• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Iskristall
    AnnC skrev 2015-01-20 18:54:24 följande:

Usch ja... Proverna tyder på antifosfolipidsyndrom men måste ta om de 12 veckor efter första testet för att få det bekräftat. Men this is it, det är relaterat med min andra diagnos som jag nyligen fick...

Nu har jag läst på. Uj, låter jobbigt det där om det är antifosfolidsyndrom. Men har du annan diagnos kan det ju vara troligt. Men jag hoppas att ditt andra prov inte visar på det! Hur gör ni nu då? Avvaktar bebisverkstan eller? Kram!
  • AnnC
    Iskristall skrev 2015-01-20 20:16:13 följande:
    Nu har jag läst på. Uj, låter jobbigt det där om det är antifosfolidsyndrom. Men har du annan diagnos kan det ju vara troligt. Men jag hoppas att ditt andra prov inte visar på det! Hur gör ni nu då? Avvaktar bebisverkstan eller? Kram!
    Vet faktiskt inte hur vi ska göra, mår bara illa av allt..
  • Petto 83

AnnC: fy så jobbigt att få veta att du har en sådan sjukdom. Skickar massa styrke kramar och hoppas du får bra hjälp på alla plan!

• Iskristall
    AnnC skrev 2015-01-20 22:23:17 följande:

Vet faktiskt inte hur vi ska göra, mår bara illa av allt..

Stor kram AnnC!
  • Irlais

Usch vad jobbigt AnnC, hoppas ni hittar en bra lösning och att du får bra hjälp!

Jag har inte kunnat tempa hittills denna cykel, sover knappt... tänker hålla koll på fertila flytningar och försöka tempa dom dagarna. Gyn imorgon, hoppas på bra besked (ang för kort lutealfas)!

• jevana

Nu behöver jag lite råd och erfarenheter igen. Normalt har jag en cykel på ca 34 dgr (varierat från 31-41 i 5 mån, innan det p-piller). Nu är jag på CD 12, hade mjuk o öppen livmoder, lite trådiga flytningar och 0,3c högre temp. Kan jag plötsligt ha fått ÄL väldigt tidigt eller kan de här tecknen visa sig redan några dagar-en vecka innan ÄL? Tempen imorse 36,5 men förra månaden efter vad jag tror var ÄL var tempen 36,9. Är lite nervös över att kanske ha missat ÄL nu.. Rättade till det här under dagen, men eftersom tempen var lite högre än normala 36,2 före ÄL så är jag rädd att ÄL kan ha varit redan igår och då skulle det ju ha varit för sent att sexa idag... Oj, detta blev ett oredigt inlägg..

• Ztarduzt
    Irlais skrev 2015-01-21 08:33:02 följande:

Usch vad jobbigt AnnC, hoppas ni hittar en bra lösning och att du får bra hjälp!

Jag har inte kunnat tempa hittills denna cykel, sover knappt... tänker hålla koll på fertila flytningar och försöka tempa dom dagarna. Gyn imorgon, hoppas på bra besked (ang för kort lutealfas)!

Hur gick det hos gyn?
  • Irlais
    Ztarduzt skrev 2015-01-22 20:18:06 följande:
    Hur gick det hos gyn?
    Är sjuk (igen!) och fick avboka :( fick ny tid om två veckor och då lär ju ägglossningen ha varit så för sent för ev progesteron. Men kan kanske ta ngt test och mäta progesteronhalten... Funderar på att kolla om någon annan gyn har tid nästa vecka!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend