Någon från Uppsala?
Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)
Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)
Hej på er!
Nu har jag jobbat i två veckor, dock bara 25%. Själva jobbet är ok, men pendlingen är jobbig (jobbar i Sthlm). Det kommer bli värre längre fram tror jag. Ska gå upp till 50% from nästa vecka, vi får se hur det går. Känner av höfter och ljumskar efter promenaden från bussen så kroppen är inte på topp :P
Är dessutom helt slutkörd när jag kommer hem och somnar som en utslagen på soffan. Märks att det går åt energi åt annat!
Hej!
Jag har sent om sider hittat till denna sida. Här finns mycket svar på saker man går och funderar på =)
Jag bor i Uppsala, är 26 år och väntar vårat första barn 6 juli =) Har de senaste veckorna börjat känna lite svaga sparka, helt underbar känsla måste jag säga!!
Det har varit mycket spännande att läsa era tidigare inlägg! Vi var på ultraljud förra veckan och det verkar vara en välskapt liten krabat där inne, han gjorde tummen upp i alla fall så det borde ju betyda att det är bra där inne =)
Spionen: ojdå, jag hoppas bara få trappa ner i jobb nu, kan du jobba något på tåget ner? Förstår att det är tufft med lång resväg, vart jobbar du?
Johannatys: härligt med Grekland i april, bästa tiden att åka. Jag är halvgrek på pappas sida var där mycket under uppväxten.
Jag kan inte sluta spekulera i vad vi får för kön, trodde verkligen pojke där efter UL men nu vågar jag inte tro det längre det är för osäkert. Har ni kollat kön?
Har bokat in mig på en omföderska träff i mars nu också, alltid något :) Tycker det är så lite träffar hos bm.
Emethlarsson: välkommen hit och grattis till er lilla i magen. Vet ni vad det blir för sort? Härligt med ultraljud, man blir lika fascinerad varje gång kan jag lova även om första är lite extra
Aava: men fy vad otäck att bli så andfådd och så kan de inte ta reda på om det är propp. Har man förhöjd risk för det när man är gravid? "Skön"eller vad man ska säga att det var influensa i så fall och att du är på bättringsvägen.
För mig är det verkligen guld att vara sjukskriven även om när jag räknar veckorna så förstår jag inte hur jag ska hinna med alla projekt som jag tänkt innan jag går på ledighet. Har bestämt datum nu iallafall när jag går -26 maj. En knapp månad innan bf (20/6).
Med tanke på att andra sonen kom tre veckor tidigt så känns det inte en dag för tidigt . Hur planerar ni andra?