• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Irlais
    jevana skrev 2015-01-30 18:10:37 följande:

Jag blir nipprig. ÄL eller inte. det är frågan. Hjälper ju inte mycket att tempa för att hitta ÄL när man naturligtvis ska gå och bli förkyld och få feber just de dagarna. Argh! Dessutom har man ju inte direkt lust att "umgås" så mycket då man är sjuk. BLAHH! 

Usch vad segt. Kan du inte ta äl-tester just nu så så du vet att ni prickar? :)

Är det bebisverkstad får man väl offra sig lite trots att lusten inte är på topp :)
  • Irlais
    eagle87 skrev 2015-01-31 13:10:08 följande:

Äl+7 O sAmma tempkurvA som vanligt så antar att de inte tagit sig

Fast det kan du ju inte se på kurvan (förutom att tempen är fortsatt hög efter BIM vid graviditet) :)
  • hondendär345
    Ztarduzt skrev 2015-01-31 13:28:26 följande:

www.familjeliv.se/forum/thread/69052671-en-superbra-metod-jag-last-omvilka-vill-hanga-med-nasta-manad

Vi ska prova denna metod nästa cykel, folk som inte blivit gravida på flera år, nedsatt fertilitet eller slöa simmare har lyckats efter bara några försök! Helt klart värt att testa :)

Vi kör den metoden den här cykeln! :) Har även ändrat kosten och både jag och killen äter maca-pulver (hormonbalanserande och bra för spermakvaliteten)
  • Ztarduzt
    hondendär345 skrev 2015-01-31 16:22:54 följande:

Vi kör den metoden den här cykeln! :) Har även ändrat kosten och både jag och killen äter maca-pulver (hormonbalanserande och bra för spermakvaliteten)

Maca-pulver? Vart köper ni det?
  • eagle87
    Irlais skrev 2015-01-31 15:16:04 följande:
    Fast det kan du ju inte se på kurvan (förutom att tempen är fortsatt hög efter BIM vid graviditet) :)
    Tänkte implantationsdipp trifasisk etc eller bara högre än vanligt
  • Irlais
    eagle87 skrev 2015-01-31 19:02:56 följande:
    Tänkte implantationsdipp trifasisk etc eller bara högre än vanligt
    Jo visst, men inget av dom är ju garanti och att dom inte syns betyder ju inget heller. Klart man VILL se det men onödigt att "ge upp" pga det :)
  • hondendär345
    Ztarduzt skrev 2015-01-31 18:20:43 följande:
    Maca-pulver? Vart köper ni det?
    Finns på hälsokostbutiker och på nätet också såklart! Vi äter en matsked vardera varje morgon i smoothies då :)
  • eagle87
    Irlais skrev 2015-01-31 18:04:36 följande:
    Jo visst, men inget av dom är ju garanti och att dom inte syns betyder ju inget heller. Klart man VILL se det men onödigt att "ge upp" pga det :)
    Har du tempat när du varit gravid?
  • Ztarduzt
    hondendär345 skrev 2015-01-31 20:18:34 följande:

Finns på hälsokostbutiker och på nätet också såklart! Vi äter en matsked vardera varje morgon i smoothies då :)

Ska hålla utkik! Tack för tipset :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend