• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • jevana
    Irlais skrev 2015-01-31 15:28:54 följande:
    Usch vad segt. Kan du inte ta äl-tester just nu så så du vet att ni prickar? :)

Är det bebisverkstad får man väl offra sig lite trots att lusten inte är på topp :)
    Mjo, fast de är ju rätt dyra, och känns annars lite drygt.. Hade tänkt försöka med att tempa och så några månader först, men det irriterar när febern nu spökat till kurvan.. Det har du rätt i att man får "offra" sig lite ibland, som tur är är det ganska trevligt ändå :)
  • Irlais
    eagle87 skrev 2015-01-31 20:23:54 följande:
    Har du tempat när du varit gravid?
    Nej jag började tempa i december, men går sådär den här cykeln. Pallar inte fokusera på det när både jag och bebis varit sjuka massor och sovit dåligt. Men har läst mkt på ff nu ;)
  • AnnC

Alltså jag blir tokig på mina dippar efter äl. Blir bara värre och värre

• Petto 83
    AnnC skrev 2015-02-02 09:12:14 följande:

Alltså jag blir tokig på mina dippar efter äl. Blir bara värre och värre smile4.gif

Förstår verkligen det. Kör du med progesteron nu? Ni har ju haft sån otur och borde verkligen få lyckas nu. Håller tummarna för er.
  • eagle87
    Petto 83 skrev 2015-02-02 11:34:04 följande:
    Förstår verkligen det. Kör du med progesteron nu? Ni har ju haft sån otur och borde verkligen få lyckas nu. Håller tummarna för er.
    Petto83 hur går de för dej?

AnnC va jobbigt:( vad säger läkarna?
  • AnnC

Använder progesteronkräm denna månaden för att spara på vaggisarna. Det är ju inte lika starkt så det verkar inte ge effekt. Åh jag vet inte. Läkarna går väl inte så mycket på temp. Vet inte hur mycket man ska gå efter tempen själv men det här har ju verkligen varit varje månad sen september.

Ska ju börja med fragminsprutor nu med pga antikropparna men man vill ju veta att allt annat funkar ok också annars tar man ju sprutorna i onödan ändå!

• eagle87
    AnnC skrev 2015-02-02 15:54:50 följande:

Använder progesteronkräm denna månaden för att spara på vaggisarna. Det är ju inte lika starkt så det verkar inte ge effekt. Åh jag vet inte. Läkarna går väl inte så mycket på temp. Vet inte hur mycket man ska gå efter tempen själv men det här har ju verkligen varit varje månad sen september.

Ska ju börja med fragminsprutor nu med pga antikropparna men man vill ju veta att allt annat funkar ok också annars tar man ju sprutorna i onödan ändå!

Aa förstår, du vet iaf när du börjar med medicinen dröjer de inte länge förräns du är gravid :)
  • AnnC
    eagle87 skrev 2015-02-02 17:29:35 följande:
    Aa förstår, du vet iaf när du börjar med medicinen dröjer de inte länge förräns du är gravid :)
    Gravid blir jag ju men missfall är problemet. Men förhoppningsvis ska sprutorna hjälpa, men så tänker jag det finns nån mer orsak pga tempen. Nåja bara att prova och se vad som händer..
Svar på tråden Tempar/Fertility friend