• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Snobi
    Reflexen skrev 2014-12-09 19:04:14 följande:

Snobi:

Men glad gubbe idag betyder ju ÄL imorgon? Och då blir det ju perfekt om mannen kommer hem imorgon!

Så skulle jag också ha sagt till nån annan men det är ju omöjligt att tänka positivt för egen del. Tänker att ägget säkert hinner både släppa och dö innan han är hemma. Men jag ska försöka rycka upp mig, tack för peppen!
  • Zora

Snobi:

Jag håller med reflexen. Pos äl test idag betyder ju med största sannolikhet äl imorgon eller i övermorgon, så det skulle ju snarare bli en ganska bra tajming

• Lavelii

Det är ju detta som förvirrar mig. Med vanliga ÄL test så vet jag att ÄL sker 24-48 h efter positivt ÄL test. Men med clearblue digital dubbel hormonindikator så står det ju att vid blinkande gubbe så är fertiliteten hög "ha samlag idag om du vill öka dina chanser för graviditet" (eller liknande) och sen vid fast gubbe så står det att man har maximal fertilitet "ha samlag idag (vid fast gubbe) och imorgon för att maximera chanserna till graviditet" (eller något sånt) Så alltså på dagen av fast smiley gubbe och dagen efter. Och jag fick ju fast smiley gubbe i söndags kväll. Men men vi får väl se om det sker någon temphöjning imorgon eller övermorgon. Nu har vi myst på idag också. Så det känns som man gjort vad man kunnat iaf! :-/

Tack för era svar!

• Lavelii

Gick också in och la till några

Temphöjningar tre dagar framåt från och med imorgon...då sätter fertility friend min ÄL på lördagen. Och då var det ju bara blinkande gubbe på ÄL testen. Och inte någon "egg white". Min kurva är ju väldigt spretig denna gång dock så vet inte hur jag ska tolka den. Får se dock hur det blir de närmsta dagarna antar jag!

• Snobi
    Zora skrev 2014-12-09 21:39:11 följande:

Snobi:

Jag håller med reflexen. Pos äl test idag betyder ju med största sannolikhet äl imorgon eller i övermorgon, så det skulle ju snarare bli en ganska bra tajming

Tack, hoppas ni har rätt! Håller tummarna för att din kurva vänder uppåt igen. Du har ju haft en rejäl tempökning iaf, borde vara ett bra tecken
  • Minxy

Jag måste sluta tempa, nu när jag plussat...

Jag blir så vansinnigt nervös när jag ser att tempen vänder lite nedåt :(

Såhär ser dagens kurva ut, jag har lagt bort termometern och hoppas att jag slipper plocka fram den igen på bra länge!

Lycka till alla ni som kämpar! :)

• Bella06
    Zora skrev 2014-12-10 06:30:11 följande:

Dagens kurva. Det närmar sig Bim... phpG6ydVV06230.jpg

Ser bra ut!

Spännande värre..

När tänker du testa?!
  • Lavelii
    stjärnasomärdin skrev 2014-12-09 18:43:34 följande:
    Jag tror du kan vara lugn :) Efter positivt test kan det ju ta upp till 48 timmar innan dess att ägglossning sker och tempen behöver inte stiga direkt, 2-3 dygn efter är inte ovanligt vad jag förstått! :)
    Okej. Jag trodde att tempen "var tvungen" att höjas direkt typ dagen efter ägget släppt? Men så kanske det inte är då? I morse var tempen 36.3... igår 36.4. Konstiga är att jag brukar ju känna av tempskillnad, vilket jag gjorde igår och idag, vaknar upp varm i sängen, minsta lilla "ansträngning" så känner jag hur jag blir varmare och varmare, så här har jag alltid varit typ 1-1,5 vecka innan mens, alltså under lutealfasen. Men det som avviker nu är väl att jag inte har någon temphöjning, trots att känner mig "varmare"... Någon som förstår hur jag menar?

Äh blir knäpp på detta! Känns som man ibland bara vill kasta alla äl test och termometrar!
  • Zora
    Bella06 skrev 2014-12-10 07:52:07 följande:
    Ser bra ut!

Spännande värre..

När tänker du testa?! smile1.gif
    Jo det ser ju bra ut, men jag har haft kurvor förr som sett ut ungefär så här och som sedan har dippat samma dag el dagen efter mensen kommit... Så inga jätteförhoppningar här ännu.

Kommer nog inte testa förrän efter Bim.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend