• Ly75

Plankan-utmaning

En vän har fått med mig på en plankan-utmaning i 30 dagar. Vem hakar på?

Dag 1 - 20 sekunder
    Dag 2 - 20 sekunder
    Dag 3 - 30 sekunder
    Dag 4 - 30 sekunder
    Dag 5 - 40 sekunder
    Dag 6 - VILA
    Dag 7 - 45 sekunder
    Dag 8 - 45 sekunder
    Dag 9 - 60 sekunder
    Dag 10 - 60 sekunder
    Dag 11 - 60 sekunder
    Dag 12 - 90 sekunder
    Dag 13 - VILA
    Dag 14 - 90 sekunder
    Dag 15 - 90 sekunder
    Dag 16 - 120 sekunder
    Dag 17 - 120 sekunder
    Dag 18 - 150 sekunder
    Dag 19 - VILA
    Dag 20 - 150 sekunder
    Dag 21 - 150 sekunder
    Dag 22 - 180 sekunder
    Dag 23 - 180 sekunder
    Dag 24 - 210 sekunder
    Dag 25 - 210 sekunder
    Dag 26 - VILA
    Dag 27 - 240 sekunder
    Dag 28 - 240 sekunder
    Dag 29 - 270 sekunder
    Dag 30 - PLANK SÅ LÄNGE DU KAN!"
  • Svar på tråden Plankan-utmaning
  • Krokodillan

Hur har det gått för er som ligger en dag före och skulle klara 120 s i dag? Fixade ni det?

• EnGladPingvin
    Krokodillan skrev 2013-11-20 20:44:42 följande:
    Hur har det gått för er som ligger en dag före och skulle klara 120 s i dag? Fixade ni det?
    Hade egentligen tänkt ta en vilodag idag, men nu fick du mig att testa och nog tusan klarade jag 120 sek!
  • Krokodillan
    EnGladPingvin skrev 2013-11-20 21:22:46 följande:
    Hade egentligen tänkt ta en vilodag idag, men nu fick du mig att testa och nog tusan klarade jag 120 sek!

Grattis!!!

Jag ska ge mig på det i morgon. 90 s kändes helt okej i dag faktiskt. Kanske borde jag testa 120 direkt efter midnatt? Går det inte har jag i sådana fall ett helt dygn på mig att testa igen ... och igen ... och igen ...
  • EnGladPingvin
    Krokodillan skrev 2013-11-21 12:22:38 följande:
    Jaaaaaaaaaaaaaaaa! (Klarade 120.)
    Härligt!

Det är ett väldigt tempo på den här utmaningen. Två dagar på en nivå och sen ska man lägga på ytterligare 30 sek. Känns lite väl tufft så jag kanske tillåter mig några extra dagar innan jag går vidare till 150 sek. Vi får se. 
  • Carolina01

Bea jobbat allihopa! Jag klarade 120 igår, men det va tungt! Har inte gjort dagens, men känner mig lite knasig i kroppen idag så får se hur det går...

• Krokodillan

Är det någon kvar i utmaningen? Jag tog en vilodag i går. Men så, nu klockan 23:58, satte jag helt oväntat 150 s! :)))

• Ly75

Det går helt åt skogen åt mig! Grejade 90, men sen har det bara gått nedåt, orkar knappt 30! Har iofs haft nån slags förkylningskänsla i kroppeni några dagar, men ändå... :(

• Krokodillan
    Ly75 skrev 2013-11-25 09:48:16 följande:
    Det går helt åt skogen åt mig! Grejade 90, men sen har det bara gått nedåt, orkar knappt 30! Har iofs haft nån slags förkylningskänsla i kroppeni några dagar, men ändå... :(

Vad trist! Kanske läge att vila ett par dagar och sedan backa några dagar i schemat?

För mig hjälper det med lite mental "avslappning" under tiden jag plankar. Försöker tänka att kroppen är som en solid bjälke/planka och att den får sköta första delen själv medan jag blundar, andas lugnt och inte känner efter för mycket hur jobbigt det är. Jag har som mål att inte titta på tidtagningen på mobilen förrän en hel minut passerat. När jag väl kollar har det ibland gått 55 s, ibland 65. Sen försöker jag koppla bort det jobbiga ett litet tag till. Efter det är det en halv till en minut kvar då kroppen är rätt slut, och då får hjärnan ta över. Då är det bara vilja, nedräkning och en kamp mot klockan som gäller.

Vid första försöket i dag kände jag mig alldeles för trött redan efter en knapp minut och då la jag ned det försöket i stället för att plåga mig ännu längre. Några timmar senare fanns rätt känsla där och jag försökte på nytt. Och se det gick! Grejade 2,5 minuter i dag med :)
  • EnGladPingvin

Idag klarade jag 150 sek för första gången!Skrattande

Jag delar upp i 30 sek sektioner. Inte så att jag slutar utan att jag tänker "jag klarar 30 sek till" och sen när jag klarat det tänker jag "ok 30 sek till kan jag". Blir lättare mentalt för mig än om jag redan från början tänker att nu ska jag köra 2,5 min. 

• Krokodillan
    EnGladPingvin skrev 2013-11-27 20:32:21 följande:
    Idag klarade jag 150 sek för första gången!

Jag delar upp i 30 sek sektioner. Inte så att jag slutar utan att jag tänker "jag klarar 30 sek till" och sen när jag klarat det tänker jag "ok 30 sek till kan jag". Blir lättare mentalt för mig än om jag redan från början tänker att nu ska jag köra 2,5 min. 

Härligt!

Jag fixade tredje gången men 150 s i dag (efter en extra vilodag i förrgår och ett misslyckat försök i går). Testade ditt sätt att tänka med 30 s i taget. Funkade bra :)
  • Krokodillan

Vet inte riktigt om jag kan rekommendera att göra plankanutmaningen efter en öl och två små starkvinsglögg :O Men jag hade glömt dagens planka ...

Fick ordentlig hjärtklappning, blev ganska andfådd och är nu sjukt trött i hela kroppen. Men nu är det gjort: TRE minuter avklarade!! Jag som trodde att jag inte skulle klara mer än 90 sekunder!

• shine

Shit vad alla är duktiga!! Klarade nyss 45 sek och det var på vippen att det gick!

• Ly75

Jag har fortfarande inte klarat mer än 90 sek. Vänner säger att jag måste tänka på att jag fick barn för 2½ månad sedan och ta det lite lugnt, men blir frustrerad att det gick så bra upp till 90 sek och sen tvärstopp!

• Anni Me

Dag 2 gjord, va riktigt jobbigt idag. Men dras med en riktig dunderförkylning just nu så kroppen har väl inte riktigt samma ork som vanligt. Men nu e det gjort för idag i alla fall

Svar på tråden Plankan-utmaning