• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • NILE90
    Planritning skrev 2014-10-22 16:34:35 följande:

Grattis ni som lyckats bli gravida! Vi själva är inne på vårt tredje försök. Jag använder mig inte av FertilityFriend utan Kindara men jag tempar iallafall och jag behöver hjälp. Här är mitt diagram fram till idag. Tycker ni att jag markerat ÄL rätt?

Om jag ratar diagrammet rätt så har du markerat ÄL på dag 31? Jag skulle sagt ÄL på dag 29 om man bara går på tempen...
  • Reflexen

Planritning:

Jag känner inte till din app, så läser kanske fel, men tycker att dag 24 är en bra kandidat också. Iaf om man ska gå på sekretet o opk (som väl är ÄL-test?).

Är det du själv som sätter ut ÄL i den appen?

I ff sätts den ju ut av programmet, så man slipper räkna/tänka så mkt själv

Är det nån som provat två olika temp-appar o sett om de sätter ut ÄL på samma dag?

• Beth1
    Pyret 85 skrev 2014-10-22 15:54:55 följande:
    Grattis!
    Tack tack
  • Planritning
    NILE90 skrev 2014-10-22 17:05:53 följande:

Om jag ratar diagrammet rätt så har du markerat ÄL på dag 31? Jag skulle sagt ÄL på dag 29 om man bara går på tempen...

Tack! Men då blir jag fundersam på den här 6-3 regeln, du vet: 6 temperaturer måste följas av tre stycken som är högre. Då har ÄL varit 1-2 dagar innan temp-skiftet?
  • Beth1
    Iskristall skrev 2014-10-22 22:13:56 följande:

Å grattis Beth1, ditt plus har jag visst missat!

Tack så mycket!
  • Beth1
    Planritning skrev 2014-10-22 16:34:35 följande:

Grattis ni som lyckats bli gravida! Vi själva är inne på vårt tredje försök. Jag använder mig inte av FertilityFriend utan Kindara men jag tempar iallafall och jag behöver hjälp. Här är mitt diagram fram till idag. Tycker ni att jag markerat ÄL rätt?

Fick du positivt på äl-test både dag 15 17 19 och 22?
    Det skulle ju kunna vara äl  dag 23 med en implantationsdipp 6 dagar senare (eller är det för tidigt?) annars kanske äl var dag 29 för då håller sig ju temperaturen hög hela tiden efter det men då hade du ju inget positivt äl-test å andra sidan.

Hmm, svårt att läsa av har du gjort något grav-test?
  • NILE90
    Planritning skrev 2014-10-23 08:40:23 följande:
    Tack! Men då blir jag fundersam på den här 6-3 regeln, du vet: 6 temperaturer måste följas av tre stycken som är högre. Då har ÄL varit 1-2 dagar innan temp-skiftet?
    Den regeln har jag aldrig hört talas om. Vet bara att efter ÄL så ska tempen vara hög i minst 3 dagar och sen fortsätta vara hög för att ÄL ska vara bekräftad, typ. 
  • Planritning
    Reflexen skrev 2014-10-22 20:34:05 följande:

Planritning:

Jag känner inte till din app, så läser kanske fel, men tycker att dag 24 är en bra kandidat också. Iaf om man ska gå på sekretet o opk (som väl är ÄL-test?).

Är det du själv som sätter ut ÄL i den appen?

I ff sätts den ju ut av programmet, så man slipper räkna/tänka så mkt själv

Är det nån som provat två olika temp-appar o sett om de sätter ut ÄL på samma dag?

Precis OPK: "predictor ovulation test"(=ÄL test). Man kan välja om man vill att "datorn" räknar ut ÄL i Kindara med och jag har använt FF tidigare också men det känns inte alltid som att de där datorerna visar rätt tycker jag :p När jag hade den på sa den som du att den gissade på dag 24. Men jag fick inte ömma bröst efter det som jag alltid börjar få 1-2 dagar efter ÄL + att tempen gått ner ganska mycket efter det? En annan sak är att jag brukar inte känna av ÄL men jag tror jag kände av den dag 31? Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra :p Men ett par andra i Kindara forumet gissar också på dag 24 som du och isåfall är det ju dags att testa snart?
  • Planritning
    Beth1 skrev 2014-10-23 08:50:22 följande:

Fick du positivt på äl-test både dag 15 17 19 och 22?

Det skulle ju kunna vara äl  dag 23 med en implantationsdipp 6 dagar senare (eller är det för tidigt?) annars kanske äl var dag 29 för då håller sig ju temperaturen hög hela tiden efter det men då hade du ju inget positivt äl-test å andra sidan.

Hmm, svårt att läsa av har du gjort något grav-test?

Precis! Helt sjukt ju?! Nä jag har inte gjort graviditetstest och jag är rädd att vi inte hade tillräckligt mycket sex om ÄL var runt dag 29-31?

Tack alla ni som svarar!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend