snabbt. De kollade syresättningen och den var bra. Ett blodprov för att utesluta lungpropp skulle inte fungera eftersom det oftast visar förhöjda värden då man är gravid. De var heller inte så intresserade av lungröntgen då jag är gravid. Så det var bara att åka hem (eftersom syresättningen var bra) och hoppas på att det var en influensa som orsakade andningsproblemen. Och influensa var det. Och tur var ju det. Men jobbigt också. Så nu har jag varit sängliggande med feber och förkylning. Inte så lätt med sportlov och båda barnen hemma. Men nu ser jag ljus i tunneln :).
  • johannatys
    Emethlarsson skrev 2014-02-18 20:20:59 följande:
    Hej!
    Välkommen hit! Va roligt att ni fick tummen upp :) Vår lill sög på tummen och det fick våra hjärtan att smälta, jag är så förväntansfull :) Jag har bf bara några dagar efter dig. 
  • johannatys
    Aava skrev 2014-02-19 21:14:23 följande:
    Välkommen! Härligt att få se krabaten på ultraljudet!

Spionen: usch, låter inte alls kul. Min foglossning har blivit bättre nu då jag undviker att gå så mycket med barnvagn och kört mer buss. Tråkigt, men har hjälpt.

Johannatys: Att själv få vara med på cypern skulle ju inte vara helt fel... Förresten - läste i gamla inlägg här och hittade din blogg. Om jag inte minns alldeles fel så bor ert gamla matbord hemma hos oss nu :).

Här fick jag åka till akuten på söndag. Andades väldigt snabbt. De kollade syresättningen och den var bra. Ett blodprov för att utesluta lungpropp skulle inte fungera eftersom det oftast visar förhöjda värden då man är gravid. De var heller inte så intresserade av lungröntgen då jag är gravid. Så det var bara att åka hem (eftersom syresättningen var bra) och hoppas på att det var en influensa som orsakade andningsproblemen. Och influensa var det. Och tur var ju det. Men jobbigt också. Så nu har jag varit sängliggande med feber och förkylning. Inte så lätt med sportlov och båda barnen hemma. Men nu ser jag ljus i tunneln :).
    Kan stämma världen är liten, vi har ju sålt vårt i höstas :) Va oroligt med andningen där, det är väl de dom säger kan orsakas av svininfluensan som är den vanligaste influensan just nu. Men tur att allt är bra nu!
  • Danni 83

Spionen: ojdå, jag hoppas bara få trappa ner i jobb nu, kan du jobba något på tåget ner? Förstår att det är tufft med lång resväg, vart jobbar du?

Johannatys: härligt med Grekland i april, bästa tiden att åka. Jag är halvgrek på pappas sida var där mycket under uppväxten.

• johannatys

Jag kan inte sluta spekulera i vad vi får för kön, trodde verkligen pojke där efter UL men nu vågar jag inte tro det längre det är för osäkert. Har ni kollat kön? 
    Har bokat in mig på en omföderska träff i mars nu också, alltid något :) Tycker det är så lite träffar hos bm.

• johannatys
    Danni 83 skrev 2014-02-20 15:21:48 följande:
    Spionen: ojdå, jag hoppas bara få trappa ner i jobb nu, kan du jobba något på tåget ner? Förstår att det är tufft med lång resväg, vart jobbar du?

Johannatys: härligt med Grekland i april, bästa tiden att åka. Jag är halvgrek på pappas sida var där mycket under uppväxten.
    Jasså, ja grekland är fantastiskt och gillar verkligen maten där :) Ska bli mysigt! 
  • Danni 83

Emethlarsson: välkommen hit och grattis till er lilla i magen. Vet ni vad det blir för sort? Härligt med ultraljud, man blir lika fascinerad varje gång kan jag lova även om första är lite extra

Aava: men fy vad otäck att bli så andfådd och så kan de inte ta reda på om det är propp. Har man förhöjd risk för det när man är gravid? "Skön"eller vad man ska säga att det var influensa i så fall och att du är på bättringsvägen.

För mig är det verkligen guld att vara sjukskriven även om när jag räknar veckorna så förstår jag inte hur jag ska hinna med alla projekt som jag tänkt innan jag går på ledighet. Har bestämt datum nu iallafall när jag går -26 maj. En knapp månad innan bf (20/6).

Med tanke på att andra sonen kom tre veckor tidigt så känns det inte en dag för tidigt . Hur planerar ni andra?

Svar på tråden Någon från Uppsala?