• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • whattha
    Iskristall skrev 2014-12-22 17:13:36 följande:

Äter du pergotime? Det borde ju göra cykeln/kurvan är så pass klar att det inte blir frågetecken. Fungerar pergo för dig? Har du fått kolla med ultraljud eller blodprov?

Åt pergo denna gång och metformin, bor i England så min doktor kollar inte med blodprov eller ultraljud utan låter mig bara äta dom. Åt 50mg/dag x5. Min kurva är alltid så hoppig, har bara en decimal på termometern så det kanske gör den hoppigare? Om jag skriver in hög temp imorgon så flyttar FF äl till igår. Ugh..
  • whattha
    Lillon skrev 2014-12-23 08:17:59 följande:

Betyder streckad linje förmodad äl? :)

Japp det gör det:)
  • Lillon
    whattha skrev 2014-12-23 08:35:37 följande:

Japp det gör det:)

Ok tack! :) Och vad betyder det liggande strecket? Hittar inte i manualen :/
  • whattha
    Lillon skrev 2014-12-23 08:39:36 följande:

Ok tack! :) Och vad betyder det liggande strecket? Hittar inte i manualen :/

Det strecket är en riktlinje/hjälpmedel för att du enklare ska se vilka temperaturer som är högre än normalt. Typ. Jag är hemskt dålig på att förklara:P
  • Reflexen
    whattha skrev 2014-12-22 21:11:48 följande:

Åt pergo denna gång och metformin, bor i England så min doktor kollar inte med blodprov eller ultraljud utan låter mig bara äta dom. Åt 50mg/dag x5. Min kurva är alltid så hoppig, har bara en decimal på termometern så det kanske gör den hoppigare? Om jag skriver in hög temp imorgon så flyttar FF äl till igår. Ugh..

Om du bara har en decimal på termometern så är din kurva säkert inte fullt så hoppig egentligen. Det ser bara så ut eftersom din termometer inte kan ge mer exakta siffror. Investera i en med två decimaler, så slipper du ifrån ett frågetecken i alla fall!

Hoppas din kurva rättar till sig o att du slipper en ÄL som flyttar sig hela tiden!
  • whattha
    Reflexen skrev 2014-12-23 12:44:39 följande:

Om du bara har en decimal på termometern så är din kurva säkert inte fullt så hoppig egentligen. Det ser bara så ut eftersom din termometer inte kan ge mer exakta siffror. Investera i en med två decimaler, så slipper du ifrån ett frågetecken i alla fall!

Hoppas din kurva rättar till sig o att du slipper en ÄL som flyttar sig hela tiden!

Ska införskaffa en så snart vi flyttat ifrån svärföräldrarna som gillar att snoka i post;)

Har haft mensvärk i snart en veckas tid så får se hur tempen gör dom närmsta dagarna:)
  • Mira14

Min temp denna månad. Är inne på vårt 12:e försök. Jag tycker kurvan ser ovanligt stabil ut så jag väntar med spänning. Har dock enbart streckad linje men är säker på att jag hade ägglossning då men även haft känningar innan. Kan två ägg ha lossat? Med tanke på två tempdippar? Eller lossar alltid båda äggen samtidigt?

Är utomlands och enbart på ÄL + 8 annars hade jag garanterat inte kunnat låta bli att testa mig

• Mira14
    Mira14 skrev 2014-12-24 14:24:15 följande:

Min temp denna månad. Är inne på vårt 12:e försök. Jag tycker kurvan ser ovanligt stabil ut så jag väntar med spänning. Har dock enbart streckad linje men är säker på att jag hade ägglossning då men även haft känningar innan. Kan två ägg ha lossat? Med tanke på två tempdippar? Eller lossar alltid båda äggen samtidigt?

Är utomlands och enbart på ÄL + 8 annars hade jag garanterat inte kunnat låta bli att testa mig smile1.gifphpJebUHJ89192.jpg

ÄL + 9 var det visst!
  • Iskristall

Det ser mycket stabilt ut Mira! Streckad linje innebär nödvändigtvis inte att äl inte varit utan bara att FF inte har mer än bara tempen att gå på. Hade du fyllt i positivt äl-test eller fertiltsekret hade strecket blivit heldraget.

Lycka till och god jul!

Svar på tråden Tempar/Fertility friend