Inlägg från: kajsamupp |Visa alla inlägg
  • kajsamupp

Gravidtråd för oss som är över 35

Lina: Härligt, grattis till tjejen.

Kaa: Stor kram till dig.

• kajsamupp

Jag kan tänka mig att de enda infektioner man kan förhindra själv är listeria och toxoplasma, som ju också kan ge influensaliknande symtom hos mamman men är långt värre för barnet. Men det antar jag att man kollar på sjukhuset då jag tror båda är sådan man måste anmäla till smittskyddsinstitutet eller något sådant. Men de är ju väldigt ovanliga, så säkert är det vanligare att drabbas av andra infektioner som inte går att förutse/påverka. Usch, vad hemskt att behöva drabbas oavsett.

Imorgon är det RUL för oss. Håll gärna tummarna för att allt är bra. Tycker jag känner bebis ibland men vill gärna få bekräftat att allt är ok.

• kajsamupp

Oj, vad här skrivs. Tar typ en kvart att läsa igenom nu när jag varit borta några dagar.

Nu är jag tillbaka efter en påskhelg i finska obygden utan uppkoppling.

RUL gick bra, en till synes frisk bebis sprattlade omkring där inne   Är i v 20 nu och har stor mage och kan inte riktigt fatta att jag gått halva graviditeten.. Mår bra nu, inga symtom förutom lite andfåddhet och osmidighet..

Välkommen nya medlemmar! Och beklagar 111s dotter.

Sessan: Hoppas det lugnar ner sig så du kan åka hem snart!

• kajsamupp

Sessan: Vad bra att läget är under kontroll för tillfället. Se nu till att bara ta det lugnt veckan som kommer, varje dag och vecka är ju viktig för bebis.

Mjölkchoklad: Härligt, grattis!

• kajsamupp

Scarlett: Jag minns att min viktökning gick i perioder förra gången, mkt i början, planade ut i mitten och ökade sen mkt på slutet. Bebis växer ju olika snabbt. Kanske har matintaget minskar nu när magen börjar ta emot eller så kanske du rört dig mer nu när våren slagit till? Jag märkte tydligt så förra gången när jag väl började komma igång med promenader, jämfört med soffläget i början.

• kajsamupp

Någon som besväras av sendrag, förresten? Jag har det ibland och hade ganska mkt förra graviditeten, men inte denna än så länge. Tills i natt. Vaknade av att tårna krullat ihop sig och det drog i foten och benet. Försökte sträcka ut i sängen, som jag brukar, men fick lov att ställa mig upp men inte heller det gjorde att det släppte. Det slutade med att jag haltande med halvkrulliga tår gick omkring en kvart i lägenheten, innan det släppte mycket nog för att jag skulle våga mig i säng igen.

• kajsamupp

Insane: Skönt att dina värden är bra nu!

Sessan: Aldrig hört talas om den diagnosen. Vad är det?

Har haft lite blod på pappret idag, vid flera tillfällen. Får ångest direkt. Men som tur är hade jag ett besök hos bm och allt såg bra ut och hjärtljuden var fina och bebis rör sig som tidigare. Men jag har inte blött alls denna graviditet och blir såklart nojjig. Hade dock fått ännu lägre Hb, har sjunkit från 115 vid inskrivningen till 102 nu i slutet av v 20. Så nu får jag dubbla järndosen till 200 mg/dag..

• kajsamupp

Lindsey: Men hua, vilken historia du bär med dig. Får jag fråga om du tänker eller lever annorlunda nu, än du gjorde innan, med tanke på att du var så illa däran med klarade dig.

Lycka till för er med RUL inom de närmsta dagarna!

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35