• Ly75

Plankan-utmaning

En vän har fått med mig på en plankan-utmaning i 30 dagar. Vem hakar på?

Dag 1 - 20 sekunder
    Dag 2 - 20 sekunder
    Dag 3 - 30 sekunder
    Dag 4 - 30 sekunder
    Dag 5 - 40 sekunder
    Dag 6 - VILA
    Dag 7 - 45 sekunder
    Dag 8 - 45 sekunder
    Dag 9 - 60 sekunder
    Dag 10 - 60 sekunder
    Dag 11 - 60 sekunder
    Dag 12 - 90 sekunder
    Dag 13 - VILA
    Dag 14 - 90 sekunder
    Dag 15 - 90 sekunder
    Dag 16 - 120 sekunder
    Dag 17 - 120 sekunder
    Dag 18 - 150 sekunder
    Dag 19 - VILA
    Dag 20 - 150 sekunder
    Dag 21 - 150 sekunder
    Dag 22 - 180 sekunder
    Dag 23 - 180 sekunder
    Dag 24 - 210 sekunder
    Dag 25 - 210 sekunder
    Dag 26 - VILA
    Dag 27 - 240 sekunder
    Dag 28 - 240 sekunder
    Dag 29 - 270 sekunder
    Dag 30 - PLANK SÅ LÄNGE DU KAN!"
  • Svar på tråden Plankan-utmaning
  • Aniiee
    xSpinell skrev 2013-11-07 00:23:32 följande:
    Det sa nog inte min tränare som jag brukar rådfråga ,
    han sa ,  att det märker du själv när det blir jobbigt .

Okej då sa jag , och nu är jag uppe i den tiden jag bestämt mig för att jag ska hålla .
    Men det är tungt efter 12-13min (det vill jag lova)Kräks
    Nej, de tycker ju lite olika.

Jag fixar 12 minuter om jag inte gjort något annat. Har jag kört alla de andra också så.... runt 8.... 
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • xSpinell
    Aniiee skrev 2013-11-07 00:33:55 följande:
    Nej, de tycker ju lite olika.

Jag fixar 12 minuter om jag inte gjort något annat. Har jag kört alla de andra också så.... runt 8.... 
    Vadå , alla de andra ?

Vad är det för träning du gör då , får du förklaraDrömmer
  • Aniiee
    xSpinell skrev 2013-11-07 00:36:44 följande:
    Vadå , alla de andra ?

Vad är det för träning du gör då , får du förklaraDrömmer
    Aniiee skrev 2013-11-07 00:03:50 följande:
    Jag gör en liknande (upplägget men 5+1 dagar), men med mer än plankan. Gör även sqauts, leg lifts, crunches, biceps, triceps och bröstmuskler, olika många reps (ökande) varje dag. Är på dag 16 och har gjort det här 10 gånger sen jag började (ungefär ett år, eftersom jag tar en veckas vila närjag gjort en omgång). 

Bra och rolig utmaning =) 
    Där! (fast ser att jag skrev fel.... 4+1 dagar ska det vara.... Och missade några övningar: Trappor (antal Steg inte antal trappor, blir jobbit om jag ska springa upp för 100+ trappor....), Squats, Leg lifts, Sit-ups, crunches, armhävningar, waist twists, biceps, triceps, bröstmusklerna (lär mig aldrig vad den övningen heter), Plankan. Och sen inte glömma streacha, även nacken och sidorna. Imorgon blir det 60 reps, 60 trappsteg och 6 min planka. (plus 3 timmar hundpromenad..... men den räknas inte =P)
  • xSpinell
    Aniiee skrev 2013-11-07 00:49:32 följande:
    Där! (fast ser att jag skrev fel.... 4+1 dagar ska det vara.... Och missade några övningar: Trappor (antal Steg inte antal trappor, blir jobbit om jag ska springa upp för 100+ trappor....), Squats, Leg lifts, Sit-ups, crunches, armhävningar, waist twists, biceps, triceps, bröstmusklerna (lär mig aldrig vad den övningen heter), Plankan. Och sen inte glömma streacha, även nacken och sidorna. Imorgon blir det 60 reps, 60 trappsteg och 6 min planka. (plus 3 timmar hundpromenad..... men den räknas inte =P)
    Det var till att liga i Flört
    Men det där är övningar du gör hemma , eller ?

Jag gör bara plankan hemma , styrketränar två kvällar i veckan
    Jag jobbar ca:8-10tim/dag  plus att jag jobbar extra halva lördagen
    Jag orkar inte mer ,Skäms
    Streacha du skriver om , det måste jag göra varje morgon (annars stelnar jag till ganska rejält)

Det är väll jobbet som nöter ut en , men va fan
    Det är ju det som betalar all bekvämlighet här hemma (tur det finns för mycket än för lite)Cool
  • Aniiee
    xSpinell skrev 2013-11-07 01:07:30 följande:
    Det var till att liga i Flört
    Men det där är övningar du gör hemma , eller ?

Jag gör bara plankan hemma , styrketränar två kvällar i veckan
    Jag jobbar ca:8-10tim/dag  plus att jag jobbar extra halva lördagen
    Jag orkar inte mer ,Skäms
    Streacha du skriver om , det måste jag göra varje morgon (annars stelnar jag till ganska rejält)

Det är väll jobbet som nöter ut en , men va fan
    Det är ju det som betalar all bekvämlighet här hemma (tur det finns för mycket än för lite)Cool
    Ja, jag gör allt hemma. Gym har jag inget till övers för. Jag har ju turen att kunna jobba hemmifrån i den takt jag vill, så då lägger jag en stund på träning. Och en och annan tia på hantlar..... Dagarna jag inte kör styrketräning blir det Shinshin-toitsu-do (hänger kvar sen skolan).
  • xSpinell
    Aniiee skrev 2013-11-07 01:22:42 följande:
    Ja,  Dagarna jag inte kör styrketräning blir det Shinshin-toitsu-do (hänger kvar sen skolan).
    Är det något med svärd , eller det kanske finns ett annat namn på asiatisk fäktningsutrustning.

Har jag rätt Drömmer
  • Aniiee
    xSpinell skrev 2013-11-07 01:28:26 följande:
    Är det något med svärd , eller det kanske finns ett annat namn på asiatisk fäktningsutrustning.

Har jag rätt Drömmer
    Nej, sorry, du har fel! Det är en slags yoga (japansk). Fäktning =P Sånt syslar de inte med i japan... där är det kendo som gäller om man vil vifta med svärd =)
  • EnGladPingvin

Jag är med! Testade igår och jag klarar 60 sek innan jag faller ihop i en hög. Så jag utgår därifrån och lägger på enligt tabellen.

Häftigt ni som klarar flera minuter eller t.om.15 min!  Ni måste ha magmuskler av stål.

Svar på tråden Plankan-utmaning