• Anonym (GiftMan)

Otrogen Fru

Min fru är 44 år och vi har varit gifta i 20 år berättade i dag att hon varit otrogen. Det skedde i Onsdags då hon åkte på Ålandskryss med sitt jobb. Helt plötsligt försvann 20 års äktenskap rakt ner i avloppet. Hon sa att hon ångrar sig och inte kunde förklara det,, det bara hände, sa hon. Hon kände sig så snygg och vacker när killen som hon var med flörtade i början förklarade hon. Sedan bara blev det så. Jag blev först stum då jag aldrig trott hon skulle göra något sådant, litat blint på henne. Fick reda på att han var 26 år och var också på båten med sina arbetskamrater. När jag frågade vart de var sa hon att de hade varit i hennes hytt som hon delade med en väninna på jobbet. Hon hade också hittat någon så de hade hytten själv. Visst jag märkte att hon inte var sitt vanliga när hon kom hem men trodde det berodde på att hon var ordentligt berusad. Jag vet inte vart jag skulle ta vägen så jag tog bilen och åkte en sväng, innan jag gjorde nåt dumt. Så nu sitter jag här i bilen och vet inte hur jag ska tackla det hela. Till saken hör också att vi haft sex efter hon kommit hem. Jag känner mig skitig, arg och förtvivlad. Hur i helvete kan det,, bara hända som hon sa. Jag menar,, det tar ju ett tag från flört tills man hamnar i säng,, om man nu vill det, vilket hon tydligen ville. Hur i helvete tänkte hon? Hon säget att hon älskar mig och att det inte betydde något och visst är hon ångerfull och satt och grät när jag åkte, men ändå. Men jag kan inte smälta det. Vad ska jag säga till barnen? Några är stora och en tonåring. Just nu ville jag bara kräkas av mig lite då jag inte vet varken ut eller in

• Svar på tråden Otrogen Fru
  • Lever så

Fy fan vad smärtsamt och förfärligt jobbigt! Jag tänker att ta inga förhastade beslut nu, låt det bero lite och prata ordentligt. Ni har en del på er sida tex att det var en engångsgrej och att hon själv berättade det. Kanske ska ni gå i samtal? Det kan ju bli en vändpunkt/nyorientering i ert äktenskap om ni båda är villiga att arbeta för det men just nu behöver du nog mest få älta och få svar. Du har min medkänsla.

never a failure always a lesson
  • Alcyone

Jag vet vad du går igenom.. I mitt fall blev hon dessutom gravid!! Försök inte att förstå detta intellektuellt, det går inte. Hjärnan är inte gjord för det. Det blir tilt. En kåt människa är inte vid sina sunda vätskor så är det bara.
    Och ja. man kommer även ur såna här kriser så småningom om än en aning tilltufsad. I mitt fall blev det separation. Andra väljer att fortsätta tillsmmans.
    Faktiskt ändå lite starkt att hon berättade. Jag fick snoka och lirka ur det men sen visade det sig att hon var gravid och då kunde hon inte ljuga längre..
    Kan även tillägga att det är så det väldigt ofta går till på båtarna (jobbar ofta där) och på andra likn. ställen då man kommer ifrån hemmet och det är alkohol med i bilden.
    Livet går definitivt vidare. Se till att detta stärker dig men sörj först...

• Med Lem

Tiden från flört till sex kan vara väldigt kort, särskilt om det är nån man känner sen tidigare.

Du får väl ge henne en ärlighetspoäng i alla fall.

Jag vet att du känner dig skitig eftersom hon hade sex med dig innan hon berättade om otroheten. Se det som att det var nog att hon hade sex med dig som till slut knuffade henne över kanten så att hon berättade.

Men låt henne nu inte gråta i ensamhet för länge. Hem och prata om det, så vänligt du kan.

• Anonym (GiftMan)

Tack för erat stöd men ju mer dagen går ju större blir tomheten för att inte tala om min ångest om jag nu fått "något" eftersom de hade oskyddat sex. Jag ska samla mig så gott det går och köra hem för att försöka föra ett civiliserat samtal och inte vräka ur mig min besvikelse i fula ord då det inte hjälper någon av oss. Jag tror min enorma besvikelse också bottnar i att jag alltid hävdat att: min fru skulle aldrig vara otrogen. Att sedan bli bedragen av sin livspartner och bästa vän känns rent ut sagt fördjävligt.

• w3s
    Med Lem skrev 2013-12-08 12:59:11 följande:
    Tiden från flört till sex kan vara väldigt kort, särskilt om det är nån man känner sen tidigare.

Du får väl ge henne en ärlighetspoäng i alla fall.

Jag vet att du känner dig skitig eftersom hon hade sex med dig innan hon berättade om otroheten. Se det som att det var nog att hon hade sex med dig som till slut knuffade henne över kanten så att hon berättade.

Men låt henne nu inte gråta i ensamhet för länge. Hem och prata om det, så vänligt du kan.

Så du menar att han ska vara snäll och förstående över det här? Kvinnan som han gett 20 år av sitt liv till och delar sina barn med har svikit han totalt. Nu har jag ganska lätt för att strypa känslor, men du borde fixa en lägenhet och flytta så fort du kan, och du ska inte säga något till barnen, det ska HON göra.
  • Anders 386
    w3s skrev 2013-12-08 13:47:29 följande:

Så du menar att han ska vara snäll och förstående över det här? Kvinnan som han gett 20 år av sitt liv till och delar sina barn med har svikit han totalt. Nu har jag ganska lätt för att strypa känslor, men du borde fixa en lägenhet och flytta så fort du kan, och du ska inte säga något till barnen, det ska HON göra.
    Det var det absolut sämsta förslaget hittils! Ska man kasta bort ett förhållande där båda parter älskar varandra och lever i ett bra förhållande bara för att rädda sin heder och "straffa" den person som man helst av allt vill leva med?
    Nej, här handlar det om att sätta hämndbegäret åt sidan och försöka acceptera och förlåta. Solig  Inte lätt - men att hämnas på andra gör inte att man själv mår bättre. Då är man istället inne på det här med "hederskultur", och det är nåt man ska akta sig för.
  • Alcyone
    Anonym (GiftMan) skrev 2013-12-08 13:45:03 följande:
    Tack för erat stöd men ju mer dagen går ju större blir tomheten för att inte tala om min ångest om jag nu fått "något" eftersom de hade oskyddat sex. Jag ska samla mig så gott det går och köra hem för att försöka föra ett civiliserat samtal och inte vräka ur mig min besvikelse i fula ord då det inte hjälper någon av oss. Jag tror min enorma besvikelse också bottnar i att jag alltid hävdat att: min fru skulle aldrig vara otrogen. Att sedan bli bedragen av sin livspartner och bästa vän känns rent ut sagt fördjävligt.
    Bra strategi. Det blir inte bättre av timslånga gap o skriksessioner där det ska klargöras och skuldbeläggas.
    Det blir säkert några såna stunder där du ventilerar din frustration och så får det väl vara.
    Jag tror du ska ha någon kompis att prata med. Nån som står ut med lite ältande
    Du kommer att gå igenom en jäkla massa faser i detta, som du ännu inte kan förutse men det är en naturlig läkningsprocess som du måste gå igenom.
    Ta ofta några riktigt   l  å  n  g  a    andetag.....
    Man kan ju gå i tron att man känner en annan människa utan och innan men det ska gudarna veta att det gör man absolut inte!

• Anonym (det blir bra)

Det gör ont men tro mig, det kommer att gå bra för dig vad du än väljer att göra. Jag skulle dock inte stanna kvar med henne, hon kommer inte att göra rätt för sig eller för er. Hon håller på att gå in en fas som kommer att vara mkt frustrerande för er båda. Om det någonsin varit läge att bryta och skaffa sig ett nytt och bättre liv så är det nu. Är du ekonomiskt trygg? Har du några som helst vänner och bekanta som du tycker om och som du litar på? Då kommer det att reda sig. Du är en man i dina bästa år och du har bättre förutsättningar än vad hon har för att klara dig om du bryter och går vidare.

Vad ska du säga till barnen? Säg som det är.

• Anonym (det blir bra)

Skälet till att det hände är att hon i fyllan trodde att hon skulle kunna komma undan med det även om hon erkände alternativt att hon skulle kunna klara sig även om äktenskapet gick i kras.

• Emy85

Dra ba draaaa!!!!!inget att ha,skicka ut fanskapet nuuuu!!!!

Svar på tråden Otrogen Fru