Ni som varit inlagd på psykiatrin...
Hur är det och va inlagd? Fick ni hjälp? Är otroligt rädd för och lägga in mig men verkar vara det enda som kan göras nu. Skräm mig gärna inte för mkt
Hur är det och va inlagd? Fick ni hjälp? Är otroligt rädd för och lägga in mig men verkar vara det enda som kan göras nu. Skräm mig gärna inte för mkt
TS, att vara inlagd är ingenting som skall rekommenderas men det kan i vissa fall vara nödvändigt. Och som någon här i tråden skrev - det kan rädda liv.
Får jag fråga vad det är som gör att du funderar på inläggning? Är det någon som talat om detta för dig specifikt?
Polisen behöver inte underrättas. Om du känner dig osäker TS så kan du alltid ringa till sjukvårdsupplysningen, eller kanske direkt till psykakuten? Har du någon vän du kan ta med dig dit? Det kan bli långa väntetider, och sen är det upp till jourläkaren att bedöma om du skall bli inlagd eller inte. Om du känner dig osäker på dina egna tankar - tala om det! Låt dem få veta att du är rädd. Jag håller tummarna att det är bra personal som jobbar!!