• Fiiaa

Börja med pergotime nov/dec.

Hej! Någon mer som ska starta med pergotime nu i slutet på nov början på dec?

Vi har försökt 1 år 8 mån med 4 omgångar pergotime i våras,(sambon har slöa simmare med) blev spontant gravida vid ett uppehåll i aug, som i v 13 upptäckes som ett MA :( så blödde ut allt i oct och fick tillbaka min mens igår!
    Så på torsdag börjar vi med pergotime igen.
    Någon som vill följas åt å dela erfarenheter?

• Svar på tråden Börja med pergotime nov/dec.
  • Bimbo
    Asiela skrev 2013-12-18 20:38:42 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in här :) jag fick i går reda på att jag troligen har PCO, utifrån ultraljud och det jag berättade. Tog tester för att utreda vidare. Jag fick provera utskriven och pergotime. Jag började igår ta första tabletten för att få igång mensen. Jag fick ordinerat en halv tablett pergotime första omgången. Ska sedan på återbesök i jan för att se om jag haft ägglossning. Jag har läst på nätet att det vanligaste är att man ordineras en hel tablett första omgången. Några andra som börjat med en halv tablett?

Jag har aldrig hört om någon som börjat med en halv tablett.. dom flesta börjar nog med en hel 5mg...
  • Robi123

Hej Allihoppa

har inte kunnat skriva på ett tag nu. Vi som har haft ÄL i helgen, hoppas det går bra för oss. Jag har så ömma bröst nu och det gör mer ont. Idag har jag mer mensliknande värk också. Jag är såå rädd för min mens nu. Vill inte få det. Fortsätt gärna skriva så får vi se om vi får en fin julklapp eller nyårspresent efter nyår. Då kommer jag testa mig :)

Angående pergotime halv tablett. Jag har aldrig hört om att man har tagit halv tablett. Jag själv fick heltablett första gången.

• Bimbo
    Robi123 skrev 2013-12-19 15:24:14 följande:
    Hej Allihoppa har inte kunnat skriva på ett tag nu. Vi som har haft ÄL i helgen, hoppas det går bra för oss. Jag har så ömma bröst nu och det gör mer ont. Idag har jag mer mensliknande värk också. Jag är såå rädd för min mens nu. Vill inte få det. Fortsätt gärna skriva så får vi se om vi får en fin julklapp eller nyårspresent efter nyår. Då kommer jag testa mig :) Angående pergotime halv tablett. Jag har aldrig hört om att man har tagit halv tablett. Jag själv fick heltablett första gången.

Då har vi troligtvis bim samtidigt :)
  • Robi123
    Bimbo skrev 2013-12-19 15:32:17 följande:

Då har vi troligtvis bim samtidigt :)

Ja det kommer vi nog ha :) Hoppas hoppas på + till oss och de många andra som försöker. Vi håller oss uppdaterade här. Har du någon värk i magen? eller haft det de senaste dagar, ömma bröst?
  • Bimbo
    Robi123 skrev 2013-12-19 15:34:11 följande:
    Ja det kommer vi nog ha :) Hoppas hoppas på + till oss och de många andra som försöker. Vi håller oss uppdaterade här. Har du någon värk i magen? eller haft det de senaste dagar, ömma bröst?

Har haft typ mensvärk under ägglossningen.. har fortfarande lite ont men svårt att avgöra vad det kan bero på.. väntar på att det ev. Ägget ska fästa vilket borde va i helgen.. då borde det kännas mera.. jag använder även cronone för att boosta slemhinnan.. gör du? Av den får jag väldigt ömma bröst..
  • Robi123
    Bimbo skrev 2013-12-19 15:40:14 följande:
    Har haft typ mensvärk under ägglossningen.. har fortfarande lite ont men svårt att avgöra vad det kan bero på.. väntar på att det ev. Ägget ska fästa vilket borde va i helgen.. då borde det kännas mera.. jag använder även cronone för att boosta slemhinnan.. gör du? Av den får jag väldigt ömma bröst..

Vad är cronone? Jag har ingen aning om Vad det är. Jag är så oerfaren :(. Mitt första barn och jag är 20. Jag blir orolig För allt jag äter. Jag tänker det kanske förstör det.
  • Bimbo
    Robi123 skrev 2013-12-19 16:44:05 följande:
    Vad är cronone? Jag har ingen aning om Vad det är. Jag är så oerfaren :(. Mitt första barn och jag är 20. Jag blir orolig För allt jag äter. Jag tänker det kanske förstör det.

Crinone skulle det stå :) det är progesteron
  • Robi123

Jag har desdutom sen igår haft lite gula flytningar som luktar lite skarpt.. Vad tror ni det kan bero på . Kan ägget ha fäst sig redan??

• Robi123
    Bimbo skrev 2013-12-19 17:23:40 följande:
    Crinone skulle det stå :) det är progesteron

Nej jag tar inget sådant. Ska man göra det. Är det viktigt?
  • Bimbo
    Robi123 skrev 2013-12-19 17:26:11 följande:

Nej jag tar inget sådant. Ska man göra det. Är det viktigt?
    Man får det av läkaren om han tycker att man behöver det
Svar på tråden Börja med pergotime nov/dec.