• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Petto 83
    NILE90 skrev 2014-10-25 08:44:26 följande:

Har fortfarande hög temp :D phpcBaylX22861.jpg

Så spännande :)
  • Petto 83

Så här blev det med dagens "osäkra" temp. Vet inte hur det skall tolkas

• Planritning
    NILE90 skrev 2014-10-25 08:44:26 följande:

Har fortfarande hög temp :D

Ser väldigt bra ut :)
  • Planritning
    Petto 83 skrev 2014-10-25 10:36:27 följande:

Undrar lite. Vaknade efter jag sovit i mindre än 4 tim, tog en temp 36.66 somnade om och vaknade efter 2 tim 36.75. Vilken temp bör jag använda?

Jag skulle nog använt tempen som är tagen närmast klockslaget du brukar tempa, men också markerat den som "questionable" (eller motsvarande i FF). Det skulle som redan sagts kunna vara implantationsdip :)
  • NILE90
    Petto 83 skrev 2014-10-25 10:38:35 följande:

Så spännande :)

Planritning skrev 2014-10-25 12:04:07 följande:

Ser väldigt bra ut :)

Blir så himla nervös varje morgon när jag tar tempen...tror alltid att den gått ner en massa.
  • Petto 83

Så om tempen höjs så kan det vara en sån där implationsgrej, men hur mycket måste det höjas då å innebär det då att det kan vara en graviditet på gång? Haha rookie som man är på det här med tempningar :)

• Iskristall

Implantationsdipp är eller ska vara som det tros att ägget fäster. Men alla har inte så. Och fäster ägget i livmodern ja då kan det vara bebis på g Pretto83 Tempen ska höjas så den återigen går upp som tidigare. Ibland kan det höjas ett snäpp högre än tidigare i lutealfasen så man får en så kallad trifasisk kurva och det ska tydligen också kunna vara ett tecken på bebis.

• Petto 83

Aha, oj vad man lär sig här :) Tog en temp i eftermiddag och den låg på 37.5 så vi får se hur det är i morgon då.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend