Inlägg från: kajsamupp |Visa alla inlägg
  • kajsamupp

Gravidtråd för oss som är över 35

Puh, ett tickande hjärta hörde jag idag, så skönt Vågade inte ta med dottern, får göra det en annan gång. Tror jag nu att det är bebis jag känner, när det liksom pickar där inne.

Irmeline: Roligt att överraska med tight tröja, hoppas du får många grattiskramar av kollegorna!

• kajsamupp

Vi har inte köpt något alls än och köpte inget alls förrän typ v 24 förra gången. Eftersom vi väntat i fyra år på den här graviditeten har jag vägrat slänga en enda sak... Så vi har vagn, spjälsäng, leksaker, kläder, babyskydd och sånt kvar. Men kanske att jag vill köpa en begagnad lite smidigare vagn för den vi har är en rejäl Brio med stora hjul perfekt för snöiga vintrar, en en lite mindre för att trängas på bussar och sånt vore bra. Så jag tror inte vi kommer att köpa så mtk, men såklart några så fina neutrala kläder att ha i början, det kan och vill jag inte motstå.

Nu har vi haft urnsättning för pappa. Det var fint och gick fort och var sorgligt. Men nu ligger han där och får sin sista vila.

• kajsamupp

V 17 här (16+5) och jag är ganska säker på att jag känner lite rörelser, som någon pickar där inne.

Jag är ovanligt trött i vanliga fall, är känd som hon som kan sova jämnt och hur länge som helst. Jag är aldrig riktigt pigg och har aldrig vaknat pigg även om jag sovit 11 timmar. Är lite tröttare än vanligt nu. Somnar oftast snabbt och har inga som helst problem att somna om efter toabesök coh när dottern kommer om natten. I morse la jag mig 23.30 och vaknade när dottern gick upp 7.30 (vi är hos min mamma nu så hon gick ner till henne för att äta frukost), gick upp på toa, gick och la mig igen och tänkte jag skulle sova en timme till men vaknade först kl 10,30!!! Så länge har jag inte sovit sen dottern kom, men innan var det standard. Jag är en sömntuta helt enklet

• kajsamupp

Plopp: Oj, vilken pärs, skönt att det var bra med bebis. Har du märkt något av infektionen i övrigt, eller kom den som en överraskning? Berodde vatten/flytningar på den?

Irmeline: Usch, hoppas det inte kommer mer så du kan slappna av lite fram tills undersökningen och att allt är bra då.

• kajsamupp

Sessan: Men usch, förtidsbörd låter inte heller skoj. Hoppas det lugnar ner sig.
    Plopp: Håller alla tummar och tår och hoppas det går så bra det bara kan gå!
    PoL: Skönt med fina hjärtljud!
    Irmeline: Puh, skönt att bebis mår bra!
    Kroken: Härligt, grattis till fint rul.

• kajsamupp

Kroken: Vi har inte ens diskuterat namn än... Börjar nog fundera så smått efter RUL nästa vecka. Får se då om vi kan enas

Plopp: Många varma kramar till er! Skönt att bebis verkar må ok under omständigheterna, och jag håller tummarna för att infektionen gör över utan att nå bebis!

Irmeline: Härligt att du berättat, och roligt med en kollega i samma sits!

• kajsamupp

Plopp: Tårarna trillar ner när jag läser vad som hänt... Så ofattbart orättvist och ledsamt. Ta hand om dig nu, på bästa möjliga sätt. Skickar många varma kramar till er alla!

• kajsamupp

Sessan: Du är väl sjukskriven? Med hotande förlossning borde du vara hemma och ta det enbart lugnt! Ta hand om dig nu!

Ninnik: Välkommen hit.

• kajsamupp

Insanejane & Kaa - Hua, vilka komplikationer ni drabbas av. Hoppas att läget håller sig stabilt och bebisarna fortsätter må bra och får stanna bra länge till.

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35