• Fiiaa

Börja med pergotime nov/dec.

Hej! Någon mer som ska starta med pergotime nu i slutet på nov början på dec?

Vi har försökt 1 år 8 mån med 4 omgångar pergotime i våras,(sambon har slöa simmare med) blev spontant gravida vid ett uppehåll i aug, som i v 13 upptäckes som ett MA :( så blödde ut allt i oct och fick tillbaka min mens igår!
    Så på torsdag börjar vi med pergotime igen.
    Någon som vill följas åt å dela erfarenheter?

• Svar på tråden Börja med pergotime nov/dec.
  • Bimbo

Måste säga att jag inte upplevde en enda biverkning av Pergo.. förrutom att jag hade ont i tjejjmagen vid ägglossningen mer än vanligt.. men inga humörsvängningar eller nått!

• Robi123

Hej
    Jag tog mitt andra pergotime kur i november.
    Har nu haft ÄL i helgen och hade sex. Jag är så desperat och har ångest för jag vill veta om det blev något träff där, Hur tidigt kan man testa sig. Har också PCO och stooor barnlängtan.

• Bimbo
    Robi123 skrev 2013-12-17 14:32:22 följande:
    Hej
    Jag tog mitt andra pergotime kur i november.
    Har nu haft ÄL i helgen och hade sex. Jag är så desperat och har ångest för jag vill veta om det blev något träff där, Hur tidigt kan man testa sig. Har också PCO och stooor barnlängtan.
    Det finns ju CB test som visar 4 dagar innan BIM.. men tillförlitligheten är ju större ju närmare BIM man är...7

Hoppas det tagit sig då! Skrattande Jag hade också äl i helgen så vi har troligtvis BIM samtidigt.. håll oss uppdaterade här om hur det går för dig!
  • Fiiaa

Strängt nu när det är nära bim, borde vara på fredag!!

Men har bara en sån känsla i kroppen att mensen kommer!!

Hoppas någon här plussar snart:)

• Bimbo
    Fiiaa skrev 2013-12-17 14:59:46 följande:
    Strängt nu när det är nära bim, borde vara på fredag!!
    Men har bara en sån känsla i kroppen att mensen kommer!!

Hoppas någon här plussar snart:)
    Håller tummarna!!!!
  • Fiiaa

Kissar ni mycket mellan äl och mens vanligtvis om ni jämför innan hormoner!

Från i helgen har jag börjat kissa på (2 gånger )natten och ofta på dagen.

Så brukar jag aldrig va. Kissar aldrig på natten. Men är de vanligt inför mens att man kissar såhär mycket?

• Bimbo
    Fiiaa skrev 2013-12-17 22:38:31 följande:
    Kissar ni mycket mellan äl och mens vanligtvis om ni jämför innan hormoner!
    Från i helgen har jag börjat kissa på (2 gånger )natten och ofta på dagen.
    Så brukar jag aldrig va. Kissar aldrig på natten. Men är de vanligt inför mens att man kissar såhär mycket?
    Jag kissar väldigt ofta annars med så det är svårt att avgöra..
  • Fiiaa

Okej bimbo, de gör ju inte jag! Men är äl +14 enligt sprutan, idag och neg gravtest nu vid 12 tiden! Så nu tycker jag bara mensen kan komma, annars borde ju testet visat något idag?

• Bimbo
    Fiiaa skrev 2013-12-18 12:27:51 följande:
    Okej bimbo, de gör ju inte jag! Men är äl +14 enligt sprutan, idag och neg gravtest nu vid 12 tiden! Så nu tycker jag bara mensen kan komma, annars borde ju testet visat något idag?
    Inte säkert att testet visar än.. du får nog vänta tills i morgon åtminstone..
  • Asiela

Hej! Jag hoppar gärna in här :) jag fick i går reda på att jag troligen har PCO, utifrån ultraljud och det jag berättade. Tog tester för att utreda vidare. Jag fick provera utskriven och pergotime. Jag började igår ta första tabletten för att få igång mensen.
    Jag fick ordinerat en halv tablett pergotime första omgången. Ska sedan på återbesök i jan för att se om jag haft ägglossning.
    Jag har läst på nätet att det vanligaste är att man ordineras en hel tablett första omgången. Några andra som börjat med en halv tablett?

Svar på tråden Börja med pergotime nov/dec.