Ni som varit inlagd på psykiatrin...
Hur är det och va inlagd? Fick ni hjälp? Är otroligt rädd för och lägga in mig men verkar vara det enda som kan göras nu. Skräm mig gärna inte för mkt
Hur är det och va inlagd? Fick ni hjälp? Är otroligt rädd för och lägga in mig men verkar vara det enda som kan göras nu. Skräm mig gärna inte för mkt
håller med om att det är förvaring och att det inte finns tid för att prata oftast. jag har inte heller fått gå ut nåt alls och inga promenader med personal erbjöds. tillbringade den mesta tiden i sängen, gick ut till de andra när det var matdags. de andra gjorde likadant.
litar man inte på sig själv, har man allvarliga självmordstankar osv är inläggning en bra idé. att bli inlåst har räddat mig flera gånger.
jag har varit inlagd både i hlm och kstad. och dom är helt underbara med att ha o göra! oroa dig inte, det kommer att bli bra, styrkekram
Skönt och höra att det hjälpt dig anonym (bipolär). Har mest problem på morgonen och när jag får panikattacker, vill verkligen inte dö men ibland blir man orolig att man ska flippa ut och inte veta vad man gör:/ Miela33 åhhh tack!!! Hjälpte det dig då? Kramar. Behandlingshem med DBT/KBT inriktning
Du slog huvudet på spiket där. Därför jag vill in på behandlingshem för där tar man tag i saken och jobbar med det och förlitar sig inte på medicinen. Iallafall är det så på det behandlingshem jag vill till
Det är nog olika överallt hur eller om man blir hjälpt.
Jag blev inte hjälpt. Låg inne i två veckor efter mitt självmordsförsök och fick inte ens någon att prata med...gick runt, åt mat, gick promenader och satt vid datorn... ingen som fråga om jag behövde prata eller något.
Jag jobbar inom psyk och kan säga att alla blir bättre - som vill bli bättre. Och du verkar motiverad. Stannar du bara kvar tills medicinjusteringar och uppföljning på det är klart så kommer du känna dig bättre. Det är bra att vara på en avdelning när man mår så dåligt att man själv funderar på att lägga in sig. Jag tycker du ska göra det. Du behöver absolut inte vara rädd, fortsätt bara att vara motiverad och tänk på att det är du som är viktig och att du ska må bra! Lyckokram till dig!
Det var dock skönt som någon annan sa att man inte hade några måsten, maten blev lagat åt en och man behövde bara vara men sen kom ju smällen att jag fick betala maten själv för det betalade inte soc som jag hade då...