• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • blackpeach
    Zora skrev 2014-10-09 08:15:34 följande:

Jag blir så ledsen, men det här ser tyvärr inte bra ut alls smile4.gif Gissar att mensen kommer på lördag. Varför går det inte?? smile4.gifphpNHh4Ag14561.jpg

Usch vad trist Zora. :( kram till dig!
  • blackpeach

Fick pos på äl test igår för första gången! Och dessutom smärtor i nederdelen Höger sida igår kväll. Tror ni det var att jag kände av äl för första gången??? Dock ingen markant temp höjning idag... Tror ni det tar längre tid för tempen att höjas? Jag hade ont vid 23.00 igår och tempade vid 6 imorse. Igår var dock enda dan vi inte fick till det... Men det kanske räcker med i förrgår??

• louisep87
    blackpeach skrev 2014-10-09 08:56:17 följande:

Fick pos på äl test igår för första gången! Och dessutom smärtor i nederdelen Höger sida igår kväll. Tror ni det var att jag kände av äl för första gången??? Dock ingen markant temp höjning idag... Tror ni det tar längre tid för tempen att höjas? Jag hade ont vid 23.00 igår och tempade vid 6 imorse. Igår var dock enda dan vi inte fick till det... Men det kanske räcker med i förrgår??

Temphöjningen kommer efter att ägglossning har inträffat. Håller tummarna för dig
  • Venne

Hur exakt måste man tempa enligt FF egentligen? Fick en ring istället för en blå plupp idag när jag tempade 20 min tidigare. Känns inte som stor skillnad.

• Reflexen

Venne: har också märkt att ff är kinkigt ang tiden. Mina kurvor har alltid ofyllda ringar, utan att det blir konstigt.

Louisep: ser bra ut! Fortsätter höjningen så får du nog ÄL markerad dag 15. Dag 14 ser ju ut som ÄL eftersom det stiger efter det, men förmodligen blir ÄL dagen efter eftersom du inte fick krysset markerat idag redan.

De tre höga temparna dag 11-13 kan ställa till det om inte tempen höjs mkt till imorgon. Nån månad har jag discardat tempar som de, för att se vad det för med ÄL-krysset.

• Reflexen
    blackpeach skrev 2014-10-10 08:29:28 följande:

Orkar inte med detta. Tempen har inte höjts mer än 36.2. Fattar ingenting. :(

Hrmmm...

Och inget ÄL-kryss?

Om du tar bort temparna på dag 13-14, vad händer då?
  • Iskristall
    blackpeach skrev 2014-10-10 08:29:28 följande:

Orkar inte med detta. Tempen har inte höjts mer än 36.2. Fattar ingenting. :(

Äl på dag 17? Då kan du få vänta på höjning tills i morgon, det är inte alltid som höjningen kommer pangbom direkt efter äl, det har jag själv befarat. Ha förtröstan
Svar på tråden Tempar/Fertility friend