• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • louisep87

Med tanke på min kurva så kunde jag inte hålla mig.bim -3 enligt ff tycker mig ana något svagt?
  • NILE90
    louisep87 skrev 2014-10-23 14:36:41 följande:
    Med tanke på min kurva så kunde jag inte hålla mig.bim -3 enligt ff tycker mig ana något svagt?
    Jag kan också ana något svagt! :) 
  • AnnC
    Petto 83 skrev 2014-10-23 13:20:35 följande:

Ja, precis. Väntade nån månad på mensen sen åt jag Rosenrot i ca 6 dagar och då kom den. Har sen haft väldiga ägglossnings känningar. När det är som värst kan jag knappt gå på toan för det gör så ont. Och det hade jag inte innan barnen. Så jag inbillar mig att det funkar haha

Förstår dig, man vill ju gärna hjälpa kroppen på traven om det går samtidigt som man inte vill hålla på med massa piller och smörjor hit och dit. Vet inte om det är försent med Progesteron, när man gör IVF så börjar man med det efter äggplocket=äl

Ja men det tror jag, rosenrot ska väl gynna äl om man inte har någon, eller om man då knappt har någon
    Ok! Efter massa funderingar fram o tillbaka nu så ska jag nog inte ta nåt alls och hoppas kroppen hittar tillbaka till sig själv. Och hoppas den gör det fort..
    Mamma till Elina 120420, änglamamma till Emmie 140424-140530
  • Petto 83

AnnC: låter klokt. Håller tummarna för er :)

Slänger ut en lite fråga. Fick nu vid toabesöket väldigt Äl-liknande sekret men är ju på Äl+9. För nog måste jag haft ägglossning redan, el vad tror ni?

• AnnC
    Petto 83 skrev 2014-10-23 19:58:19 följande:

Slänger ut en lite fråga. Fick nu vid toabesöket väldigt Äl-liknande sekret men är ju på Äl+9. För nog måste jag haft ägglossning redan, el vad tror ni?

Enligt din ff kurva tror jag helt säkert du haft äl. Jag får också ökade flytningar ibland runt den tiden. Kan tyda på graviditet men ibland luras kroppen. Jag har alltså haft ökade flytningar både när jag varit och inte varit gravid
  • Petto 83

Okey. Märkte när jag torkade mig att det blev "slirigt" där nere haha kollade och det var segt som vid Äl men nu märkte jag inget. Blir spännande å se vad som händer :) Minns inget från mina graviditeter konstigt nog. Den senaste fick jag för visso magsjuka så fokus låg då på annat kanske :)

• Planritning
    Petto 83 skrev 2014-10-23 19:58:19 följande:

Jag är också säker på att du redan haft ÄL med tanke på din kurva :) 
  • Petto 83

Undrar lite. Vaknade efter jag sovit i mindre än 4 tim, tog en temp 36.66 somnade om och vaknade efter 2 tim 36.75. Vilken temp bör jag använda?

Svar på tråden Tempar/Fertility friend