• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Charlie40

Blir det sänkning i morgon så är det väl kört?

Har börjat testa men helt negativt kan inte ens se ett spök eller skugga. Bim-4 idag.

Är det ngn som fått helt negativt på bim-4 men plussat sen?

• Irlais

Nu har jag bara tempat några dagar men idag på 8dpo blev det en dipp (och en svagt rosa yttepytteminiflytning imorse). Hoppas det går upp igen imorgon och att det är ett tecken på implantation :)

• stjärnasomärdin
    Lavelii skrev 2014-12-13 11:20:37 följande:

phpHWnCc128894.jpg

Gör ett försök att lägga upp dagens kurva. Vad säger den? Ang alla de plus därnere, jag testar ju med clearblue dubbelhormonindikator. Så jag har lagt in plus även när det är "hög fertilitet"/blinkande smiley gubbe. Det kanske är fel? Kanske bara ska lägga in då det är en fast?? Det är i så fall från söndag kväll som den blev fast.

Jag skulle säga att du bara lägger in när det är fast, annars blir det ju jättekonstigt. Fertiliteten är ju i regel som högst precis innan ÄL sker oavsett om man tar ett sådant test om du tar eller ett vanligt med streck! :)
  • stjärnasomärdin
    Charlie40 skrev 2014-12-13 11:28:48 följande:

Blir det sänkning i morgon så är det väl kört?

Har börjat testa men helt negativt kan inte ens se ett spök eller skugga. Bim-4 idag.

Är det ngn som fått helt negativt på bim-4 men plussat sen? phpCtDLcO53913.jpg

Blev det någon sänkning eller hur blev det?
  • stjärnasomärdin
    Irlais skrev 2014-12-14 09:22:01 följande:

Nu har jag bara tempat några dagar men idag på 8dpo blev det en dipp (och en svagt rosa yttepytteminiflytning imorse). Hoppas det går upp igen imorgon och att det är ett tecken på implantation :)

Med tanke på dagen låter det ju som det skulle kunna vara något :)
  • Irlais
    stjärnasomärdin skrev 2014-12-14 10:15:37 följande:
    Med tanke på dagen låter det ju som det skulle kunna vara något :)
    Men jag har mått illa sen i fredags, då borde implantation skett tidigare... Om det nu är därför jag mår illa!
  • stjärnasomärdin
    Irlais skrev 2014-12-14 18:11:03 följande:
    Men jag har mått illa sen i fredags, då borde implantation skett tidigare... Om det nu är därför jag mår illa!
    Ja, om det är därför du mått illa är det sant att det måste skett tidigare...
  • Bella06

Dagens kurva:
    Tänker sluta tempa nu, blir nog bara stressande i längden..
    Lycka till alla ni andra!!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias 060910 ♥ .?°`°?. ♥ Maja 091121 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Lavelii
    stjärnasomärdin skrev 2014-12-14 10:13:32 följande:
    Jag skulle säga att du bara lägger in när det är fast, annars blir det ju jättekonstigt. Fertiliteten är ju i regel som högst precis innan ÄL sker oavsett om man tar ett sådant test om du tar eller ett vanligt med streck! :)

Ja, du har nog rätt! Ska göra det hädanefter. 
    Det blev fast gubbe på söndag kväll (typ runt 18 tiden), på morgonen var det en blinkande smiley. Så då räknade jag typ sön, mån, tis som de mest fertila dagarna i och med att man vid andra ÄL test beräknas ha ÄL mellan 24-48 timmar efter positivt test.
    Testen måste dock ha visat fel. Fertility friend la ut min ÄL till fredags. Men analysen är lite osäker dock eftersom appen själv påtalar att det finns registrerat data som talar för ÄL vid annan tidpunkt. Så enligt appen borde jag tänka att jag fortfarande hade kunnat vara i en fertil period nu. Dock vet jag att från lördag morgon har jag inte haft ÄL flytningar eller sekret. 
    Idag gick tempen från 36,8 (lörd) och 36,9 (sön) till 36,5 idag. Sovit hur dåligt som helst dock och knappt fyra timmar heller...så det spelar säkert roll. 

• Irlais
    stjärnasomärdin skrev 2014-12-14 18:18:23 följande:
    Ja, om det är därför du mått illa är det sant att det måste skett tidigare...
    Fortsatt låg temp och mensen dök upp... På 9 dpo! Vad är det för skit :/
Svar på tråden Tempar/Fertility friend