• Ly75

Plankan-utmaning

En vän har fått med mig på en plankan-utmaning i 30 dagar. Vem hakar på?

Dag 1 - 20 sekunder
    Dag 2 - 20 sekunder
    Dag 3 - 30 sekunder
    Dag 4 - 30 sekunder
    Dag 5 - 40 sekunder
    Dag 6 - VILA
    Dag 7 - 45 sekunder
    Dag 8 - 45 sekunder
    Dag 9 - 60 sekunder
    Dag 10 - 60 sekunder
    Dag 11 - 60 sekunder
    Dag 12 - 90 sekunder
    Dag 13 - VILA
    Dag 14 - 90 sekunder
    Dag 15 - 90 sekunder
    Dag 16 - 120 sekunder
    Dag 17 - 120 sekunder
    Dag 18 - 150 sekunder
    Dag 19 - VILA
    Dag 20 - 150 sekunder
    Dag 21 - 150 sekunder
    Dag 22 - 180 sekunder
    Dag 23 - 180 sekunder
    Dag 24 - 210 sekunder
    Dag 25 - 210 sekunder
    Dag 26 - VILA
    Dag 27 - 240 sekunder
    Dag 28 - 240 sekunder
    Dag 29 - 270 sekunder
    Dag 30 - PLANK SÅ LÄNGE DU KAN!"
  • Svar på tråden Plankan-utmaning
  • baobab
    SpanskaFlugan skrev 2013-11-10 18:56:03 följande:
    När jag körde boot camp träning var plankan viloposition. Blev man klar först eller kom fram först var det ner i plankan som gällde, det ni! Haha! Nu för tiden brukar jag göra plankan i tabata intervaller (superbra app finns!) där man köra 20 aktiva sekunder, 10 sekunder vila i åtta omgångar, dvs 160 sekunder aktiv planka. Superbra sätt att träna upp styrkan och trötta ut musklerna, intervallträning är det mest effektiva sättet att träna. Rekommenderas! Och jobba på med plankorna, snyggt jobbat! :)
    Kul utmaning det här! Jag brukar också köra tabata-pass och har alltid med plankan, även sidoplanka med benlyft som är sviiinjobbig men effektiv:) Vad var det för bootcamp du var på?
  • SpanskaFlugan
    baobab skrev 2013-11-11 00:00:58 följande:
    Kul utmaning det här! Jag brukar också köra tabata-pass och har alltid med plankan, även sidoplanka med benlyft som är sviiinjobbig men effektiv:) Vad var det för bootcamp du var på?

Jag tror de heter Stockholm Army Training eller liknande. Det var för några år sen i Lill-Jansskogen bakom Stadion.
  • baobab
    SpanskaFlugan skrev 2013-11-11 08:57:08 följande:

Jag tror de heter Stockholm Army Training eller liknande. Det var för några år sen i Lill-Jansskogen bakom Stadion.

Ok bor i Malmö så då är det ju inte aktuellt men det finns liknande military training klubbar här. Har dock aldrig vågat testa hehe det verkar sjukt jobbigt.
  • EnGladPingvin

Har kört 3x60 sek hemma några gånger, men idag på morgonen gjorde jag det på gymmet. Helt plötsligt stod en av tränarna intill mig och peppade. "Kom igen du klarar det!", "Bara lite kvar nu!". Kul, men dessutom var hon på mig gång på gång om att "ner med rumpan lite, lite till", vilket gjorde det ännu jobbigare. Skitjobbigt rent ut sagt.

• Krokodillan
    Ly75 skrev 2013-11-11 08:40:51 följande:
    Dag 7 för min del, dvs 45 sek. Men det går bara inte! Efter 20 sek bryter jag ihop, vad händer? Klarade ju 40 sek i förrgår :/

Fick du till det till slut?
  • Ly75
    Krokodillan skrev 2013-11-12 09:15:04 följande:

Fick du till det till slut?
    Tack och lov! Åt en bra frukost och väntade en stund, då gick det bättre. Likaså idag. Yey, utmaningen fortsätter för min del :)

• SpanskaFlugan
    baobab skrev 2013-11-12 08:31:40 följande:

Ok bor i Malmö så då är det ju inte aktuellt men det finns liknande military training klubbar här. Har dock aldrig vågat testa hehe det verkar sjukt jobbigt.
    Haha, det var sjukt jobbigt! Men det är nog det som är meningen och så ska man inte vara helt otränad när man börjar (även om de ibland hävdar att det funkar). Gjorde bara en gång dock, det var på en träningshelg där jag provade massa olika prylar som jag testade boot camp. I november. I lera. Och regn. Det tog mig en vecka att bli ren igen :)
  • Krokodillan

60 s avklarade. Börjar bli lite nervös för fortsättningen. Hur går det för er andra? Är ni kvar allihopa?

Svar på tråden Plankan-utmaning