Gravidtråd för oss som är över 35
Kaa: Men usch, vad otäckt det låter! Har du inte haft problem tidigare, utan det kom nu under graviditeten? Vad bra att du kan få hjälp av anhöriga nu när du behöver det som bäst.
Kaa: Men usch, vad otäckt det låter! Har du inte haft problem tidigare, utan det kom nu under graviditeten? Vad bra att du kan få hjälp av anhöriga nu när du behöver det som bäst.
Insane: Stort grattis, så söt tjej du fått! Skönt att allt gick bra och att ni är hemma.
Kläder är svårt. Jag blir så mycket bredare under magen, att byxor över lag är svårt. Om de sitter skönt under magen bli det gällivarehäng, de måste sitta så långt ner på något sätt. Men kjol är perfekt, den kan ju hasa ner utan att det ser konstigt ut. Har också gått igenom alla klänningarna i garderobe och hittat flera som ser ok ut nu, men som jag inte använt på många år. Köper en del från grannar och bekanta, är allt för snål för att lägga ut för mycket på kläder jag använder så kort tid.
emj- Härligt med ett bra möte m chefen, bra jobbat!
Har nyss kommit hem från en granne där jag fyndat 4 garvidplagg för 150 spänn. Känns bra att inte behöva lägga ut just några pengar men ändå ha plagg som sitter ok. Synd bara att jag behöver ha leggings under kjolar och klänningar, blir onödigt varmt men med icke läckra knästrumpor/stödstrumpor känns det som enda alternativet.
Aftonstjärna: Är i v 30 nu och har inte börjat fixa ngt alls än. Går dock på semester om 2 v och sen är jag ledig till bebis kommer, så jag fixar då tänkte jag. Vill fixa en vagn att fästa babyskyddet på, sätta in spjälsängen och göra iordning skötbordet. Det känns som de viktigaste sakerna. Och köpa något litet plagg som bara är till bebis, inte ärvt från storasyster.
Maramina: Åh, vad segt att gå och vänta sådär efter beräknad födelse. Min dotter kom två veckor för tidigt förra gången, vi hade en vecka tidigare flyttat in i nya lägenheten och det var flyttkartonger överallt, hade inte ens gjort iordning skötbordet.. Vill helst att bebis kommer någon dag tidigt även denna gång, heller än att gå över tiden och bara vääänta och vääänta. Hoppas det sätter igång för dig snart!
Sessan: Det var en bra påminnelse, att tvätta upp de gamla kläderna som åkt upp och ner från byrån för att tjäna som dockkläder till diverse nallar och annat. Det kan ju vara bra att komma ihåg att göra en tid innan.
Oj, vad mycket som händer här när man är borta några dagar.
Maramina: Stort grattis, skönt att din dotter kom till slut efter all väntan. Hoppas ni mår bra!
Och det är fler som det är nära för, så spännande!
Är i v 31 och känner mig också väldigt mycket som en valross, eller i alla fall som en säl på land. Var rätt nöjd med det svala sommarvädret och inte alls nöjd nu när det är närmare 30 grader. Svettas ymnigt, mer än vanligt såklart, och det blir outhärdligt att promenera till jobbet. Har nu i alla fall bara tre dagar kvar på jobbet, sedan börjar semestern och därefter föräldraledigt för först stora dottern och sedan bebis.
Zuzziwoman- Är det dags för dig då, alltså? Vad spännande! Hoppas det kommer igång på riktigt snart så du får din bebis
Kroken: Vad mysigt det låter att gifta sig, även om man behöver vara barfota och inte får på ringen riktigt.
Själv jobbade jag sista dagen idag, så nu är det semester och föräldraledigt för barn nr 1 och den på väg efter det. Konstigt nog så kände jag lite grand idag, att det kanske känns tråkigt att vara hemma så länge innan och att jag kanske vill komma in någon dag ändå efter semester. Så vi har lämnat det öppet.
Mallan: Grattis, vilken final för er alla!
Sessan: Spännande, hoppas det går bra för dig ikväll!
Här har semestern börjat och vi hoppas kunna åka till Astrid Lindgrens värld imorgon, om bara inte dottern får vattkoppor, hade några prickar idag och var lite varm ikväll.. Får se hur natten utvecklas.
Scarlett- Oj, hoppas det går bra med värkarna och att det går snabbt och smidigt när ni väl kommer in!