Plankan-utmaning
En vän har fått med mig på en plankan-utmaning i 30 dagar. Vem hakar på?
En vän har fått med mig på en plankan-utmaning i 30 dagar. Vem hakar på?
I dag blev det planka med treåring. När dottern såg vad jag gjorde ropade hon "En häst!" och satte sig på min rygg. Tungt! Tur att det bara var 20 sekunder!
Hur går det för er? Har ni kört dagens planka?! :)
Det går bra här hemma, kör nu 30x3, blir lite skakigt på sista men jag ger mig inte:)! Fasar för hur det ska bli mot slutet:/
Kör även squats 100/dag å armhävningar, försöker få till konditionsträning 3ggr/vecka, nu ska jag komma i form:)!!
Here we go, 20 sekunder!
Den här hakar jag på! Jag börjar på 60 s och tar det därifrån. Nu jäklar :)
90 Sekunder, dag 4. Otränad som f-n och har noll tid att lägga. Förutom dessa 90 då!
Kämpar ni på? Själv har jag vilodag idag :)
Körde 3x60 sek idag, direkt efter att jag sprungit 6 km. Det kändes, skakade rejält sista rundan.
När jag körde boot camp träning var plankan viloposition. Blev man klar först eller kom fram först var det ner i plankan som gällde, det ni! Haha! Nu för tiden brukar jag göra plankan i tabata intervaller (superbra app finns!) där man köra 20 aktiva sekunder, 10 sekunder vila i åtta omgångar, dvs 160 sekunder aktiv planka. Superbra sätt att träna upp styrkan och trötta ut musklerna, intervallträning är det mest effektiva sättet att träna. Rekommenderas! Och jobba på med plankorna, snyggt jobbat! :)