• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Irlais

Hoppas det går bra för er idag!

Jag fick en tempdipp men det kanske beror på att jag inte längre har feber på dagarna, plus sov med öppen mun. Sen hade jag inte lyckats sova särskilt länge heller... Hoppas verkligen det inte blir som förra månaden, att dippen innebär att mensen kommer ikväll :( 

• Irlais
    eagle87 skrev 2015-01-12 17:55:08 följande:

Jag har faktiskt gått me i Aftonbladets viktklubb o gått ner 1kg första veckan, de säger ju att ju lägre vikt man har desto större chans vid pcos men vill ju såklart inte ha de som krav, är lite osäker på va ja ska såga till gyn ang England då jag fortf e skriven i Sverige men bor inte här. Hoppas på att inte behöva göra blodprov etc då ja åker på söndag. Har me mig alla provsvar frpn England. Ngn som har nån ide hur ja kan förklara situationen för man får väll inte hjälp om man flyttat?

Du kanske kan säga att du långsemestrat där och därför tagit proverna där? Om du flyttat permanent ska du eg utvandra ur Sverige och får inte vård som vanligt längre. Men det är ju ganska onödigt om du ofta är här... 
  • Petto 83

En liten undring. Både i går och i dag har jag vaknat och tagit tempen sen efter att jag legat vaken en stund tempat igen och då har tempen sjunkit. Tempen brukar ju alltid stiga efter en stund. Kanske sovigt för varmt?

• Ztarduzt

Fick precis diagnosen PCOS.

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • hondendär345
    Ztarduzt skrev 2015-01-13 12:17:50 följande:

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    :(

Vad tråkigt! Men kommer du få hjälp med äl nu, du hoppades väl på pergotime, det borde dom väl kunna ge nu när du har en diagnos?
  • Irlais
    Ztarduzt skrev 2015-01-13 12:17:50 följande:

Vad jobbigt och segt med dåliga öppettider hos kliniken (som du skrev i ngn annan tråd). Men nu borde du verkligen kunna få hjälp med pergo, krånglar de så får du stå på dig helt enkelt (tyvärr)!
  • Ztarduzt
    hondendär345 skrev 2015-01-13 13:02:23 följande:

:(

Vad tråkigt! Men kommer du få hjälp med äl nu, du hoppades väl på pergotime, det borde dom väl kunna ge nu när du har en diagnos?

Irlais skrev 2015-01-13 13:21:54 följande:

Vad jobbigt och segt med dåliga öppettider hos kliniken (som du skrev i ngn annan tråd). Men nu borde du verkligen kunna få hjälp med pergo, krånglar de så får du stå på dig helt enkelt (tyvärr)!

Ja, hjälp kommer jag få, dock så måste jag se till att ringa onsdag nästa vecka mellan 13-15 ,annars måste jag vänta ytterligare en vecka.

Jag får se till att tjata till mig preparat helt enkelt, jag ska bli gravid utan massa ivf osv (som jag inte ens får göra o dagsläget), men jag hoppas på en pergo/letrozol - kur ska räcka för att få ordning på allt. Jag har dessutom längre äggstockar än normalt, och hur det påverkar är jag inte helt 100 på, men risken för utomkvedshavandeskap ökar vad jag förstod iallafall.. :(

Deyya förklarar ju varför min temp är helt åt pipsvängen!
  • Ztarduzt

Är det värt att tempa trots PCOS? Ska jag fortsätta och jämföra senare då jag fått hjälp?

• Petto 83
    Ztarduzt skrev 2015-01-13 21:52:54 följande:

Är det värt att tempa trots PCOS? Ska jag fortsätta och jämföra senare då jag fått hjälp?

Det kan jag tycka. För du kan ju få ägglossning ändå el tror du/läkaren att du väldigt sällan får det? Däremot så kan kanske Äl-test vara en onödig kostnad då du har långa cykler. Har själv pco och tempar och tycker det funkar bra. Hoppas ni får bra hjälp och att det resulterar i ett fint plus :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend