• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • whattha

[quote=74551419][quote-nick]eagle87 skrev 2014-12-20 13:51:03 följande:[/quote-nick][/quote]

Tror också du kan ha haft äl igår:) hoppas det:)

• Iskristall
    Ztarduzt skrev 2014-12-20 17:12:59 följande:

Sjunker tempen dagen man har äl för att sedan gå upp igen? :) 

Man kan få en tempsäkning vid äl, men det är ju inget som måste ske! Det finns många om och men i det här med tempning haha
  • SecretlyMe
    Lillon skrev 2014-12-20 15:51:28 följande:

Dagens temp. :) Förväntar mig en höjning imorgon! Tänkte dricka lite vin ikväll, det borde väl vara ok?!

Det är okej, men ha i åtanke att alkohol kan höja tempen och därför inte kan ge dig ett korrekt svar :) Tror dock det beror på i vilken mängd du dricker.
  • Ztarduzt
    Iskristall skrev 2014-12-20 18:16:24 följande:
    Man kan få en tempsäkning vid äl, men det är ju inget som måste ske! Det finns många om och men i det här med tempning haha
    märker det. är ju en hel vetenskap! 

vad betyder det då tempen ökar 0,2 grader morgonen man ska ha äl, och sedan ökar 0,2 grader dagen efter äl? blir ju två höjningar efter varandra :s 
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt

Min temp betedde sig väldigt konstigt?

Hät är mina dagar denna cykel.

Dag 6-18 har tempen legat på 35.8-35.9

Dag 19 gick den upp till 36.00

Dag 20 gick den upp till 36.25

Idag, dag 21, låg tempen på 35.90.

Den gick ner 0.35 grader.

Är detta normalt?

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • stjärnasomärdin

Det här med temphöjningar är ju en hel vetenskap. Jag fick temphöjning sju dagar efter positivt ägglossningstest. Ägglossningatestet var negativt dagen därpå och även dagarna framåt vilket innebär att ägget släppt eller att ägglossningen aldrig blev av. Eftersom jag inte haft ägglossning på många månader var jag övertygad om det sistnämnda då tempen aldrig höjdes. Två dagar senare testade jag positivt och är nu i vecka 5! Med andra om kan temphöjningen komma så sent som sju dagar efter. Ville bara berätta min story eftersom det ofta diskuteras när den där förbaskade höjningen skall eller inte skall komma ;)

• whattha

Negativt test idag, bim imorgon eller i övermorgon. Om jag nu inte hade äl på dag 14. Rätt hög temp dock för att vara jag, fast det har kanske ingen betydelse?

• Iskristall

Whattha: Hur kort lutealfas har du? Enligt kurvan du postade borde väl bim vara om 5-6 dagar?

• whattha
    Iskristall skrev 2014-12-22 15:22:06 följande:

Whattha: Hur kort lutealfas har du? Enligt kurvan du postade borde väl bim vara om 5-6 dagar?

Förra månaden var den 8 eller 10 dagar så väldigt kort:/ men förra månaden var cykeln 43 dagar lång också och denna verkar ju vara kortare. Jag vet inte vad jag ska tro, Är förvirrad, och appen ändrar dag hela tiden :P
  • Iskristall
    whattha skrev 2014-12-22 15:58:06 följande:

Förra månaden var den 8 eller 10 dagar så väldigt kort:/ men förra månaden var cykeln 43 dagar lång också och denna verkar ju vara kortare. Jag vet inte vad jag ska tro, Är förvirrad, och appen ändrar dag hela tiden :P

Äter du pergotime? Det borde ju göra cykeln/kurvan är så pass klar att det inte blir frågetecken. Fungerar pergo för dig? Har du fått kolla med ultraljud eller blodprov?
Svar på tråden Tempar/Fertility friend