• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Petto 83
    louisep87 skrev 2014-10-19 15:34:45 följande:

När törs jag testa då? Vågar jag om två dagar?för det bör väl synas då om det är något?

Tror du törs testa 2 ve efter äl. Men alla är ju olika så det är inte säkert det visar. Själv hade jag inte kunnat hålla mig längre haha :) Håller tummarna för dig
  • Snobi
    Reflexen skrev 2014-10-19 11:04:39 följande:

Absolut! Om det nu tänker komma en mens kan den lika gärna dyka upp direkt! Förlängd lutealfas utan plus är ingen höjdare. Så hade jag förra helgen, så ytterst irriterande!

Precis! Och som väntat dök den upp här under eftermiddagen. Får väl vara glad att den inte drog ut på det iaf. Går du och väntar på nästa äl nu då alltså?
  • Reflexen
    Snobi skrev 2014-10-19 16:37:04 följande:

Precis! Och som väntat dök den upp här under eftermiddagen. Får väl vara glad att den inte drog ut på det iaf. Går du och väntar på nästa äl nu då alltså?

Tråkigt!!

Japp, nu är det väntan på ÄL som gäller här alltid väntar man på nåt
  • Reflexen

Louise:

Hur lång lutealfas har du, då? Eftersom du resan är så pass långt efter äl så borde du kunna testa om två dagar o få ganska säkert resultat! Håller tummarna!!

• mavidyz

Det här har säkert tagits upp tusen gånger i den här tråden men..

Jag vaknade 6 imorse och tempade direkt.

Sen lyckades jag (vilket jag sällan gör när jag väl vaknar) somna om, utan att ha gått upp. Vaknade nu 8 och tempade igen. Första gången hade jag 36,6 och nu andra hade jag 36,7. Bör jag ta första då jag sovit fler timmar i sträck innan jag tempade?

• NILE90
    mavidyz skrev 2014-10-20 08:04:55 följande:

Det här har säkert tagits upp tusen gånger i den här tråden men..

Jag vaknade 6 imorse och tempade direkt.

Sen lyckades jag (vilket jag sällan gör när jag väl vaknar) somna om, utan att ha gått upp. Vaknade nu 8 och tempade igen. Första gången hade jag 36,6 och nu andra hade jag 36,7. Bör jag ta första då jag sovit fler timmar i sträck innan jag tempade?

Första tempen skulle jag gått på. 
  • Snobi
    blackpeach skrev 2014-10-20 08:20:48 följande:

Ser inte lovande ut. :(

Usch, man blir så deppig. :( Men den är ju ändå högre än på äl+5. Håller tummarna för att den vänder uppåt igen!
  • louisep87

Kunde inte hålla mig så jag testade i morse. Tokblankt graviditetstest idag men Iofs så var det med rfsu och det ska man inte ta före bim!

• Pyret 85

tempen dippade ytterligare idag men är fortfarande högre än den var innan ÄL. Men så tog jag detta:

Svar på tråden Tempar/Fertility friend