Ni som varit inlagd på psykiatrin...
Hur är det och va inlagd? Fick ni hjälp? Är otroligt rädd för och lägga in mig men verkar vara det enda som kan göras nu. Skräm mig gärna inte för mkt
Hur är det och va inlagd? Fick ni hjälp? Är otroligt rädd för och lägga in mig men verkar vara det enda som kan göras nu. Skräm mig gärna inte för mkt
jag har varit frivilligt inlagd några gånger och har upplevt det som hyffsat bra, förutom att personalen snodde de intagnas mat (när maten kom så la de upp åt personalen innan de serverade oss vilket inte är lagligt), och som andra skriver så är det mer förvaringsplats, för jag fick aldrig prata med någon psykolog eller kurator.
Sveriges regering lägger ner en struntsumma på psykatrin vilket leder till underbemanning och "dålig" service.
Jag har varit på ett antal ställen både på S.T göran och Danderyd och tro mig när jag säger att det inte kommer hjälpa ett skit. Trodde själv första gången att jag "kommit hem" och att folk skulle lyssna på mig och ta del av min misär. BULLSHIT, du får träffa en läkare (ofta tillsammans med någon assisten) 1 gång om dagen i ca 10 minuter under resten av tiden får du dela med en massa väldigt psykiskt sjuka människor. Inte alls ovanligt att det är folk med kraftiga psykoser, schizofrena eller väldigt självmordsbenägna personer.
Dagarna går väldigt långsamt och de trycker i dig en massa skit så du knappt kan prata ibland. OM du nu beslutar dig för att lägga in dig så ta med dig en laptop, hörlurar och en internetsticka.
Just ja, jag har även erfarenhet av RPÖV i huddinge vilket också är underbemannat så om det går ett larm när du har samtal måste du gå hem. Vet att detta inte var det du ville höra men jag berättar som det är IRL.