• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Venne

Den eviga väntan efter Äl pågår. Fick EW flera dagar! Har inte sett ett spår av det på åratal. Tack grapejuicen!! Hoppas det gör någon skillnad

• louisep87

Spelar ingen roll hur många tester jag tar tycker att jag ser hela tiden. Måste beställa nya. Men de bör ju öka nu om det är nå.

• Reflexen

Louise:

Jag ser så dåligt via mobilen, så har inte ens kikat ordentligt på dina test. Om du tycker det är svårt att tolka, så köp ett digitalt test. De är ju mycket dyrare, men skönt att få det i text/ bild ist för att tyda små streck. du är ju så långt efter ÄL nu att det borde synas om det är ett plus.

Hade du regelbundna cykler förresten?

Håller tummarna för dig!

• Iskristall

Venne: Watery räknas också som fertilt sekret, så det är inte konstigt om det övergår till watery

Louise: Säger som reflexen, köp ett digitalt om du är osäker.

• Reflexen

Venne: ff anger både EW och W som fertilt, så det är säkert ingen fara.

Jag hde ÄL i lördags tror jag, så väntan här med.

• Planritning
    Petto 83 skrev 2014-10-26 18:25:50 följande:

Har du några känningar?

Har själv mått lite halvkasst i går och i dag. Illamående och i dag då jag dammsugande blev jag svettig :) och så otränad är jag inte haha Så är det inte sjukdom på G så känns det lite spännande.

Åh gjorde du? Vad spännande! Haha nä svettig av att dammsuga är ju inte så vanligt! Hoppas hoppas!

Nä jag själv har sedan förra veckan varit lite känslig, men det skulle också kunna bero på något annat men man hoppas ju. Typ när jag läste någon artikel så kände jag bara att det var så synd om dem (de klarade sig men behövde kämpa) och kände för att gråta. Det är inte jag.
  • Planritning

Japp watery är definitivt fertilt med.

Håller med de andra om att du louisep87 borde ta ett digitalt! :)

• NILE90

Tempen var på samma nivå idag som igår. Fortsatt hög med andra ord. Jag har ju sagt att jag inte har några symptom alls, och det har jag säkert inte heller, men de senaste 3 dagarna har jag fått sura uppstötningar typ hela tiden. Inte så att det kommer upp i munnen utan det ligger liksom i halsen hela tiden. Dricker vatten hela tiden för att försöka få bort det då det är en så obehaglig känsla, typ som precis efter att man kräkts och känner att det ligger kvar något. haha. 

• Zora

Hejsan! Har haft lite paus från FL men nu är jag tillbaka!

Troligtvis var Äl igår eller möjligen idag. Tyvärr var sambon bortrest hela helgen så vi fick inte till nåt förrän igår kväll..

Har insett att min Äl ofta kommer samma dag som testet visar pos. (Testar på morgonen). Tycker det är väldigt snabbt men så läste jag någonstans att om man är över 30 så är ofta intervallet mellan LH ökning och Äl kortare än vad det är om man är typ 20. (Ibland kommer dock Äl dagen efter pos Äl test, så det varierar) Nu minns jag inte vart jag läste det så jag vet inte sanningshalten i det. Men det låter ju logiskt med tanke på hur min Äl brukar infalla efter testet.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend