• Fiiaa

Börja med pergotime nov/dec.

Hej! Någon mer som ska starta med pergotime nu i slutet på nov början på dec?

Vi har försökt 1 år 8 mån med 4 omgångar pergotime i våras,(sambon har slöa simmare med) blev spontant gravida vid ett uppehåll i aug, som i v 13 upptäckes som ett MA :( så blödde ut allt i oct och fick tillbaka min mens igår!
    Så på torsdag börjar vi med pergotime igen.
    Någon som vill följas åt å dela erfarenheter?

• Svar på tråden Börja med pergotime nov/dec.
  • Bimbo
    Asiela skrev 2013-12-20 20:30:04 följande:
    Vad jag förstått på flera inlägg är det många som har ett vul för att kolla hur många ägg som finns. Dock är inte jag en av dem. Jag ska bara tillbaka på dag 21 för att kolla om jag haft ägglossning.
    Är det inte lite konstigt att vissa läkare/barnmorskor är jättenoga med att göra vul - och ger i vissa fall par sexförbud- och vissa gör inte vul alls?
    ja det är konstigt.. vet åxo många som har haft sex trots sexförbud och inte fått flerfödsel trots det..
  • Asiela

Jag är själv tvilling ( har ett otroligt starkt band till min tvillingsyster )och skulle gärna få tvillingar, så jag håller faktiskt tummarna för det! :)

• Bimbo
    Asiela skrev 2013-12-20 21:30:48 följande:
    Jag är själv tvilling ( har ett otroligt starkt band till min tvillingsyster )och skulle gärna få tvillingar, så jag håller faktiskt tummarna för det! :)
    enligt läkare så kan det bli typ 10 st.. men vet inte riktigt hur beprövad den vetenskapen är att det faktiskt kan bli så många befruktade ägg...
  • Bimbo
    Asiela skrev 2013-12-20 21:30:48 följande:
    Själv har man ju problem med att få ETT ägg befruktat..
  • Robi123
    Bimbo skrev 2013-12-20 20:13:16 följande:
    jag ska inte heller göra vul på min första pergo kur, jag tar dock hel tablett. Man tar blodprov för att kolla om man har haft ägglossning efteråt.

Asiela skrev 2013-12-20 20:30:04 följande:
    Vad jag förstått på flera inlägg är det många som har ett vul för att kolla hur många ägg som finns. Dock är inte jag en av dem. Jag ska bara tillbaka på dag 21 för att kolla om jag haft ägglossning. Är det inte lite konstigt att vissa läkare/barnmorskor är jättenoga med att göra vul - och ger i vissa fall par sexförbud- och vissa gör inte vul alls?

Hej på er. Om du besöker läkare dag 21 då har du ju fått ägglossning om pergo Har funkat men du får ju ej veta om när du ska ha sex och inte och När du är som mest fertil. Jag började min utredning på två platser först. Den ena läkaren följde mig inte Och min andra gynekolog som sitter på Rosenlund i Stockholm var mkt noga och så att man måste följas. På så sätt känns det tryggare också för män funderar så mKt på vad som händer i kroppen. Ang flera barn händer väldigt väldigt sällan av pergo men det kan hända. Om det är första barnet kan det bli svårt. Men ibland kan det bli flera barn än två och risk för missbildningar finns därför brukar läkarna inte rekomendera det. Aktuellt för vår situation vad händer med er? Vad känner ni? Jag har fortfarande lite värk vid livmodern, och ömma bröst. Men dessutom har jag fått lite gula flytningar som luktar lite skarpt?? Känner ngn av er det samma?
  • Robi123
    Bimbo skrev 2013-12-20 21:49:34 följande:
    enligt läkare så kan det bli typ 10 st.. men vet inte riktigt hur beprövad den vetenskapen är att det faktiskt kan bli så många befruktade ägg...

Jo men det är därför det är viktigt att följas med vul. Då vet man och kan välja när man får info om hur många ägg som har vuxit. På mig växte ett ägg o vet inte ens om vi lyckats med befruktningen :(
  • Bimbo
    Robi123 skrev 2013-12-20 21:55:40 följande:

Jo men det är därför det är viktigt att följas med vul. Då vet man och kan välja när man får info om hur många ägg som har vuxit. På mig växte ett ägg o vet inte ens om vi lyckats med befruktningen :(
    Jo men flera av oss i tråden har inte ens blivit erbjudna vul vid första kuren.. därför tvivlar jag på att det är så viktigt..
  • Bimbo
    Robi123 skrev 2013-12-20 21:53:31 följande:

Hej på er. Om du besöker läkare dag 21 då har du ju fått ägglossning om pergo Har funkat men du får ju ej veta om när du ska ha sex och inte och När du är som mest fertil. Jag började min utredning på två platser först. Den ena läkaren följde mig inte Och min andra gynekolog som sitter på Rosenlund i Stockholm var mkt noga och så att man måste följas. På så sätt känns det tryggare också för män funderar så mKt på vad som händer i kroppen. Ang flera barn händer väldigt väldigt sällan av pergo men det kan hända. Om det är första barnet kan det bli svårt. Men ibland kan det bli flera barn än två och risk för missbildningar finns därför brukar läkarna inte rekomendera det. Aktuellt för vår situation vad händer med er? Vad känner ni? Jag har fortfarande lite värk vid livmodern, och ömma bröst. Men dessutom har jag fått lite gula flytningar som luktar lite skarpt?? Känner ngn av er det samma?
    Jag slutade min kur 9/12.. hade äl 15/12.. tar crinone nu så svårt att se hur flytningarna ser ut.. hade grym värk i äggstockarna under äl.. gjorde tom ont att ha sex.. men det försvann ett par dagar efteråt.. annars inga andra biverkningar..
  • Robi123
    Bimbo skrev 2013-12-20 21:58:14 följande:
    Jo men flera av oss i tråden har inte ens blivit erbjudna vul vid första kuren.. därför tvivlar jag på att det är så viktigt..

Aa jag hoppas det går bra för oss alla. För mig är det viktigt med vul för jag blir så orolig o vill veta vad som händer och gynekologen berättade att det var viktigt. Mer vet jag inte. Jag hoppas att vi får +
  • Robi123

Hej alla. Ni är så tysta. Hur går det för er. Jag har så himla ont i brösten och lite mensvärk liknande smärta kommer och går. Inga tecken på graviditeten eller mens har upptäckts än. Så väntar och ser vad som händer

Svar på tråden Börja med pergotime nov/dec.