• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Zora

Snobi: jag tror också du kan lita på att du hade Äl den dagen av samma anledning som ovanstående skrev

• Zora
    louisep87 skrev 2014-10-07 06:44:32 följande:

Se där, en liten stegring. Nu ska den stadigt uppåt. Skulle vara så lycklig om jag har konstaterat ägglossning helt på egen hand. Vi har haft mys nu i 6 dagar i sträck. Igår hade jag väldigt ont. Men det kan ju vara för ägglossningens Del?

Hur går det för dig? Håller sig tempen fortsatt hög?
  • Snobi
    Reflexen skrev 2014-10-08 07:39:53 följande:

Snobi: jag tycker din kurva ser jättefin ut. Tror ÄL är rätt markerad eftersom du har noterat både tester, sekret o temp.

Min kurva brukar också hoppa i början, tror det är ganska vanligt.

Zora skrev 2014-10-08 07:56:06 följande:

Snobi: jag tror också du kan lita på att du hade Äl den dagen av samma anledning som ovanstående skrev

Tjoho, vad glad jag blir! Hade trott att äl skulle komma tidigare med pergotime så jag hade verkligen tappat hoppet där ett tag.
  • louisep87

Jag mäter varje morgon klockan sex. Somnade vid två inatt vaknade klockan sex. Tempade. Somnade om och vaknade fyra timmar senare vid tio. Vilken tid ska jag skriva in?

• Zora
    louisep87 skrev 2014-10-08 10:14:02 följande:

Jag mäter varje morgon klockan sex. Somnade vid två inatt vaknade klockan sex. Tempade. Somnade om och vaknade fyra timmar senare vid tio. Vilken tid ska jag skriva in?

Hmm... Jag hade nog valt den kl 6 eftersom det är din normala tid.
  • Zora

Hm.. Jag hade nog ändå använt tempen från kl 6, men haft den andra tempen lite i minne.

• louisep87
    Zora skrev 2014-10-08 11:03:16 följande:

Hm.. Jag hade nog ändå använt tempen från kl 6, men haft den andra tempen lite i minne.

Absolut. Men frågan är om jag ska lägga in en annan tid för att tema istället. Jobbar till tio varje kväll. Ställer klockan på sex för att karln kliver upp då. Tempar då sen somnar jag om. Kanske ska flytta fram den två timmar?
  • Zora
    louisep87 skrev 2014-10-08 11:11:33 följande:

Absolut. Men frågan är om jag ska lägga in en annan tid för att tema istället. Jobbar till tio varje kväll. Ställer klockan på sex för att karln kliver upp då. Tempar då sen somnar jag om. Kanske ska flytta fram den två timmar?

Det kan du ju göra om du känner att det är en bättre tid för dig och du oftast vaknar då. Men jag skulle kanske inte byta tid mitt i den här cykeln om jag var du. Om du ändå vill byta tiden under den hör cykeln så vänta tills FF bekräftat äl. Kan nog bli lite tokigt annars tror jag.

Själv tempar jag när sambon går upp eller när dottern vaknar. Brukar vara kring 05.50-06.20 tyvärr får jag ytterst sällan möjlighet att somna om
  • Zora

Jag blir så ledsen, men det här ser tyvärr inte bra ut alls Gissar att mensen kommer på lördag. Varför går det inte??

Svar på tråden Tempar/Fertility friend