• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Irlais
    AnnC skrev 2015-01-10 07:26:46 följande:
    Tack! Känner mig tveksam, tror jag har plussat lika supersvagt som jag gjort de senaste två månaderna, och med mina andra två har jag plussat rätt starkt äl+10. Så bådar säkert inte gott men vi får se.

Men jag tror inte du ska ta progesteron medan du ammar iaf, men annars finns ju naturligt progesteron receptfritt smile1.gif
    Såg i testtråden, jag ser också strecket :) det sägs ju att styrkan inte spelar någon roll men jag förstår att du känner dig tveksam. Vilken dag är du på nu?

Nä jag känner mig också tveksam till det. Hade som första åtgärd tänkt försöka amma lite mindre under lutealfasen men bebis blev sjuk så det sket sig. Hoppas progesteronet ökar ändå!
  • AnnC
    Irlais skrev 2015-01-10 07:43:26 följande:
    Såg i testtråden, jag ser också strecket :) det sägs ju att styrkan inte spelar någon roll men jag förstår att du känner dig tveksam. Vilken dag är du på nu?

Nä jag känner mig också tveksam till det. Hade som första åtgärd tänkt försöka amma lite mindre under lutealfasen men bebis blev sjuk så det sket sig. Hoppas progesteronet ökar ändå!
    De säger det men jag tror inte på det äl+10 idag. Ska ta ett test till om nån timme, brukar va starkare andra morgonkisset på mig.

Ja hoppas det ökar för dig ändå. Bebis är viktigast trots allt
  • Reflexen

Ann: håller tummarna för att plusset växer!

Det är ju väldigt individuellt när man plussar ordentligt, ÄL+10 är ju ändå tidigt! Jag fick helt blanka test på ÄL +12 (även med digitalt). Anade ett streck först på ÄL +16!

Här är bild på mina, tagna varje morgon mellan ÄL +16 och ÄL +20.

• AnnC
    Reflexen skrev 2015-01-10 08:02:22 följande:

Ann: håller tummarna för att plusset växer!

Det är ju väldigt individuellt när man plussar ordentligt, ÄL+10 är ju ändå tidigt! Jag fick helt blanka test på ÄL +12 (även med digitalt). Anade ett streck först på ÄL +16!

Här är bild på mina, tagna varje morgon mellan ÄL +16 och ÄL +20.

phpECHINH04921.jpg

Det är så lätt att jämföra med sina egna tidigare, mina två fullgångna har jag plussat starkt äl+10 och mina två mf lika svagt som idag

Men absolut ger det där mig hopp!! Är du gravid nu, isf har jag missat det? Eller är det tidigare graviditet? Gick den bra isf?
  • Reflexen

Ann:

Jag är gravid nu, ÄL +21 idag så vet ju inte hur det slutar... Jag hade självklart hellre fått starkt plus tidigare, men har bestämt mig för att våga tro och hoppas även på detta!

Förstår vad du menar med att man jämför, det är nog svårt att komma ifrån. Hoppas på fullgångna graviditeter för oss båda nu!

• AnnC
    Reflexen skrev 2015-01-10 08:51:00 följande:

Ann:

Jag är gravid nu, ÄL +21 idag smile1.gif så vet ju inte hur det slutar... Jag hade självklart hellre fått starkt plus tidigare, men har bestämt mig för att våga tro och hoppas även på detta!

Förstår vad du menar med att man jämför, det är nog svårt att komma ifrån. Hoppas på fullgångna graviditeter för oss båda nu!

Åh grattis! då håller jag tummarna att allt går vägen!! Testen blir ju starkare iaf! Vid mina mf har de varit klart tydliga äl+12 men sen inte ökat i styrka, sen blivit svagare och så har mensen kommit äl+18 resp. äl+19
  • Iskristall

Nu har FF satt ut ett streckat kors i min kurva om att jag skulle haft äl cd8 nån dag efter avslutad tablettbehandling, detta stämmer verkligen inte. Vet nån här om jag kan ta bort ett streckat kors i min kurva som FF satt ut HELT fel?

• AnnC
    Iskristall skrev 2015-01-10 10:18:05 följande:

Nu har FF satt ut ett streckat kors i min kurva om att jag skulle haft äl cd8 nån dag efter avslutad tablettbehandling, detta stämmer verkligen inte. Vet nån här om jag kan ta bort ett streckat kors i min kurva som FF satt ut HELT fel?

Men tror du inte den ändrar igen om några dagar då? Streckat betyder ju att det är osäkert och kan ändras.

Vad har du fått för tabletter? Har inte hängt med så bra på sistone
  • Iskristall

AnnC: Jo det kommer ändras när tempen går ner. Men jag blir bara irriterad att det står fel haha

Jag kanske inte har berättat i den här tråden att jag äter letrozole...många trådar blir det att hålla reda på.

• AnnC
    Iskristall skrev 2015-01-10 11:10:14 följande:

AnnC: Jo det kommer ändras när tempen går ner. Men jag blir bara irriterad att det står fel haha smile1.gif

Jag kanske inte har berättat i den här tråden att jag äter letrozole...många trådar blir det att hålla reda på.

Är det nåt för fertiliteten? Eller det kanske är nåt helt annat, inte meningen att lägga mig i så klart haha
Svar på tråden Tempar/Fertility friend