• Fiiaa

Börja med pergotime nov/dec.

Hej! Någon mer som ska starta med pergotime nu i slutet på nov början på dec?

Vi har försökt 1 år 8 mån med 4 omgångar pergotime i våras,(sambon har slöa simmare med) blev spontant gravida vid ett uppehåll i aug, som i v 13 upptäckes som ett MA :( så blödde ut allt i oct och fick tillbaka min mens igår!
    Så på torsdag börjar vi med pergotime igen.
    Någon som vill följas åt å dela erfarenheter?

• Svar på tråden Börja med pergotime nov/dec.
  • lindavik

IEM - den frågan är det värsta jag vet!

Fiiaa - heminsemination, kan man göra sånt, alltså?? :) Vad bra! Hur funkade det då tycker du? Du sprutade alltså in spermierna med hjälp av pipetten hemma? Hoppas, hoppas det lyckades då! :) Hade ingen aning om att man faktiskt kunde göra det hemma, bara att man kan lämna sperma hemma, men att man tar med sig det till kliniken så länge man håller behållaren varm.

• renee853
    Fiiaa skrev 2013-11-25 19:31:16 följande:

Vi har försökt 1 år 8 mån med 4 omgångar pergotime i våras,(sambon har slöa simmare med) blev spontant gravida vid ett uppehåll i aug, som i v 13 upptäckes som ett MA :( så blödde ut allt i oct och fick tillbaka min mens igår!

Hej. jag ska börja med pregotime nu imorgon. fick en son för 1år o 9 mån sen o nu ska vi skaffa ett syskon. åt dubbel dos av pregotime med första barnet. blev gravid på en gång. innan jag fick dubbeldos så behövde jag bara pröva enkel dos en gång.
  • renee853
    Fiiaa skrev 2013-11-25 19:31:16 följande:

Hej. jag ska börja med pregotime nu imorgon. fick en son för 1år o 9 mån sen o nu ska vi skaffa ett syskon. åt dubbel dos av pregotime med första barnet. blev gravid på en gång. innan jag fick dubbeldos så behövde jag bara pröva enkel dos en gång.
  • Bimbo
    renee853 skrev 2013-12-11 21:56:50 följande:

Renee: Har du egen ägglossning?
  • Bimbo

Är på dag 13.. ingen LH ökning på stickan.. kan äl bli sen på Pergo?

• many87

Enligt min lökare har.man senare äl av pergo runt dag 15/16 säger hon..

• Fiiaa

Bimbo, jag har haft äl väldigt varierat, dag 19 när jag blev spontan gravid. Denna gång nu med pergotime va dag 13, i våras mellan 15-17! Bara man inte får efter dag 22 tror jag!!

• Bimbo
    Fiiaa skrev 2013-12-12 21:32:40 följande:
    Bimbo, jag har haft äl väldigt varierat, dag 19 när jag blev spontan gravid. Denna gång nu med pergotime va dag 13, i våras mellan 15-17! Bara man inte får efter dag 22 tror jag!!
    Many: vilken dag hade du ägglossning innan Perg?
    Fiiaa: ok, då får jag väl fortsätta testa.. hoppas det dyker upp något..
  • many87

[quote=71943030][quote-nick]Bimbo skrev 2013-12-13 10:17:30 följande:[/quote-nick]Many: vilken dag hade du ägglossning innan Perg?

Har bara ägglossning typ 2-3ggr/år så vet inte vilken dag de är utan tabletterna..

Svar på tråden Börja med pergotime nov/dec.