• Fiiaa

Börja med pergotime nov/dec.

Hej! Någon mer som ska starta med pergotime nu i slutet på nov början på dec?

Vi har försökt 1 år 8 mån med 4 omgångar pergotime i våras,(sambon har slöa simmare med) blev spontant gravida vid ett uppehåll i aug, som i v 13 upptäckes som ett MA :( så blödde ut allt i oct och fick tillbaka min mens igår!
    Så på torsdag börjar vi med pergotime igen.
    Någon som vill följas åt å dela erfarenheter?

• Svar på tråden Börja med pergotime nov/dec.
  • IEM

Fiiaa - Ja man behöver vila ibland, framförallt mitt huvud behöver det ibland, snurrar som tusan där inne... Hur länge har ni försökt med Pergotime?
    Jag hoppas på att kunna fortsätta en tredje kur nu i december.

MalinmedPCO - Lycka till! Enkeldos?

• Fiiaa

IEM- vi körde 4a försök i våras hade paus i juli spontant gravida i aug, MA i oct.

Så detta är 5 kuren. Ska köra 4-5 till innan vi får remiss till ivf.

Ja kör på, du fick ju mens tidigt nu i dec.

• IEM

Ska gör äggledarundersökning i januari om det inte tar sig. Hoppas slippa... Men kan ju kanske ge svar också.

• Fiiaa

De gjorde jag efter 4a försök, men va inget stopp! Så ibland undrar man varför ser tar sån tid att bli gravid trots massa piller å att man få ägglossning!? Kroppen är bra konstig.

• IEM

Ja man undrar ju! Ätit P-piller länge så tror att det kan vara det som ställer till obalans hos mig. Men jag försöker tänka att det är en speciell bebis tänkt för oss som vi får vänta på!
    Var bor ni?

• Fiiaa

IEM, här blev inget försök denna gång:( min sambo får sån prestations ångest å kan inte komma då:( gråtit halva natten å ni med, tur jag kör bil i jobbet.

I onsdags blev de men inget igår å har äl idag så vi kommer missa de. För han kommer inte kunna ikväll heller.. :( usch vilken besvikelse detta är, ska ju va kul å skaffa barn.

Tror det är p-piller som ställt till hos mig med.

Vi bor nära Ullared kan man säga. Ni då?

• many87
    Fiiaa skrev 2013-12-06 08:17:58 följande:
    IEM, här blev inget försök denna gång:( min sambo får sån prestations ångest å kan inte komma då:( gråtit halva natten å ni med, tur jag kör bil i jobbet.
    I onsdags blev de men inget igår å har äl idag så vi kommer missa de. För han kommer inte kunna ikväll heller.. :( usch vilken besvikelse detta är, ska ju va kul å skaffa barn.

Vad tråkigt Fiiaa att de blir så. de är jobbigt att man alltid ska få till de på beställning att de inte ska komma naturligt... =(  Jag har lust å skita i allt å börja fokusera på de kommande bröllopet istället å hoppas de händer något ändå annars får de bli ny ivf efter semestrarna. kör pergon varannan månad nu tre gånger men sen får de vara bra.. 
  • IEM
    Fiiaa skrev 2013-12-06 08:17:58 följande:

Alla får vi prestationsångest, men det blir så tydligt hos männen :( Det blir lite oromantiskt att ha sex efter en kalender också. Det blir lite av ett tvång tyvärr, som du säger, det ska ju vara kul! Men det blir många tårar och självkänslan ligger inte direkt på topp, och så kan jag bli ledsen för småsaker tex att ställa in radion utan brus och känna "- Nä se jag klarar inte av det här heller". Men jag har ett par meningar som jag tänker på när självkänslan tryter.

Vi bor utanför Lund i Skåne. Intressant hur det skiljer sig i vården :P Om det är regionsbaserat eller vilken läkare man träffar.
  • IEM
    many87 skrev 2013-12-06 12:17:17 följande:
    Vad tråkigt Fiiaa att de blir så. de är jobbigt att man alltid ska få till de på beställning att de inte ska komma naturligt... =(  Jag har lust å skita i allt å börja fokusera på de kommande bröllopet istället å hoppas de händer något ändå annars får de bli ny ivf efter semestrarna. kör pergon varannan månad nu tre gånger men sen får de vara bra.. 
    Även om du kanske inte kan sluta tänka på det kan det vara skönt att fokus ligger på annat, och det är massor att tänka på, lite beroende på hur stort man vill göra sitt bröllop, men SÅ kul!

Svar på tråden Börja med pergotime nov/dec.