Plankan-utmaning
En vän har fått med mig på en plankan-utmaning i 30 dagar. Vem hakar på?
En vän har fått med mig på en plankan-utmaning i 30 dagar. Vem hakar på?
Är inne på 60 SEK, gör x 2 nu, skit jobbigt! Kör på vilja för kroppen orkar då inte;)
Jag är på!
Jag är på dag fem idag, men gjorde drygt 40 sekunder redan igår då jag fick för mig att det var så det skulle vara. Det är dock helt otroligt hur fort kroppen anpassar sig. Första dagen (har aldrig gjort en planka i mitt liv tidigare) klarade jag knappt 20 sekunder, igår började det inte bränna i magen förrän jag passerat 40 sekunder. Men jag fasar ju för allt över en minut som kommer senare, det blir till att leta upp all viljestyrka som finns. :)
Körde 90 sek för första gången idag! Trodde inte jag skulle klara det, men det gick även om jag skakade rejält på slutet.
Hur gör ni för att hålla koll på tiden? Jag räknade till en början, men när jag testade med tidtagaruret på telefonen insåg jag att jag räknat för fort så nu klockar jag.
90sek idag, blir tufft men det ska gå:)! Jag har även börjat jogga 2ggr/vecka (nu till en början), kör lite annan styrketräning, slutat med godis, chips (å liknande) å läsk... Måste piska kroppen iform efter graviditet, gick upp 25kg så har lite att ta av:/
90 sek, i made it!! Wow! Men sista 20 sek var skaaaakiga!
Använder mobilens timer :)
Dagens 60 s var jobbiga (men då hade jag sprungit 14 km ett par timmar tidigare så jag hoppas det spelade in). Och så läser jag på "schemat" att tanken är att man ska fixa 150 s (TVÅ och en halv minut) om bara en vecka ... :o
Den enda plankan jag kommer att ge mig på i kväll , blir en plankstek.
(den tycker min mage om)