Ni som varit inlagd på psykiatrin...
Hur är det och va inlagd? Fick ni hjälp? Är otroligt rädd för och lägga in mig men verkar vara det enda som kan göras nu. Skräm mig gärna inte för mkt
Hur är det och va inlagd? Fick ni hjälp? Är otroligt rädd för och lägga in mig men verkar vara det enda som kan göras nu. Skräm mig gärna inte för mkt
Oki det lugna inte mig nu:(
Jag gärna det som hjälpte dig att må bättre för just nu känns allt skit för mig och att jag behöver RIKTIG hjälp för och bågonsin bli bra för vanlig öppenvård och psyk hjälper inte för mig
Jo det har väl jag med varit lite rädd för att känna sig knäpp särskillt när man är runt andra som mår dåligt men känner att jag måste få hjälp. Men låter ändå ej så farligt som jag tänkte mig när du säger så:) har gått hos kurator sen jag var 14-15 år, varit på bup., Sen öppenvård med daglig hjälp, slungats fårn läkare till läkare, varit på praktiker för att försöka komma ut m.m. Mådde bra under en period men kört ner mig totalt igen med djup depression och stark ångest, har haft problem med att skada mig innan, går hos psykolog med nu plus öppenvården varje dag men faller bara mer och mer. Vill in på behandlingshem men soc/kommunen gav avslag för enligt dom är jag inte tillräckligt sjuk för och in på behandlingshem men det hela handlar om att dom inte vill betala sådan behandling
Jag har varit inlagd 3 gånger i mitt liv. Jag kan inte påstå att jag vart särskilt hjälpt av att bli inlagd förutom att det hindrade mig ifrån att ta mitt liv.
Första gången vart jag inlagd pga av att jag drabbades av någon slags psykos. Jag hade ingen aning om vart jag var eller varför.
De två andra gångerna vart jag inlagd för att mina föräldrar inte vågade ha mig hemma då de var rädda att jag skulle ta mitt liv.
Har spenderat 10 år åkandes in och ut på psykiatriska avdelningar samt behandlingshem.
Och kan ju säga som så att det är inget jag gör frivilligt även om jag skulle behöva det. Jag ser inte vitsen med det då man endast är förvarad. Man får ett rum och där kan man ligga och stirra i taket tills man blir utskriven med en näve piller och en klapp på axeln. Vidare hjälp efter utskrivning är inget som sker. Så nej. Det är slöseri med tid enligt mig.
Anonym (.) får man fråga varför du åkt in och ut och vad som gjort att det ej hjälpt? msmurphy nä jag vet men just nu är det krisigt så är ju på vippen att flippa ut, vill verkligen in på behandlingshem men ja...