• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • blackpeach
    Zora skrev 2014-10-11 22:24:30 följande:
    Hm vad skumt.. Har du inte fått ens en liten höjning? Tycker ju att du borde haft Äl ändå iom dom andra "symptomen". Höjningen kanske kommer imorgon? Håller tummarna!! smile1.gif

Jag vet inte hur det går riktigt. Fick ingen mens idag så måndag kanske trots allt var korrekt för Bim. Tempen sjönk inte mer idag iallafall, men bara att den sjönk igår gör att jag är ganska så säker på att den kommer imorgon el senast på måndag.. Har dessutom mensvärk och det känns precis som det brukar innan så ja.. Nya tag får det bli.

Jag har iallafall beställt fler Äl tester nu och EPA Glandin som jag hört ska vara bra om man försöker bli gravid. Sen äter jag så lite fisk så lite extra omega 3 kan ju inte skada ändå smile1.gif
    Håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen. Men du känner ju din kropp bäst och sänkning brukar ju tyvärr betyda mens. :(

Jag tog tempen vid 6 ( min vanliga tid) och få var den 36,06. Dvs en sänkning från 36.20 Men sen somna jag om och vaknade vid 8. Då var den 36.40. Får se vad det blir imorgon...
  • AnnC

Blackpeach: Så lurigt med tempen om man inte tar vid samma tid som man brukar.

Bifogar min augusti kurva, där ville min temp inte heller gå upp. Men med facit på hand måste äl vart utan ordentlig temphöjning, för tror inte på att jag hade 8 dagars lutealfas.. Så ibland funkar det inte riktigt som det ska känns det som, man ska inte lita helt blint på ff.

• Reflexen

Jag har märkt att tempen kan variera mycket bara på några minuter. Om jag får en temp som inte verkar riktigt logisk, så tar jag ofta om den och då kan det skilja ganska mkt (tex 36,2/36,3 med 10 min mellanrum..) Har testat många gånger en dag då jag hade sovmorgon o vaknade tidigt, sen tempade jag när mannen snoozade klockan!

Är i precis samma fas som du Zora. Bim, neg test, menskänningar/värk men ingen mens. Hade t o m en högre temp idag än igår. Nu dags att sova för att få vakna o ta en ny temp om ett litet tag

• blackpeach
    Reflexen skrev 2014-10-12 06:44:14 följande:

Bim+1, ingen mens, inget plus. Tempen ner lite, men inte under strecket.

php7qWDlf05994.jpg

Spännande!! Håller tummarna.

Nu har FF att ut äl till dag 17. Om jag lägger in min höga temp från igår. Annars kan den inte sätta ut... Jaja. Om tempen håller i sig så borde jag haft äl iaf och då borde det finnas en chans. Bara vänta till bim 21:a...

Hoppas det går fin för er. Har du testat Zora?
  • Zora
    blackpeach skrev 2014-10-12 09:20:13 följande:

Spännande!! Håller tummarna.

Nu har FF att ut äl till dag 17. Om jag lägger in min höga temp från igår. Annars kan den inte sätta ut... Jaja. Om tempen håller i sig så borde jag haft äl iaf och då borde det finnas en chans. Bara vänta till bim 21:a...

Hoppas det går fin för er. Har du testat Zora?

Nej jag har inte testat. Inväntar Bim imorgon och som sagt lär mensen komma senast då. Annars får det bli test på tis el onsdag.

Håller tummarna för dig fram till Bim
  • Reflexen

Vad skönt att du fick ÄL utsatt, Blackpeach!

Hur ligger din temp nu, Zora? Är du under eller över strecket?

• Zora

Jag är över strecket, men det brukar jag alltid vara fram till mensen kommer. Först då brukar störtdyket komma... Men att det sjunker tidigare än Bim har hittills alltid betytt att mensen är på G

• AnnC

Har du tagit nåt grav test zora?? När jag plussade med första barnet dippade tempen dagen innan jag plussade. Så just det behöver ju inte betyda att det är kört!

Svar på tråden Tempar/Fertility friend