stjärnasomärdin skrev 2014-12-14 10:13:32 följande:
Jag skulle säga att du bara lägger in när det är fast, annars blir det ju jättekonstigt. Fertiliteten är ju i regel som högst precis innan ÄL sker oavsett om man tar ett sådant test om du tar eller ett vanligt med streck! :)
Ja, du har nog rätt! Ska göra det hädanefter.
Det blev fast gubbe på söndag kväll (typ runt 18 tiden), på morgonen var det en blinkande smiley. Så då räknade jag typ sön, mån, tis som de mest fertila dagarna i och med att man vid andra ÄL test beräknas ha ÄL mellan 24-48 timmar efter positivt test.
Testen måste dock ha visat fel. Fertility friend la ut min ÄL till fredags. Men analysen är lite osäker dock eftersom appen själv påtalar att det finns registrerat data som talar för ÄL vid annan tidpunkt. Så enligt appen borde jag tänka att jag fortfarande hade kunnat vara i en fertil period nu. Dock vet jag att från lördag morgon har jag inte haft ÄL flytningar eller sekret.
Idag gick tempen från 36,8 (lörd) och 36,9 (sön) till 36,5 idag. Sovit hur dåligt som helst dock och knappt fyra timmar heller...så det spelar säkert roll.