• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Irlais
    AnnC skrev 2015-01-12 11:33:55 följande:
    Ja jag får väl hämta ut nya sen. Men är det någon här som vet hur det påverkar mensen? Det är väl inte så den inte kommer alls om man fortsätter med progesteron? Eller ska man sluta typ dag 14 så mensen kommer?
    Har för mig att den kan bli försenad... Ivf-are får väl progesteron som de ska ta tills mensen kommer?
  • Petto 83
    AnnC skrev 2015-01-12 09:10:34 följande:

Supernegativt test idag! Men ingen ens än, säkert pga progesteronet? Äl+12 och innan mina mf var det denna dagen mensen kom. Dagen är Iofs inte slut. Frågan är om jag ska fortsätta med progesteronet eller ek? Har en kvar bara och behöver hämta ut nya isf men känns ju inte som nån idé?

För mig har mensen kommit trots progesteron men det är inte ovanligt att den blir sen. Har för mig att vid IVF fortsätter man med progesteron drygt en vecka efter beräknad mens.
  • Ztarduzt
    hondendär345 skrev 2015-01-11 13:45:34 följande:

:(

Inte så långt kvar till din tid på kvinnokliniken åtminstone, hoppas du får hjälp och svar på varför mensen beter sig så konstigt utan plus!

Jag har tid imorgon, hoppas att dom inte hittar nått:) (har smärtsamma kramper i tjejmagen sen äl)

Jag har tid imorgon kl. 9:15 typ, så då får vi se :)

Vi är olika där, jag hoppas dom hittar något litet som kan åtgärdas utan problem, så jag slipper detta helvete :) mens som blivit helt knas + hugg hela cykeln i tjejmagen borde betyda något..

Kollade upp min cykel en snabbis nyss. Sedan jag tog ut spiralen har mensen legat på 29-31 dagar, vilket jag tycker är regelbundet tills den gick över till 37 dagar förra cykeln och ligger nu på CD 42. Blödde även väldigt lite förra cykeln..
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • hondendär345
    Ztarduzt skrev 2015-01-12 13:19:39 följande:
    Jag har tid imorgon kl. 9:15 typ, så då får vi se :)

Vi är olika där, jag hoppas dom hittar något litet som kan åtgärdas utan problem, så jag slipper detta helvete :) mens som blivit helt knas + hugg hela cykeln i tjejmagen borde betyda något..

Kollade upp min cykel en snabbis nyss. Sedan jag tog ut spiralen har mensen legat på 29-31 dagar, vilket jag tycker är regelbundet tills den gick över till 37 dagar förra cykeln och ligger nu på CD 42. Blödde även väldigt lite förra cykeln..
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    På mig hittade hon ingen orsak till alla dessa hugg och "mensvärk" hade inte ens en cysta (haft problem med cystor förr).. Även om jag fortfarande inte vet varför det gör ont så är jag glad att hon inte hittade något faktiskt.

Hon gissade på kraftig ägglossning och att jag är känslig för progesteron typ.. :)

Det låter ju som att den varit normal innan och att det hänt något nu de sista 2 cyklerna, jag hoppas verkligen att du får svar på vad det är som händer därinne och att det är lätt behandlat/inget allvarligt.

Låter ju underligt med en sparsam blödning efter en ovanligt lång cykel också.

Lycka till imorgon! :)
  • hondendär345
    eagle87 skrev 2015-01-12 13:54:16 följande:

Jag har tid imorn kl 10. Är på våg till Sverige nu :)

Hoppas du får bättre bemötande här i Sverige och slipper höra att du ska gå ner i vikt igen innan du får hjälp!

Håller tummar och tår för både dig och ztarduzt att ni får ett bra bemötande och hjälp med att få ordning på ägglossningen imorgon :)
  • Ztarduzt
    eagle87 skrev 2015-01-12 13:54:16 följande:

Jag har tid imorn kl 10. Är på våg till Sverige nu :)

Lycka till, hoppas det går bättre här i Sverige och att du får den hjälp du behöver :)
  • Ztarduzt
    hondendär345 skrev 2015-01-12 14:55:21 följande:

På mig hittade hon ingen orsak till alla dessa hugg och "mensvärk" hade inte ens en cysta (haft problem med cystor förr).. Även om jag fortfarande inte vet varför det gör ont så är jag glad att hon inte hittade något faktiskt.

Hon gissade på kraftig ägglossning och att jag är känslig för progesteron typ.. :)

Det låter ju som att den varit normal innan och att det hänt något nu de sista 2 cyklerna, jag hoppas verkligen att du får svar på vad det är som händer därinne och att det är lätt behandlat/inget allvarligt.

Låter ju underligt med en sparsam blödning efter en ovanligt lång cykel också.

Lycka till imorgon! :)

Underligt, men bara att veta att man är känslig är ju skönt ändå, då vet man ju att äl varit också :)

Problemet hos mig är att jag har ont hela cykeln, spelar ingen roll vilken dag, men sedan ca. 8 dagar tillbaka är smärtan borta och illamåendet satte in ordentligt. Men negativt test så något annat lurigt är det tyvärr.. :/

Ja, blev förvånad över hur lite jag blödde. Första dagen brukar vara extrem, enda dagen jag har mensvärk också. Dag två är det lite mindre och dag tre är det för lite för tampong, dag fyra kommer väl totalt 2msk typ (förlåt för äcklig info) men förra mensen så kom det ca. 2msk/dag i fyra dagar och hade ont ca. 20min då det började, sen kände jag ingenting.. Jag hoppas såklart att det bara är ägglossningen som har fnatt, men känns ju som att det är något allvarligt..

Tack, är på helspänn och fundersam på vilka tester jag ska få göra, hoppas såklart på vul, blodprov och allt vad det finns för att kolla allt. Typ cystor och om dom ser ifall jag har ägglossning :) kommer inte kunna sova inatt tror jag..
  • hondendär345
    Ztarduzt skrev 2015-01-12 15:55:36 följande:
    Underligt, men bara att veta att man är känslig är ju skönt ändå, då vet man ju att äl varit också :)

Problemet hos mig är att jag har ont hela cykeln, spelar ingen roll vilken dag, men sedan ca. 8 dagar tillbaka är smärtan borta och illamåendet satte in ordentligt. Men negativt test så något annat lurigt är det tyvärr.. :/

Ja, blev förvånad över hur lite jag blödde. Första dagen brukar vara extrem, enda dagen jag har mensvärk också. Dag två är det lite mindre och dag tre är det för lite för tampong, dag fyra kommer väl totalt 2msk typ (förlåt för äcklig info) men förra mensen så kom det ca. 2msk/dag i fyra dagar och hade ont ca. 20min då det började, sen kände jag ingenting.. Jag hoppas såklart att det bara är ägglossningen som har fnatt, men känns ju som att det är något allvarligt..

Tack, är på helspänn och fundersam på vilka tester jag ska få göra, hoppas såklart på vul, blodprov och allt vad det finns för att kolla allt. Typ cystor och om dom ser ifall jag har ägglossning :) kommer inte kunna sova inatt tror jag..
    Haha ja minst sagt :)

Jag tror absolut att du får göra VUL och dom borde ju ta blodprov också tycker jag!

Har själv haft större vattencystor (en åt gången och alltid på vänster äggstock) som jag haft besvär av. Vattencystor är oftast inte farliga och ger inte alltid besvär.

Men när jag haft det så har jag haft besvär med utebliven mens, kraftig eller sparsam blödning, kissnödig och illamående, molvärk (typiska grav.symptom med andra ord)

Vissa blöder hela tiden av såna vattencystor så det är ju olika.

Hoppas att det inte är något allvarligt och att dom gör en grundlig undersökning med blodprover, VUL och allt som går.

Du får gärna uppdatera imorgon när du förhoppningsvis fått lite svar på dina frågor!
  • eagle87

Jag har faktiskt gått me i Aftonbladets viktklubb o gått ner 1kg första veckan, de säger ju att ju lägre vikt man har desto större chans vid pcos men vill ju såklart inte ha de som krav, är lite osäker på va ja ska såga till gyn ang England då jag fortf e skriven i Sverige men bor inte här. Hoppas på att inte behöva göra blodprov etc då ja åker på söndag. Har me mig alla provsvar frpn England. Ngn som har nån ide hur ja kan förklara situationen för man får väll inte hjälp om man flyttat?

Svar på tråden Tempar/Fertility friend