Inlägg från: emjh |Visa alla inlägg
  • emjh

Gravidtråd för oss som är över 35

DragonWoman: Åh fy din stackare, hoppas det ger sig snart!  Tack förresten!! 

Aftonstjärna: Mysigt! 

PoL: Åh, det är hemskt när man inte får sova ordentligt. Som sagt, skönt att du är sjukskriven. Oj, ja modigt att köra så långt så nära inpå! 

• emjh

DragonWoman: åh fy! Hoppas allt blir till det bästa, kram!

Själv kan jag knappt gå. Hade en superintensiv dag igår trots att min lugna nedräkning skulle börja då. När jag äntligen kom hem lite efter 18 (varit borta sen 7.30), somnade jag på soffan och började nästan gråta när jag kommit upp till sovrummet och kom på att min bok låg kvar nere. Tur att man har en rörlig man. ;)

Hur som helst, jag tror bebis är här innan veckan är slut. Idag ska jag fixa dagislämning (känns nästan oöverstigligt jobbigt) och sen ska jag bara vila. Ljuvligt. Tror den där proppen börjat släppa nu förresten.

• emjh

Knytet: ojoj, ja det är lätt att hålla sig sysselsatt, helt klart. Hoppas allt går bra med flytten! 

PoL: Häftigt att veta vilken dag bebisen kommer. Inte långt kvar nu! Glad

Eget: den där proppen är som den förra, lite i taget bara. Har ett väldigt tryck fortfarande men först ikväll börjar jag känna något som liknar förvärkar. Den biten är inte alls som sist, tack & lov för då var jag galet trött på mängden för- och pinvärkar. Kroppen kanske minns att den gjort detta förut. 

Idag var det stängt på dagis så med min nyvunna frihet tog jag bilen till ett friluftsområde där min dotter fick springa fritt. Har därför gått rätt mycket idag och det känns. Men vilken underbar dag, har tänkt mycket på att det här är sista dagarna när det bara är vi i vår lilla familj om tre. Blir väldigt sentimental över det även om jag är överlycklig att vi snart är fyra. Jaja, jag är en enda stor känsla hela jag. Skrattande

• emjh
    DragonWoman skrev 2014-09-18 11:41:31 följande:

Imorgon blir det igångsättning så kommer garanterat gosa med nyfödd i helgen

Åh vad mysigt, grattis! Glad
  • emjh

Alltså... jag blir lite konfys av mina känningar den här gången. Det är inte alls som sist, då hade jag massor av förvärkar (Klockade vissa dagar och kunde ha 60 om dagen mer än en vecka innan). Den här gången har jag nästan inte haft någon. 
    Kroppen kanske inte behöver träna så mkt tänker jag... Skrattande

Men, idag känns det som att barnet är på väg ut varje steg jag tar, magen har ramlat ned betydligt sen igår och jag börjar känna av ryggen på ett helt annat sätt. Jag bara tänker att den måste komma snart, att jag omöjligt kan gå en vecka till eller mer. 

Jag trodde inte jag skulle fundera så mycket eller vara så osäker men så blev det visst. Glad

• emjh
    DragonWoman skrev 2014-09-20 18:18:37 följande:

Fick en liten pojke idag han föddes 14:03, vägde 3390 g och 49 cm <3

Grattis, vad underbart!!
  • emjh

Åh vilken söt liten plutt DragonWoman!

Hoppas träffa min skrutit snart då jag nyss hade teckenblödning. Kan bli en lång dag detta. :)

• emjh

Plopp76: klart vi minns, jag har också tänkt på dig! Åh vad kul att höra så goda nyheter, grattis!!

Alla nya: grattis & välkomna!

• emjh

Det blev verkligen en lång dag igår, jag ville så gärna ha just det datumet och väldigt gärna en söndag (griller i huvudet) så jag bara väntade & räknade värkar, men det var inga ordentliga värkar så jag blev mer & mer besviken.

Kändes ändå som att det skulle kunna bli något så vi lämnade dottern till mina föräldrar. Nu har jag sovit gott hela natten (!) med regnet smattrande utanför, har plötsligt inte lika inte när jag vänder mig i sängen och det har kommit mer blod så nu håller jag tummarna för idag i stället. Tjoho! :)

• emjh

Hm... Börjar just undra om jagverkligen är näst på tur. Haft värkar hela dagen, ibland täta men mest runt var 10:e minut, varit extremt trött och frusen. Nu på kvällen avstannade allt. Jag blir tokig. Trodde att det skulle gå fort denna gång. :/

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35