Fiiaa - vad tråkigt att höra att du fick ma (antar att det betyder missfall? Är ny i denna värld så har inte lyckats lära mig alla förkortningar än). Jag förstår att det måste vara jättejobbigt i er situation. Har du ätit Pergotime i 1 år och 8 mån? Trodde man bara fick äta 3 kurer och att man sedan går över till sprutor? Eller har jag missuppfattat det? Ja, många funderingar och tankar är det, hela huvudet är fullproppat med funderingar. Mina vänner verkar tråkigt nog inte förstå mig riktigt heller när jag har berättat utan vill bara fråga och fundera kring den hjälp som finns, vilket är bra på ett sätt. Men vad de inte verkar förstå är att jag känner mig rätt nere och deppig, att man inte duger eller att mina kvinnliga funktioner som normalt fungerar för andra fungerar inte för mig. Jag vet att det inte är kört och det finns mkt hjälp att få, man ska vara glad att man bor i Sverige, men samtidigt är det tråkigt att inte kunna göra som många andra; ligga och bli gravida på naturlig väg. Istället måste man springa till infertilitetskliniker var och varannan dag, tajma in sexet på pricken och gå runt och vara nervös att Pergotime inte skall fungera. Och det är bara första steget. Klart som f-n man är nervös att det ska ta lång tid innan man kan få barn. Jag fyllde 30 i jan i år, om 1 månad blir jag 31. Paniken stiger när man tänker tanken om att man i stort sett kan styra och kontrollera i stort sett hela sitt liv; du kan plugga och jobba med det du drömmer om, du kan bo vart och hur du vill, du lever ditt liv som du önskar (om du är frisk). Men vad du inte kan styra över, är när du skall få barn och hur du skall bli förälder. Det är en stor frustration inombords samtidigt som man känner sig på något sätt "defekt", är det ngn då som förstår vad jag menar med det och känns igen sig? Någon som vet hur lång väntetid det är på att få komma till en infertilitetsmottagning i Sthlm i dagsläget? Någon som kan rekommendera ngn klinik? Many87 - vart bor du? Om du bor i Sthlm, vill du tipsa om den där läkaren som du tycker är bra? Förstår att du var skitdeppig, känner likadant. Har svårt till skratt och kan inte låta bli att tänka de värsta scenarion.