• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2015-01-29 17:06:39 följande:

Men kan du inte ha haft det då? :) finns ju andra i trådarna som inte får utslag på äl-stickor men ändå blivit gravida, menar jag...

Himla trist att du ska behöva vänta så länge hur som helst. Kan du inte ringa och tjata om pergo ändå? Eller köper inte vissa det typ utomlands på nätet (kan yra i nattmössan här...)?

Jag hoppas jag hade äl i måndags om det är det som orsakar att jag har ont, vi sexade lör och sön så förhoppningsvis räcker det, har dock fortfarande hård tapp så vet inte :p

Fick nyss hem serpafar faktiskt, Samma som pergotime. Men utan mens är det grymt svårt att använda.. :s så less på sjukvården. Får ingen hjälp med Pergotime fören jag gått ner några kilo så tar detta i egna händer :)

Haft cp ont i tjejmagen hela dagen, uppblåst och känns som att livmodern är uttöjd.. Tror mensen kommer ikväll /imorrn om det inte är äl.
  • SecretlyMe

Man ska inte mixtra med pergo-preparat utan läkares inrådan...

• Ztarduzt
    SecretlyMe skrev 2015-01-29 18:07:24 följande:

Man ska inte mixtra med pergo-preparat utan läkares inrådan...

Helt ärligt skiter jag i det då jag inte får hjälp. Gyn sa att pergotime behövs om jag ska bli gravid, men hon får inte skriva ut det och dom som får det i mitt län är inte dem lättaste att ha att göra med.
  • SecretlyMe
    Ztarduzt skrev 2015-01-29 18:15:48 följande:

Helt ärligt skiter jag i det då jag inte får hjälp. Gyn sa att pergotime behövs om jag ska bli gravid, men hon får inte skriva ut det och dom som får det i mitt län är inte dem lättaste att ha att göra med.

Otrevlig behöver du inte vara.

Jag hade aldrig vågat chansa med alla hemska och vidriga bieffekter som kan göra det mycket värre.

Det är ditt val. Du gör som du vill. Men behåll otrevligheten för dig själv, tack.
  • Ztarduzt
    SecretlyMe skrev 2015-01-29 18:25:02 följande:

Otrevlig behöver du inte vara.

Jag hade aldrig vågat chansa med alla hemska och vidriga bieffekter som kan göra det mycket värre.

Det är ditt val. Du gör som du vill. Men behåll otrevligheten för dig själv, tack.

Var inte meningen att vara otrevlig. Hade jag velat vara otrevlig hade jag inte förklarat situationen jag är i, men kanske lät otrevlig och ber om ursäkt för det.

Då det är samma innehåll som pergotime och jag enbart kommer hålla mig till enkeldos och ta det lägsta så känner jag inte att jag riskerar något.
  • SecretlyMe
    Ztarduzt skrev 2015-01-29 18:37:01 följande:

Var inte meningen att vara otrevlig. Hade jag velat vara otrevlig hade jag inte förklarat situationen jag är i, men kanske lät otrevlig och ber om ursäkt för det.

Då det är samma innehåll som pergotime och jag enbart kommer hålla mig till enkeldos och ta det lägsta så känner jag inte att jag riskerar något.

Det är du som tar risken..
  • Lectin
    Ztarduzt skrev 2015-01-29 17:52:46 följande:

Jag hoppas jag hade äl i måndags om det är det som orsakar att jag har ont, vi sexade lör och sön så förhoppningsvis räcker det, har dock fortfarande hård tapp så vet inte :p

Fick nyss hem serpafar faktiskt, Samma som pergotime. Men utan mens är det grymt svårt att använda.. :s så less på sjukvården. Får ingen hjälp med Pergotime fören jag gått ner några kilo så tar detta i egna händer :)

Haft cp ont i tjejmagen hela dagen, uppblåst och känns som att livmodern är uttöjd.. Tror mensen kommer ikväll /imorrn om det inte är äl.

Tuff sits... Jag förstår dig. De gånger jag fått pergotime har jag alltid först fått en kur Provera för att framkalla mens och "nollställa " systemet och sedan följs pergotime upp med ul för att se att inte flera äggblåsor mognar samtidigt, när äl kan tänkas ske etc. Jag skulle inte våga köra okontrollerat men förstår din frustration fullt ut. Håller tummarna för mens i dagarna, graviditet eller åtminstone mens om en och en halv vecka så du kan starta med pergo.
  • Ztarduzt
    Lectin skrev 2015-01-29 19:40:49 följande:

Tuff sits... Jag förstår dig. De gånger jag fått pergotime har jag alltid först fått en kur Provera för att framkalla mens och "nollställa " systemet och sedan följs pergotime upp med ul för att se att inte flera äggblåsor mognar samtidigt, när äl kan tänkas ske etc. Jag skulle inte våga köra okontrollerat men förstår din frustration fullt ut. Håller tummarna för mens i dagarna, graviditet eller åtminstone mens om en och en halv vecka så du kan starta med pergo.

Tack, jag vet att jag tar dessa risker själv, men just nu känns det värt det, läst mycket bra om detta så jag hoppas på det bästa! Har även pratat med en tjej som bor i mitt län och fått hjälp på samma klinik jag ska till. hon fick pergotime, fick äta enkeldos 3 månader utan koll, sedan dubbeldos med koll lite nu och då, verkar inte vara så farligt ändå och mitt län verkar inte vara så brydda med koller.. :s jag hoppas detta ska ge resultat och ge mig en bebis sent detta år eller tidigt nästa :) tur man inte bryr sig om vilken månad barnet kommer. Just nu hoppas jag smått på tvillingar då jag har så svårt med detta, även om det involverar mer risker..
  • jevana

Jag blir nipprig. ÄL eller inte. det är frågan. Hjälper ju inte mycket att tempa för att hitta ÄL när man naturligtvis ska gå och bli förkyld och få feber just de dagarna. Argh! Dessutom har man ju inte direkt lust att "umgås" så mycket då man är sjuk. BLAHH! 

Svar på tråden Tempar/Fertility friend