• Anonym (Rädd)

Ni som varit inlagd på psykiatrin...

Hur är det och va inlagd? Fick ni hjälp? Är otroligt rädd för och lägga in mig men verkar vara det enda som kan göras nu. Skräm mig gärna inte för mkt

• Svar på tråden Ni som varit inlagd på psykiatrin...
  • Johanna6
    Anonym (bipolär) skrev 2013-12-19 14:51:22 följande:
    Jag tänkte på alla sjukhus som finns i Sverige. Hade ingen tanke på att förolämpa dig på något sätt.
    Jag var inlagd på Gbgs största sjukhus och även där var alla blandade.
  • Anonym (bipolär)
    Johanna6 skrev 2013-12-19 15:00:10 följande:
    Jag var inlagd på Gbgs största sjukhus och även där var alla blandade.
    Vet du varför? Tycker de att det är bra så?
  • EnLitenSvamp
    Anonym (bipolär) skrev 2013-12-19 14:51:22 följande:
    Jag tänkte på alla sjukhus som finns i Sverige. Hade ingen tanke på att förolämpa dig på något sätt.
    Ledsen det var jag som hade taggarna utåt. Lite vresig ibland. My badHjärta
    Be with a man who ruins your lipstick, not your mascara.
  • Johanna6
    Anonym (bipolär) skrev 2013-12-19 15:13:28 följande:
    Vet du varför? Tycker de att det är bra så?
    Ingen aning.
  • Maryon

TS, att vara inlagd är ingenting som skall rekommenderas men det kan i vissa fall vara nödvändigt. Och som någon här i tråden skrev - det kan rädda liv.

Får jag fråga vad det är som gör att du funderar på inläggning? Är det någon som talat om detta för dig specifikt?

• Anonym (Rädd)
    Maryon skrev 2013-12-22 18:59:45 följande:
    TS, att vara inlagd är ingenting som skall rekommenderas men det kan i vissa fall vara nödvändigt. Och som någon här i tråden skrev - det kan rädda liv. Får jag fråga vad det är som gör att du funderar på inläggning? Är det någon som talat om detta för dig specifikt?

För att jag mår så dåligt, några tycker väl ej det är en bra ide mer än att jag kan få komma dit och få ordning på tabletter. Vet ej riktigt vad men vill bara ha hjälp med och må bra igen!
  • EnLitenSvamp
    Anonym (Rädd) skrev 2013-12-22 20:47:13 följande:

För att jag mår så dåligt, några tycker väl ej det är en bra ide mer än att jag kan få komma dit och få ordning på tabletter. Vet ej riktigt vad men vill bara ha hjälp med och må bra igen!
    I fall du vill åka in så tycker jag en vän till dig ska ringa polisen och göra en anmälan. Någon får gärna rätta mig om jag har fel men jag har för mig att det blir ett annorlunda ärende om någon annan ringer in. Väl där inne så får du ju själv avgöra om du tycker det är bra eller inte.

MEN glöm som sagt var inte att ta med dig din laptop/surfplatta, surfsticka och några hörlurar för det kommer kännas som om tiden står still många gånger och då är det bra att ha något att fördriva tiden med. På vissa ställen får man inte ha telefon med kamera så om du har någon gammal skrutt som ligger i någon låda så ta med den.

Önskar dig hur som helst en glad 4:e Advent!!Hjärta
    throw me to the wolves and i will return leading the pack.
  • Anonym (Rädd)
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-22 21:59:09 följande:
    I fall du vill åka in så tycker jag en vän till dig ska ringa polisen och göra en anmälan. Någon får gärna rätta mig om jag har fel men jag har för mig att det blir ett annorlunda ärende om någon annan ringer in. Väl där inne så får du ju själv avgöra om du tycker det är bra eller inte. MEN glöm som sagt var inte att ta med dig din laptop/surfplatta, surfsticka och några hörlurar för det kommer kännas som om tiden står still många gånger och då är det bra att ha något att fördriva tiden med. På vissa ställen får man inte ha telefon med kamera så om du har någon gammal skrutt som ligger i någon låda så ta med den. Önskar dig hur som helst en glad 4:e Advent!!
    throw me to the wolves and i will return leading the pack.

Varför ska man göra en anmälan till polisen? Jo jag lär ta med så mkt underhållning som möjligt där kan jag lova! Åhh tack detsamma! ❤️
  • Maryon

Polisen behöver inte underrättas. Om du känner dig osäker TS så kan du alltid ringa till sjukvårdsupplysningen, eller kanske direkt till psykakuten? Har du någon vän du kan ta med dig dit? Det kan bli långa väntetider, och sen är det upp till jourläkaren att bedöma om du skall bli inlagd eller inte. Om du känner dig osäker på dina egna tankar - tala om det! Låt dem få veta att du är rädd. Jag håller tummarna att det är bra personal som jobbar!!

• Anonym (Rädd)
    Maryon skrev 2013-12-23 17:51:01 följande:
    Polisen behöver inte underrättas. Om du känner dig osäker TS så kan du alltid ringa till sjukvårdsupplysningen, eller kanske direkt till psykakuten? Har du någon vän du kan ta med dig dit? Det kan bli långa väntetider, och sen är det upp till jourläkaren att bedöma om du skall bli inlagd eller inte. Om du känner dig osäker på dina egna tankar - tala om det! Låt dem få veta att du är rädd. Jag håller tummarna att det är bra personal som jobbar!!

Jag var på psykakuten precis, en vän följde med mig. Dom jag träffa där som jobbar där var jätte trevliga och fick mig även och skratta några gånger. Är på väg hem igen dock. Vill inte bli inlaggd utan ska försöka höja tabletterna så mår jag kanske bättre så länge.
Svar på tråden Ni som varit inlagd på psykiatrin...