• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Snobi
    Reflexen skrev 2014-12-25 09:13:10 följande:

Skit också, Snobi o Lavelii!! Tråkig julklapp med sänkning! Vissa dagar är tråkigare än andra med negativa besked. Jag utnyttjar det faktum att jag inte är gravid & njuter av både förbjuden mat o gott vin man måste göra det bästa av situationen!!

Har mensen dykt upp?

Yes, den dök upp på förmiddagen. Men jag har också försökt fokusera på det positiva med mat och dryck som annars hade varit off limits nya tag efter nyår! (Vad det nu blir för tag, ska ringa min gyn och höra..)
  • Ztarduzt
    Reflexen skrev 2014-12-25 09:06:44 följande:

Vad konstigt, Ztarduzt, jag såg inte dina bilder igår, men idag ser jag alla tre!

Nåja, jag tror nog att ff satt ut ÄL "rätt". Du får bara streckad linje pga att du inte angivit några fler fertilitetsparametrar (tappens position, sekret), misstänker jag.

Den appen som satte ÄL till den 19e, är det en tempapp eller nåt annat?

Spermierna kan ju överleva i fyra dagar om man har tur, så vi får hålla tummarna

Samma här, tror FL fick ryck igår och vägrade fungera.. 

problemet är att alla äl-test jag tar, oavsett dag alltid är negativa, och mitt sekret ser alltid likadant ut vilket dag i månaden det än är. :s tappen tänkte jag försöka kolla nästa månad men vet inte vad det heter i FF, så får leta upp det först :) 

Det är en annan app som går efter dagar, men då jag först nu verkar se att jag har en lutealfas på 15 dagar och inte 14, så är det inte så konstigt att man missat äl alla andra månader. :s 

Jag hoppas innerligt att dom överlevde och att jag släppte ett fint ägg, även om min kurva ser lite halvdan ut Glad
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Reflexen

Ztarduzt: taskigt när de andra tecknen inte funkar! Livmodertappen noterar du vid cervix position, under rubriken secondary signs.

Jag har försökt, men tycker det är svårt att känna skillnad.

Håller tummarna!

• Ztarduzt
    Reflexen skrev 2014-12-25 11:44:08 följande:

Ztarduzt: taskigt när de andra tecknen inte funkar! Livmodertappen noterar du vid cervix position, under rubriken secondary signs.

Jag har försökt, men tycker det är svårt att känna skillnad.

Håller tummarna!

skrev in sekretet jag alltid har, har ändå streckad linje och när jag testade skriva in ett annan sekret (tycker jag ligger mellan två hela tiden) så försvann äl helt och appen tyckte helt enkelt att jag inte haft äl alls.. varnade tillochmed för det. :( 
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • cage1981

En fråga! Jag tror att jag får glad gubbe imorgon bitti och även en tempsänkning - om jag på lördag morgon får temphöjning - har ägget släppt då redan eller kommer det släppa?

• Reflexen

Cage:

Det kan vara så att tempen sjunker dagen då ägget släpper, men tempen kan även vara oförändrad, det är oftast min.

Det går bara att gissa i förväg, svaret på när ÄL var får du tyvärr först i efterhand. Är för dålig på det här m ÄL-tester för att gissa hur det blir för dig. För mig satte FF ut ÄL dagen INNAN positivt test... Så är lite fundersam

• cage1981
    Reflexen skrev 2014-12-25 17:15:56 följande:

Cage:

Det kan vara så att tempen sjunker dagen då ägget släpper, men tempen kan även vara oförändrad, det är oftast min.

Det går bara att gissa i förväg, svaret på när ÄL var får du tyvärr först i efterhand. Är för dålig på det här m ÄL-tester för att gissa hur det blir för dig. För mig satte FF ut ÄL dagen INNAN positivt test... Så är lite fundersam smile5.gif

Tack för svar! Det är verkligen spännande och en utmaning att försöka ha koll på allt. ;) speciellt när allt inte verkar vara 100% synkat varje gång. :)

Har fått ÄL utsatt av FF dagen efter glad gubbe 3 ggr och för 2 av de har tempen varit högre då. Sista kurvan (längst ner på bilden) när tempen var lägre på ÄL var den första ÄL efter missfall så det kanske påverkade. Dagen som ÄL blev utsatt på då var jag även hos gyn på koll och då såg han att ÄL hade varit.. Nja, klok blir jag inte.. Men försöker få till en bra plan eftersom jag troligen har äl på lördag och ska åka iväg från maken då.. Det ska tydligen inte vara lätt detta! :)
  • cage1981
    Reflexen skrev 2014-12-25 17:15:56 följande:

Cage:

Det går bara att gissa i förväg, svaret på när ÄL var får du tyvärr först i efterhand. Är för dålig på det här m ÄL-tester för att gissa hur det blir för dig. För mig satte FF ut ÄL dagen INNAN positivt test... Så är lite fundersam smile5.gif

Å så bilden då! :)
  • Ztarduzt

Idag är det 7 dagar efter äl. Är jag konstig som vill ha liiiten liten blödning? ^^

• Iskristall
    Ztarduzt skrev 2014-12-26 02:38:54 följande:

Idag är det 7 dagar efter äl. Är jag konstig som vill ha liiiten liten blödning? ^^

Haha nä då, det tycker inte jag. Jag är på dag 10 efter äl idag och har också kollat efter nån liten, liten blödning. Skulle jag få det så skulle jag hoppas och tro att det var en liten nidblödning. Har aldrig haft det och aldrig heller varit gravid. Så om jag fick det skulle jag tro att det vore annorlunda och ta det som ett positivt tecken!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend