• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Irlais
    Ztarduzt skrev 2015-01-07 13:09:48 följande:

"you are now on cycle day (CD) 37. You are now waiting for your ovulation. Be sure to monitor your cervical fluids closely." känns lite sent för ägglossning?!

Den säger väl bara det i brist på annat... Har du haft koll på flytningarna också? 

Och ang progesteron, hade jag inte haft ett ammande barn hade det varit en annan sak men vill inte riskera att det går över i mjölken eller något sånt... vem vet hur det påverkar? Men ska fråga gyn som sagt om det blir aktuellt :) 
  • hondendär345

Fick tidigt mf "mensen" 17 december och var förkyld i början av cykeln, tog discard på en hög temp då jag sov dåligt och gick upp kl 13 istället för 8..

Visst har jag väl haft äl? Jag vet att FF satt ut äl men blir ändå osäker, trots äl tester osv.

Har "halkiga" flytningar med inslag av sticky/creamy sen utsatt äl och molvärk/stickningar.

På kvällen (fredag 2/1) efter sexet fick jag sjukt ont i tjejmagen och har sen dess fått stickningar/hugg till och från?

Nån som haft så?

• Ztarduzt
    Irlais skrev 2015-01-07 13:36:14 följande:

Den säger väl bara det i brist på annat... Har du haft koll på flytningarna också? 

Och ang progesteron, hade jag inte haft ett ammande barn hade det varit en annan sak men vill inte riskera att det går över i mjölken eller något sånt... vem vet hur det påverkar? Men ska fråga gyn som sagt om det blir aktuellt :) 

Nja, började kolla flytningarna ca. 2 dagar efter FF satte ut äl, och om jag skriver in watery flytningar säger FF att jag hade äl den 18/12, men då jag inte vet vad jag hade för flytningar då så vill jag inte skriva in fel fakta. Med watery den 18/12 ber FF mig ta gravtest då mensen är så pass sen, men tempen ligger på samma som innan "äl" vilket indikerar att mensen är på väg?! Eller?

Sant, dumt att riskera att barnet får i sig något hen inte ska ha, prata med gyn verkar verkligen vara det smartaste. Vill också ha en liten bebbe, måste vara magiskt att amma och känna kärleken till sitt egna barn.
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Mira14

Någon som vet vad min låga temp kan bero på? Har försökt att bli gravid i ett år nu och min temp ligger alltid runt 36,3-36,4 innan ÄL. Jag har alltid ÄL dag 14, har haft det varje månad (tempar alltid + period med ÄL-test). Vi har påbörjat utredning och min låga temp oroar mig lite..

• Reflexen

Hej Mira! Jag tycker inte att din temp är låg. Jag ligger ungefär på 36,2-36,3 innan o 36,4-36,6 efter ÄL.

• Mira14
    Reflexen skrev 2015-01-07 20:30:00 följande:

Hej Mira! Jag tycker inte att din temp är låg. Jag ligger ungefär på 36,2-36,3 innan o 36,4-36,6 efter ÄL.

Fast den är mycket längre denna cykel än mina andra 12 månader.. Aja hoppas det inte är någon fara! Brukar ligga runt 36,6-36,7 efter ÄL och 36,3 innan.
  • Irlais
    Mira14 skrev 2015-01-07 20:40:24 följande:
    Fast den är mycket längre denna cykel än mina andra 12 månader.. Aja hoppas det inte är någon fara! Brukar ligga runt 36,6-36,7 efter ÄL och 36,3 innan.
    Har du ändrat något hemma, temperatur, täcken etc? Tar tempen annan tid?
  • Mira14
    Irlais skrev 2015-01-07 20:52:04 följande:
    Har du ändrat något hemma, temperatur, täcken etc? Tar tempen annan tid?
    Nej inte alls men det har ju varit mycket ledighet så jag kanske kan vara mer avslappnad?! Dock märkte jag ingen skillnad i somras. Har varit lite förkyld men inte haft någon feber. Kanske sover med öppen mun?! Det blir spännande att se i morgon
  • Ztarduzt

Min temp är 35.8-35.9 innan och 36.25 som högst efter.. Känner mig kall..

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend