Bimbo skrev 2013-12-20 20:13:16 följande:
jag ska inte heller göra vul på min första pergo kur, jag tar dock hel tablett. Man tar blodprov för att kolla om man har haft ägglossning efteråt.
Asiela skrev 2013-12-20 20:30:04 följande:
Vad jag förstått på flera inlägg är det många som har ett vul för att kolla hur många ägg som finns. Dock är inte jag en av dem. Jag ska bara tillbaka på dag 21 för att kolla om jag haft ägglossning. Är det inte lite konstigt att vissa läkare/barnmorskor är jättenoga med att göra vul - och ger i vissa fall par sexförbud- och vissa gör inte vul alls?
Hej på er. Om du besöker läkare dag 21 då har du ju fått ägglossning om pergo Har funkat men du får ju ej veta om när du ska ha sex och inte och När du är som mest fertil. Jag började min utredning på två platser först. Den ena läkaren följde mig inte Och min andra gynekolog som sitter på Rosenlund i Stockholm var mkt noga och så att man måste följas. På så sätt känns det tryggare också för män funderar så mKt på vad som händer i kroppen. Ang flera barn händer väldigt väldigt sällan av pergo men det kan hända. Om det är första barnet kan det bli svårt. Men ibland kan det bli flera barn än två och risk för missbildningar finns därför brukar läkarna inte rekomendera det. Aktuellt för vår situation vad händer med er? Vad känner ni? Jag har fortfarande lite värk vid livmodern, och ömma bröst. Men dessutom har jag fått lite gula flytningar som luktar lite skarpt?? Känner ngn av er det samma?