• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Ztarduzt

Nytt försök....
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Petto 83
    AnnC skrev 2015-01-08 09:18:00 följande:

Tempen gick iaf upp efter progesteronet, så här högt har jag inte haft alls mina senaste cykler som vart missfall. Måste varit det som varit problemet? Hoppas bara jag inte börjat för sent!! Känner mig gravid och är så rädd att jag börjat för sent och att det blir mf igen smile4.gif

Så bra att tempen gick upp i alla fall :) Har du testat progesteron förut? Vill inte vara negativ på nått sätt men jag fick väldigt mycket gravid symptom när jag tog det men hoppas att det är "äkta" känningar du har. Håller tummarna så för er
  • AnnC
    Petto 83 skrev 2015-01-08 16:38:54 följande:
    Så bra att tempen gick upp i alla fall :) Har du testat progesteron förut? Vill inte vara negativ på nått sätt men jag fick väldigt mycket gravid symptom när jag tog det men hoppas att det är "äkta" känningar du har. Håller tummarna så för er
    Bara typ en dag, före mitt förra mf. Det var för sent då. Fast den känningen jag har började på dagen innan jag tog första tabletten på kvällen så den hör nog inte till progesteronet har en speciell strålande smärta i höften som jag bara känt vid graviditet förut. Men, kan ju va åldern med haha

Frågade lite om detta på ff forumet förut och fick bra svar som lugnade mig lite, nu känner jag mig mer positiv! test på lördag!
  • Petto 83

AnnC: låter ju väääldigt lovande, tror inte det är åldern haha Hoppas du får ett fint plus och att det verkligen får stanna :)

• AnnC
    Petto 83 skrev 2015-01-08 20:26:04 följande:

AnnC: låter ju väääldigt lovande, tror inte det är åldern haha Hoppas du får ett fint plus och att det verkligen får stanna :)

Tack det hoppas jag med

Hur går det för dig??
  • Petto 83
    AnnC skrev 2015-01-08 20:43:09 följande:
    Tack det hoppas jag med smile1.gif

Hur går det för dig??
    Blev en konstig månad den här gången. Mensen blev 3 dagar sen. Brukar vara ganska sparsam men nu har den varit rätt "klumpig" och tempen har inte velat sjunka så som den brukar och sen så har jag haft mycke smärta i ryggen. Så vet inte om det var ett tidigt missfall el om det bara var en sådan månad. Men eftersom våran minsting är mycket sjuk så känner vi egentligen inte någon stress utan att vi tar det som det kommer :)
  • AnnC
    Petto 83 skrev 2015-01-08 21:25:44 följande:
    Blev en konstig månad den här gången. Mensen blev 3 dagar sen. Brukar vara ganska sparsam men nu har den varit rätt "klumpig" och tempen har inte velat sjunka så som den brukar och sen så har jag haft mycke smärta i ryggen. Så vet inte om det var ett tidigt missfall el om det bara var en sådan månad. Men eftersom våran minsting är mycket sjuk så känner vi egentligen inte någon stress utan att vi tar det som det kommer :)
    Har du tagit nåt grav test då?

Vad är minstingen sjuk i? du behöver inte svara om du inte vill
  • Petto 83
    AnnC skrev 2015-01-08 21:38:51 följande:
    Har du tagit nåt grav test då?

Vad är minstingen sjuk i? du behöver inte svara om du inte vill
    Ne, jag gjorde inte det då blödningen kom.

Det vet vi inte. Han har epilepsi, sen motorisk utv, svag muskulatur i överkroppen, problem med maten och verkar få alla virusar som finns. Listan känns oändlig med hans problematik men han är så underbar och glad jämt :) Så vi väntar på nya undersökningar för att få veta vad allt kommer ifrån...
  • AnnC
    Petto 83 skrev 2015-01-08 22:02:35 följande:
    Ne, jag gjorde inte det då blödningen kom.

Det vet vi inte. Han har epilepsi, sen motorisk utv, svag muskulatur i överkroppen, problem med maten och verkar få alla virusar som finns. Listan känns oändlig med hans problematik men han är så underbar och glad jämt :) Så vi väntar på nya undersökningar för att få veta vad allt kommer ifrån...
    Tänkte man kan ju blöda under graviditet, eftersom blödningen är annorlunda och tempen fortfarande är uppe. Men du kan ju ge det ett tag till o se vad som händer

Men lilla hjärtat härligt att han är glad iaf jag hoppas verkligen ni får svar på vad det är snart! Hur gammal är han?

Fick själv en dotter som va svårt sjuk (hjärtsjuk och kromosomavvikelse) så visst hon levde bara på sjukhuset i fem veckor men har lite känsla för hur det kan vara med undersökningar och all oro framför allt... Såg precis "rakt in i hjärtat" på ettan, om hjärtebarn. Det var känslosamt...
  • Petto 83

AnnC: såg också det programmet. Väldigt mycket känslor som kommer upp. Beklagar verkligen förlusten. Det jobbigaste man kan uppleva... Våran gosse är nu 1 år och 3 mån. Vi har hunnit med MR på hjärnan, ryggmärgsprov, ultraljud på hjärnan och en drös med massa prover men inte hittat nått avvikande. I april är det dax för MR på hjärnan och ryggraden, gruvsamt men samtidigt vill man veta. Och ovissheten gör en även lite osäker på om man ska skaffa en till liten. Vi vet ju inte vart det slutar men inte heller om det kan vara nått ärftligt.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend