• Fiiaa

Börja med pergotime nov/dec.

Hej! Någon mer som ska starta med pergotime nu i slutet på nov början på dec?

Vi har försökt 1 år 8 mån med 4 omgångar pergotime i våras,(sambon har slöa simmare med) blev spontant gravida vid ett uppehåll i aug, som i v 13 upptäckes som ett MA :( så blödde ut allt i oct och fick tillbaka min mens igår!
    Så på torsdag börjar vi med pergotime igen.
    Någon som vill följas åt å dela erfarenheter?

• Svar på tråden Börja med pergotime nov/dec.
  • Fiiaa

IEM- fler ägg kan bli befruktande å tror läkare vill undvika tvilling/trillingar! Sen behöver ju inte alla ta sig om de skulle va så, man vet ju aldrig!!

• many87
    Fiiaa skrev 2013-12-01 17:12:47 följande:
    Första gången med pergotime i april, åt jag en tablett, fick 4a äggblåsor, en skulle gå tillbaka. Men 3 så fick sexförbud då:)

Jag ska på vul nu på torsdag, spännande. Sen har jag bim på julafton:/ mindre kul dag!!

Jag har gjort en spolning i sommaras, efter 4a försök med pergotime.
    okej, hoppas de ser bättre ut på torsdag..
    vi fick inget sex förbud iaf, men har svarat väldigt bra denna kur, så de känns kul =)) nu är de bara å vänta å se.. 
  • Fiiaa

En fråga till er som är duktiga här:)

Imorse provade jag cb nya äl test, och fick en glad gubbe som inte blickar, de stor maximal fertilitet, redan? Man ska tydligen ha blinkande gubbe när äl är på g. Är bara på dag 11 efter pergotime. Mina andra tester visar inte fult utslag men starkt.

Jag undrar då när jag kommer ha äl nu, eftersom testet visade så och jag har vul imorgon 11.40! Eller hade ni ringt?

• IEM

Fiia - jag har haft olika stickor, men de från Clearblue visade på mig bara de två dagarna som man har ägglossning medan andra stickor visade mer gradvis tydliga streck. Enligt min läkare skulle jag ägglossa dag 16-18 på Pergotime. Orkade inte hålla på och testa denna gång utan får se vad provet visar.

• Fiiaa

IEM- jag brukar inte heller testa i vanliga fall, rätt skönt å inte göra de.

Tog ovitrelle spruta nu halv 10 ikväll, så kommer ha äl inom 36 tim.

Vad är de för prov? Vanligt blodprov för att kolla om du haft äl.?

• IEM

Skitmens :(

Fiiaa - Första cykeln tog de prov 7 dagar före mens, cykeldag 2-4 samt dag 23-25. Under Pergotime tar de bara det provet dag 23-25 och ser om jag haft ägglossning. Bär jag åt enkeldos tydde testet inte på ägglossning så därför fick jag dubbel dos.
    Är sprutorna mer effektiva än Pergotime?

• Fiiaa

IEM- Nej fått mens nu?

Nej alltså jag äter pergotime först som vanligt ser man att de blir ett moget ägg får jag sprutan för att va söker på att ägget lossnar.

Jag gjorde som du första två gångerna i våras tig prov för att kolla, hade dålig äl. Men med sprutan kollar man inte för man får alltid äl om man har ett mer ägg!!

• IEM

Fiiaa - Ja, skit också! :( Man blir så ledsen, har tre kollegor som antingen nyligen fått eller snart ska ha... Varit omgiven av magar läääänge nu!!! Suck!

Har inte fått nån spruta än. Kanske inte behöver det. Har inte haft ägglossning regelbundet sen jag slutade med P-pillerna så får se vad läkaren säger?

Är BIM beräknad mensstart?

• Fiiaa

IEM- ja alla tycks va gravida eller blir!

Jag har inte heller egen ägglossning,på flera år, så därför jag får sprutan för att vara säker! Ja visst blir man ledsen varje gång mensen kommer. Vi kommer ta paus nu i jul om mensen kommer, vila psyket å kroppen!

Bim- beräknad icke mens kallas de!

Så jag har bim på julafton:/ jag har inga förhoppningar på denna månad. Hoppas väl mer att kroppen fattar att den nyss va gravid så de tar sig snabbt, men sån tur har mm nog inte.

Svar på tråden Börja med pergotime nov/dec.